Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ایلنا" از ساری،سید هادی ساداتی گفت: با احتساب هزینه های جانبی پیش بینی می کنیم که هر کارگر ساختمانی برای تمدید کارت مهارت خود می بایست تا 150 هزارتومان پرداخت نماید که فشاری مضاعف بر این قشر زحمتکش وارد خواهد آمد.

این مقام کارگری ضمن اعلام اعتراض شدید اللحن جامعه کارگری استان مازندران و هشدار نسبت به تبعات چنین تصمیمی گفت: مجریان طرح می گویند هزینه تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی معادل یک روز دستمزد آنان است و این تصمیم قابل تجدید نظر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساداتی با اشاره به نشست اخیرکانون های صنفی کارگران ساختمانی کشور با رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور و اعتراض نمایندگان کارگران به این تصمیم سازمان فنی وحرفه ای کشور گفت: کارگران به اجبار باید قوانین و دستورالعمل های سازمانهایی همچون تامین اجتماعی و فنی وحرفه ای را بپذیرند و آنان نیز از این وضعیت نهایت بهره را می برند.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: صحیح نیست که تامین اجتماعی و فنی وحرفه ای  بخشی از کسری منابع مالی خود را از جیب کارگران تامین نمایند؛ این موضوع بی شک تبعات خود را خواهد داشت.

ساداتی با اشاره به این که کارگران ساختمانی از بحران "کرونا" بیشترین آسیب ها را متحمل شده اند؛ از رکود بازار کار این کارگران در بیشتر ایام سال و مخصوصاٌ ماه های اخیرصحبت کرد و گفت: کارگران ساختمانی از آنجایی که کارفرمای مشخصی ندارند مشمول بیمه بیکاری نیستند و اکنون در شرایط بسیار بدی به سر می برند.

وی گفت: با نمایندگان محترم مجلس درباره تصمیمات اخیر سازمان  فنی وحرفه ای رایزنی کرده و موضوع را به جد پیگیری می کنیم تا اگر ابعاد حقوقی این تصمیم مشکل داشته باشد؛ در این باره تجدید نظر صورت پذیرد.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران بیکاری دستمزد منابع مالی کارت مهارت کارگران ساختمانی فنی وحرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند