Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن صنفی دریانوردان از احصاء چالش‌های حوزه دریانوردی از سوی این انجمن خبر داد و گفت: باید گام بلندی در راستای تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای در حوزه دریایی برداشته شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سامان رضایی با اشاره به اینکه به تازگی چالش‌های حوزه دریانوردی احصاء و به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه شده است، اظهار کرد: با بررسی همه جوانب چالش‌های حوزه دریانوردان در بندهای مختلف تهیه و به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه شده است و امیدواریم که با همکاری، تعامل مناسب و توجه لازم در راستای حل این چالش‌ها گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقوله مربوط به انتقال دریانوردان خارجی در دوران تحریم موجب شده است تا به استفاده از دریانوردان ایرانی به عنوان یک فرصت نگاه شود و با اقدامی جهادی برای استفاده از دریانوردان ایرانی تلاش کنیم، همچنین با جذب علاقمندان و ارائه آموزش‌های تخصصی به آنها نیاز دریانوردی کشور را در این راستا برطرف سازیم.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار دریانورد در دنیا وجود دارد گفت: از این تعداد ۷۰ هزار دریانورد روی کشتی‌های تجاری در حال فعالیت هستند. تربیت نیروی انسانی در حوزه دریایی مسئله بسیار مهمی در بخش تجارت دریایی است و باید به صورت جدی در کشور مدنظر قرار گیرد.

رضایی افزود: باید گام بلندی در راستای تربیت نیروی انسانی حرفه‌ای در حوزه دریایی برداشته شود زیرا تا ۱۰ سال آینده شاهد تولید شناورهای تخصصی هستیم که نیازمند فعالیت دریانوردان متخصص است، بنابراین باید به آموزش جدی تر از قبل در حوزه دریانوردی نگاه کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید مسائل سیاسی در حوزه کشتیرانی ایمن دخیل شود، اظهار کرد: در حوزه ناوبری و کشتیرانی ایمن نباید مباحث و مسائل سیاسی دخیل شود، چراکه سلامت دریانوردان از هر مسئله دیگری مهم‌تر است و باید به آن توجه جدی داشت.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان در ادامه با اشاره به اینکه، دریانوردان شاغل در شرکت‌های بزرگ دریایی از خدمات بیمه و تسهیلات حمایتی در دوره آسیب دیدگی از حوادث کار در دریا برخوردار هستند، اما تعداد کثیری از دریانوردان و فعالین در این صنعت حساس و استراتژیک از این تسهیلات حمایتی برخوردار نیستند، گفت: بنابراین در راستای تقویت حمایت‌های اجتماعی و صنفی، صندوق حمایتی دریانوردان به این منظور و با همکاری نهادهای معتبر بین‌المللی از جمله ISWAN و ITF راه اندازی شده است و انتظار می‌رود تا سایر ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دریایی در ارتقا کمی و کیفی خدمات این صندوق، انجمن صنفی دریانوردان را یاری کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه منابع انسانی در حوزه دریایی از اهمیت بسیار بالایی برخورد هستند، گفت: علاوه بر توجه به آموزش، کسب تجربه و ایجاد انگیزه برای نیروی انسانی در حوزه دریایی باید تجهیزات و امکانات لازم و به روز برای دریانوردان فراهم شود و در این راستا به نحو مطلوب از ظرفیت منابع انسانی در حوزه دریایی بهره برد.

وی از ایجاد سامانه صدای مشاور برای دریانوردان و خانواده آنها در زمینه‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد: این سامانه در حال حاضر در ۷ استان ساحلی کشور به صورت رایگان فعال است و برای استفاده از این خدمات، شماره دو در سامانه ۱۴۸۰ برای اتصال و بهره‌مندی از مشاوره رایگان روانشناسی ویژه دریانوردان و خانواده آنها، اختصاص یافته است. باید از ظرفیت‌های دریانوردان به نحو مطلوب در راستای ارتقای فعالیت‌های دریایی بهره برد.

کد خبر 430507

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی تربیت نیروی انسانی دريانوردان کشتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق انجمن صنفی دریانوردان تربیت نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

نیروی دریایی آمریکا از عقب نشینی یک ناوهواپیمابر و یک ناوشکن خود از دریای سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

این دو کشتی جنگی آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد شرق دریای مدیترانه شدند.

سایت USNI News وابسته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.

عقب نشینی این کشتی های جنگی آمریکا در پی ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

 

سازمان تجارت دریایی انگلیس: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

متلاشی شدن یک پهپاد آمریکایی در سواحل یمن

یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب