Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کودکی در ولایت قندوز که توسط طالبان برای انجام یک عملیات انتحاری فرستاده شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد.

مسئولان ولایت قندوز می گویند: طالبان بعد از به شهادت رساندن والدین یک کودک، او را برای آموزش انتحاری آماده کردند و یک جلیقه انتحاری به وی دادند اما این کودک خود را به پلیس تسلیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجرت الله اکبری، سخنگوی فرماندهی پلیس قندوز گفت: این پسر ۱۳ ساله سید مختار نام دارد و شهروند ولسوالی چهاردره ولایت قندوز است؛ به قول خودش پدر وی سرباز کماندو نیروهای ارتش بوده است که پنج سال قبل، طالبان وارد منزل آنان شده، پدر و مادرش را به شهادت رساندند و وی را با دو برادر و دو خواهرش با خود بردند.

اکبری افزود: این کودک گفته است که از دو خواهر خود که در دست طالبان است تا امروز خبری ندارد و دو برادرش را انتحاری تربیت کرده و در کابل انفجار دادند.

سخنگوی پلیس قندوز بیان کرد: سید مختار ۱۳ ساله مدت پنج سال نزد مولوی مصطفی، مسئول انتحاری و ماین سازی گروه طالبان در ولسوالی چهاردره سپری و آموزش‌های تروریستی را فراگرفته است.

وی اظهار داشت: طالبان این کودک را در مورد حملات انتحاری آموزش داده و سپس یک جلیقه انتحاری بر تن او کرده است، او را از ولسوالی چهاردره به طرف قندوز فرستادند، اما سیدمختار به فکر زندگی کردن در جامعه به عنوان یک فرد صالح خود را از بدبختی نجات داد.

سید مختار گفته است که جلیقه انتحاری را در آب انداخته و خود را تسلیم نیروهای پلیس کرده تا به زندگی اش ادامه دهد. این کودک اکنون از دولت می‌خواهد وی را تنها نگذارد و از او سرپرستی و مواظبت نماید.

سخنگوی والی قندوز گفت: این بار اول نیست که طالبان به چنین جنایاتی دست زدند و ما بارها شاهد همچون قضایایی در قندوز بوده ایم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولایت قندوز عملیات انتحاری افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان