Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:38:50 GMT

خیز کشاورزی هرمزگان درسال جهش تولید

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۰۴۸۱

خیز کشاورزی هرمزگان درسال جهش تولید

اجرای سیاست‌های هوشمندانه و نوین در حوزه کشت و زرع بخش کشاورزی از جمله، گرایش به شیوه‌های نوین کشت موجب می‌شود تا در بحرانی‌ترین شرایط تولید در این بخش دغدغه‌ای از این نظر وجود نداشته باشد.

اقتصاد مقاومتی از یکی، دو سال گذشته مورد توجه و هدف برنامه‌های پیشرفت در بخش‌های مختلف قرار گرفته است و امسال با تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت جهش در تولید، برنامه‌ریزی ها به سوی راه‌های موثرتر در این زمینه گرایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان می دهد که بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی در کنار صنعت و خدمات قرار می گیرد و در این میان همه شیوه‌های کشت و زرع و گلخانه‌ای، دورنمای مطلوب‌تر و آینده روشن‌تری را تجربه خواهد کرد.

در حال حاضر وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان، ۱۶۱هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان در کشور دارد.

اشتغالزایی در بخش کشاورزی نسبت به سایر صنایع و بخش های اداری بسیار سریع تر و کم هزینه تر صورت می گیرد و از همین رو نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت جمعیت در شهرها و روستاها دارد و از مهاجرت روستاییان به دلیل نبود اشتغال جلوگیری می کند.

وجود پایانه های صادراتی خاص برای صادرات محصولات تازه مثل هندوانه، خربزه، خیار سبز، گوچه، پیاز، بادمجان، فلفل و محصولات باغی سردسیری و گردمسیری از طریق بندر شهید باهنر به صورت روزانه با شناورهای محلی و تجاری از دیگر توانمندی های هرمزگان است.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

ظرفیت صنایع تبدیلی هرمزگان افزایش می یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این زمینه گفت: همزمان با سال جهش تولید، ظرفیت واحدهای سردخانه ای، فرآوری و نگهداری محصولات کشاورزی، دامی و شیلاتی هرمزگان ۳۰تا ۸۰درصد افزایش می یابد.

علی باقرزاده همایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۲۰واحد انبار و سردخانه در مجموع با ظرفیت نگهداری ۳۶هزارتن انواع محصولات کشاورزی با مالکیت بخش خصوصی در این استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید پیش بینی کرد: این ظرفیت (انبارداری و سردخانه) تا پایان امسال با۳۰درصد افزایش به ۴۶هزارتن می رسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار داشت: در بخش بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی نیز ۱۴۰ واحد به ظرفیت سالانه ۸۰۰هزارتن وجود دارد که تا پایان سال جاری حدود ۱۳درصد به ظرفیت آنها افزوده می شود.

باقرزاده یادآور شد: همه این برنامه ها در راستای عملیاتی شدن تقویم کاری جهش تولید تایید شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی با حمایت های تسهیلاتی از بخش خصوصی انجام خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۴۰واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی به ارزش سه هزار و ۲۸۰میلیاردریال با مالکیت بخش خصوصی در این استان فعالیت دارند.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اضافه کرد: در زمینه افزایش تولید ۲۵واحد نیمه فعال در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی(کمتر از ظرفیت اسمی)وجود دارد و در راستای تقویم کاری سال جهش تولید، برنامه ریزی شده تا ظرفیت ۷۵هزارتنی فعلی این واحدها برای اسفندماه امسال به ۸۰درصد افزایش به ۱۴۰هزارتن برسد.

سرمایه گذاری ۲۰میلیارد ریالی در بخش کشاورزی هرمزگان

علی باقرزاده همایی ادامه داد: با صدور یک هزار و ۸۰۰فقره مجوز، ۲۰میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۲میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی سامانه های نوین آبیاری اختصاص یافت و ۲۸۵هکتار گلخانه احداث شد که امسال به ۵۰۰هکتار افزایش می یابد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ابراز داشت: همچنین سال های گذشته ۳هزار هکتار از باغ های استان اصلاح شد که در سال جاری نیز ۳هزار هکتار دیگر در دستور کار قرار گرفته است. 

باقرزاده خاطرنشان کرد: در راستای نامگذاری سال ۹۹بنام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، محصولات راهبردی بخش تولیدات کشاورزی دراین استان امسال افزایش می یابد.

وی گفت: این محصولات استراتژیک شامل گندم، دانه های روغنی، ذرت دانه ای و جو، تولیدات گلخانه ای، سبزی و صیفی، باغی، پروتئین حیوانی، صنایع تبدیلی، صادرات و طرح های زیربنایی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اضافه کرد: افزایش میزان تولید گندم در تقویم عملیاتی سال جاری برای بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده است و تولید گندم ۴۶ هزار تن بود که امسال ۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

باقرزاده همایی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۵ واحد با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال در بخش تولید گندم، ۳۰ واحد با هزینه ۱۶۰ میلیارد ریال دانه روغنی، ۴۰ واحد با ۲۱۵ میلیارد ریال ذرت دانه ای و ۱۰ واحد با ۵۵ میلیارد ریال برای تولید جو در بخش های خصوصی استان فعالیت دارند.

به گفته وی؛ طبق برنامه های عملیاتی سال جاری، تولید ۲۱ هزار تن ذرت دانه ای تا ۱۵درصد و تولید ۴هزار تن دانه روغنی و ۴هزار تن محصول جو در هرمزگان به میزان ۵/۱۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

جهش تولید در کشت گلخانه ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان دراین باره نیز گفت: با توجه به استقبال کشاورزان، توسعه کشت گلخانه‌ای در سال ۹۸ به دو برابر افزایش یافت و از ۳۰۰هکتار تعهد ابلاغی به وزارت جهادکشاورزی این میزان به ۶۴۵ هکتار رسید و استان در این زمینه توانست رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

علی باقرزاده همایی افزود: در راستای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ای، در آذرماه ۹۸، ۵هزار و ۱۳۶هکتار سطح گلخانه‌ای در استان فعالیت خود را آغاز کرد که برای ۴۵ هزار نفر نیز اشتغالزایی صورت گرفت.

وی بیان کرد: تاکنون ۳هزار و ۱۷۰هکتار زیر ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان احداث شد که یک هزار و ۹۶۶ هکتار نیز توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

حمایت دولت از سرمایه گذاران کشت گلخانه ای در هرمزگان
استاندار هرمزگان در همین رابطه گفت: توسعه گلخانه ها در بخش کشاورزی از سیاست های محوری استان است و متقاضیان فعالیت در این عرصه مورد حمایت دولت قرار می گیرندکه سال گذشته بطور جدی گلخانه ها فعال شد و امسال هم دراین بخش بیشتر توجه می شود.
فریدون همتی افزود: این اقدام با توجه به بحران کم آبی حاکم بر هرمزگان یک اقدام ضروری است و کشاورزان هم دربرابر هزینه کم سود فراوانی بدست می آورند.
وی با تاکید بر تغییر الگوی کشت کشاورزی در استان با توجه به شرایط آبی اظهار داشت: باید به سمت توسعه کشت گلخانه ای در راستای کاهش مصرف آب حرکت کنیم.
استاندار هرمزگان یادآور شد: باید برنامه هایی به منظور سازگاری با کم آبی و در راستای ارتقای بهره برداری از عوامل تولید با محوریت توسعه گلخانه ای برای مقابله با کمبود آب در بخش کشاورزی استان تدوین و انجام شود.
همتی، فعالسازی گلخانه‌ های متروکه را یکی از اولویت های ستاد راهبردی گلخانه‌های هرمزگان دانست و تصریح کرد: اقدام لازم برای راه اندازی مجدد این گلخانه ها انجام شود.
وی با تاکید بر جذب سرمایه گذار توسط دستگاه های زیرمجموعه ستاد راهبردی گلخانه های استان، تصریح کرد: بانک کشاورزی متولی پرداخت تسهیلات به متقاصیان احداث گلخانه در هرمزگان است.

استاندار هرمزگان همچنین تصریح کرد: کشاورزی نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند که در این زمینه روند رو به رشدی را در پیش گرفته اند.

عالی ترین مقام دولت در استان بر لزوم ذخیره سازی آب ها و استفاده آن در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: هرمزگان از ظرفیت بسیاری در این بخش برخوردار است به طوریکه احداث گلخانه ها می تواند در کشور الگو قرار گیرد.

وی یادآور شد: آموزش‌ تخصصی نیروهای توانمند جهادی و ترویج آن در زمینه های کشاورزی و شیلات اهمیت زیادی دارد زیرا هرمزگان قطب آبزی پروری کشور شناخته شده است.

هرمزگان، پیشرو در اجرای طرح های کشاورزی و شیلات

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: پنج سایت پرورش میگو به مساحت ۱۴ هزار هکتار در مناطق ساحلی هرمزگان با ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن و ارزآوری ۳۵۰ میلیون دلار در سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

علی اشرف منصوری در همین زمینه اظهار داشت: هرمزگان با تلاش‌های صورت گرفته از استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های کشاورزی و شیلات است.

وی افزود: درحوزه ایجاد گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی نیز طرح‌های بزرگی در هرمزگان در حال انجام است و تحولات خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

هرمزگان، یکی از مهمترین استان های کشور در بخش محصولات باغی و کشاورزی

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این زمینه گفت: با وجود گرم و خشک بودن هرمزگان، اما این استان توانسته با توجه به چهار فصل بودن در زمینه تولیدات متنوعی از جمله محصولات باغی و کشاورزی به یکی از مناطق مهم کشور در این زمینه تبدیل شود و علاوه بر تأمین نیازهای استان و سایر مناطق، در زمینه صادرات به کشورهای منطقه بویژه خلیج فارس نیز از شهرت برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده بیان داشت: رونق اقتصاد کشور با فعالیت‌های جهادکشاورزی حاصل می‌شود و امسال بهترین فرصت برای افزایش تولید در سال جهش تولید است.

وی افزود: در صورت حمایت بیشتر از بخش کشاورزی و تسریع در انجام طرح های این حوزه، چرخ اقتصاد با قدرت خواهد چرخید و بسیاری از کاستی ها پنهان می شود.

امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: با توجه به استعدادها و ظرفیت های موجود در حوزه کشاورزی، باید با تکیه بر تکنولوژی های مدرن و نوین در جهت رشد تولیدات این حوزه گام برداریم و با وجود کمبود آب به سمت افزایش تولید محصولات گلخانه ای برویم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: بخش صنعت نتوانسته مشکل بیکاری را در استان هرمزگان بر طرف کند اما بخش کشاورزی و شیلات می‌تواند این مشکل را برطرف کند و افق تولیدات استان باید براساس توسعه صادرات برنامه ریزی شود.

پرداخت ۵هزار و ۸۰۰میلیاردریال تسهیلات به بخش کشاورزی هرمزگان

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: ۵هزار و ۸۰۰میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای ۹۰۰ طرح تولیدی در بخش کشاورزی استان ظرف یک سال گذشته پرداخت شد.

علی باقرزاده همایی افزود: با اجرای این طرح ها در استان برای افزون بر ۵هزار نفر در سال ۹۸ اشتغال ایجاد شد، ۳۰۰کارورز و ۲۰۰مهارت آموز نیز در واحدهای تولیدی مشغول به کار شده و درهمین راستا رتبه اول کشور را در جذب منابع اعتباری با افزون بر۲۰درصد از کل منابع پرداختی به دست آوریم.

وی ادامه داد: بخشی از این منابع تسهیلاتی با ۱۱۲ طرح در زمینه هایی شامل، احداث گلخانه، آبزی پروری، صنایع تبدیلی و غذایی، دام و طیور و سرمایه در گردش با اعتبار ۳هزار و ۶۵۰میلیارد ریال اجرا شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآور شد: باقیمانده تسهیلات در قالب ۷۳طرح از محل صندوق توسعه ملی، ۱۸طرح از اشتغال پایدار روستایی، خرید ۱۴۳ماشن آلات از محل مکانیزاسیون، ۶طرح از محل تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط و ۲۰طرح از محل مشاغل خانگی تامین شده است.

باقرزاده از بانک های عامل درخواست کرد: در سال جاری ۹۰۰میلیارد ریال از محل منابع تبصره۱۸ به طرح های مصوب در بانک ها اختصاص یابد.

وی بیان داشت: همچنین یک هزار میلیارد ریال از سود و جریمه های افزون بر۷هزار فقره تسهیلات معوقه در بخش کشاورزی استان شامل بخشودگی شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآور شد: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی در هرمزگان، موانع و مشکلات ۱۴واحد با اشتغال ۶۰۰نفر و سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال رفع شد.

باقرزاده اظهار داشت: تخصیص ۹۰۰میلیارد ریال از منابع تبصره ۱۸ به طرح های مصوب در بانک های عامل را از انتظارات پیش روی سازمان جهادکشاورزی در سال جاری دانست.

افزایش۱۷درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های هرمزگان

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان به خبرنگار ایرنا گفت: جوجه‌ریزی در مرغداری‌های هرمزگان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷درصد افزایش داشته است.

طهماسب غلام پور افزود: در سال‌جاری، ۱۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام گرفته که افزون‌بر ۳۰ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید گوشت مرغ نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته اظهار داشت: در همین راستا پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۸ میلیون قطعه جوجه‌ با تولید افزون‌بر۳۶ هزار تن گوشت مرغ انجام گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی هرمزگان تصریح کرد: مهمترین دلیل افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ، فعالیت دوباره واحدهای تعطیل و غیرفعال، تامین نهاده‌های تولید، تعادل بین عرضه و تقاضای محصول و نیاز بازار مصرف به گوشت مرغ است.

غلام پور یادآور شد: افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی و فعال سازی واحدهایی که از چرخه خارج شدند، به عنوان مهم‌ترین اولویت معاونت دام و طیور هرمزگان در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز داشت: هرمزگان دارای افزون‌بر ۲۵۰ واحد مرغداری فعال است که در طول سال از یک تا ۶ دوره جوجه‌ریزی دارند و حدود ۲۸هزارنفر در بخش دام به صورت مستقسم و غیرمستقیم فعالیت دارند.

دولت حامی کشاورزان هرمزگان در شرایط بیماری کرونا
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: دولت تدبیر و امید در شرایط شیوع بیماری کرونا، امتیازات و تسهیلاتی به کشاورزان اختصاص داد.
 علی باقرزاده افزود: ویروس کرونا باعث بسته شدن بسیاری از مرزها شد که انباشت محصولات کشاورزی را در پی داشت و با شناسایی و اعلام گزارش کمک های دولت در زمینه تسهیل پرداخت وام به کشاورزان تعلق گرفت.
وی اظهار داشت: پرداخت حق بیمه و هزینه های آب، برق و گاز برای کمک به واحدهای تولیدی از اسفندماه۹۸ تا اردیبهشت ماه۹۹ به مدت۳ماه مهلت داده شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد:پرداخت تسهیلات به مرغداریهای گوشتی، مرغ مادر، واحدهای گلخانه ای سبزی و صیفی صادراتی، پرورش گیاهان و ماهیان زینتی به ازای هر نفر کارگر بیمه شده واحدهای فعال ۱۲۰میلیون ریال و واحدهای تعطیل شده بر اثر شیوع بیماری کرونا ۱۶۰میلیون ریال انجام شده است.
باقرزاده ابراز داشت: منابع تسهیلاتی اختصاص یافته به هرمزگان در خصوص بیماری کرونا ۵هزار و۸۰۰ میلیارد ریال برای تمامی رسته های شغلی است.
وی اضافه کرد: پرداخت بیمه بیکاری از طریق سامانه اداره کار به کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کووید۱۹ بیکار شدند امکان پذیر است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی نخل جهش تولید هرمزگان باغستان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نخل جهش تولید هرمزگان باغستان وزارت جهاد کشاورزی نخل جهش تولید هرمزگان باغستان بخش کشاورزی استان رییس سازمان جهاد محصولات کشاورزی کشاورزی هرمزگان کشاورزی و شیلات واحدهای تولیدی افزایش می یابد کشت گلخانه ای سال جهش تولید بیماری کرونا میلیارد ریال جهاد کشاورزی استان فعالیت صنایع تبدیلی فعالیت دارند گلخانه ای سبزی و صیفی سال جاری حال حاضر هزار هکتار وزارت جهاد بخش خصوصی گلخانه ها سال گذشته برنامه ها یادآور شد جوجه ریزی گوشت مرغ یک هزار هزار تن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان؛ عبدالحسین قاضوی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین دراین مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای درگرمه
وی افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری،۱۲۰ کیلومتر گاز کشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.
قاضوی درادامه افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشرو‌ترین شهرستان استان است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

همدلی و هم افزایی مدیران موجب شکوفایی و پیشرفت می شود 

استاندار خراسان شمالی هم تأکید کرد: تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان گرمه امسال نیز همچنان با قوت دنبال شود.

حسین نژاد همدلی و هم افزایی بین مدیران شهرستان گرمه را موجب شکوفایی و پیشرفت این شهرستان دانست و در زمینه تامین اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرمه گفت: سهم قانونی شهرستان به قوت خود باقی است و پرداخت مازاد بر آن نیز برای پیشبرد اهداف پیگیری می‌شود.

تأکید برجذب سرمایه گذاری خارجی 
استاندار استفاده از ابتکار و خلاقیت برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح ها تاکید کرد.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های توسعه و شهرک‌های صنعتی در این شهرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: روند رشد شهرستان گرمه روند پر شتابی است و امیدواریم در سال جاری با پیگیری این روند به نقطه بهتری برسیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در سالی که به نام جهش تولید است، باید از ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه ای، دامداری و کشاورزی نیز برای تحقق شعار سال و جهش تولید، بهره گرفت.
شهرستان گرمه در غرب خراسان شمالی، دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان