Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آمار وزارت راه متوسط قیمت مسکن در تهران طی خردادماه امسال با رشد ۲ میلیون تومانی به ۱۹ میلیون تومان افزایش یافته است. میزان معاملات نیز ۴.۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بررسی آمار منتشر شده وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن حاکی از آن  است طی خردادماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه تهران به 19 میلیون و 71 هزار تومان افزایش یافته که نشان از افزایش 12.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصدی نسبت به ماه پیش از آن (اردیبهشت 99) دارد.

در دومین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 17 میلیون و 6600 تومان بود. در خردادماه 99 تعداد 9562 فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران ثبت شده که نسبت به اردیبهشت امسال 4.34 درصد کاهش داشته است.

بیشترین متوسط قیمت همچنان مربوط به منطقه یک است؛ در این منطقه متوسط قیمت نسبت به اردیبهشت 99 بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافته یعنی 24.2 درصد رشد. متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی این منطقه طی خرداد 99 به 42 میلیون و 499 هزار تومان رسیده است.

کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه 18 با 8 میلیون و 808 هزار تومان است که تقریبا یک میلیون تومان نسبت به اردیبهشت 99 بیشتر شده است.  در ماه دوم سال جاری متوسط قیمت مسکن در این منطقه 7 میلیون و 743 هزار تومان بود.

وزیر راه و شهرسازی معتقد است افزایش قیمت مسکن به دلیل اتفاقات سایر بازارهای اقتصادی بوده و ارتباطی به عرضه و تقاضا در این بخش ندارد. طی 5 سال و چند ماه حضور عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی برنامه مدون و مشخصی به جز تحریک تقاضا برای بازار مسکن پیگیری نشد.

در دوره وزیر کنونی نیز پس از رونمایی از نام چند طرح نافرجام "تام" دار، برنامه طرح ملی مسکن برای ساخت 400 هزار واحد در دستور کار قرار گرفت. برنامه ای که به نظر نمی رسد اثرگذاری لازم را در بازار مسکن با توجه به روند طولانی شدن احراز صلاحیت متقاضیان، روند ساخت و ساز و ... داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون تومان متوسط قیمت هزار تومان قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۸۳۹ تومان است که نسبت به روز گذشته ۳ تومان (۰.۳۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد افغانی افغانستان، روز گذشته با قیمت ۸۴۲ تومان معامله می‌شد.

امروز افغانی افغانستان در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت افغانی افغانستان که دیروز با کاهش قیمت ۵ تومانی به ۸۴۲ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۳ تومانی (۰.۳۶ درصد) به ۸۳۹ رسید.

بالاترین قیمت افغانی افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۹ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۸۳۹ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی افغانی افغانستان نسبت به هفته گذشته ۱.۷۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد افغانی افغانستان در شش ماه گذشته حدود ۲۰.۷۲ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت افغانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز