Web Analytics Made Easy - Statcounter

محصولی عضو شورای شهر اراک گفت: اختلافات شورای شهر با شهردار ناشی از آن است که شهردار اراک شورا باور نیست. در حال حاضر هم شورای شهر تذکراتی به شهردار داده و قرار شده تا در جلسه آینده شورا، این تذکرات را از شهردار سوال کنیم و به دنبال این هستیم تا شهردار را به قانون برگردانیم ولی اگر این امر صورت نگرفت قطعا استیضاح او اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جعفر محصولی عضو شورای شهر کلانشهر اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص اختلافات شورا با شهردار اراک، گفت: این اختلافات ناشی از آن است که آقای شهردار نه جایگاه شورا را می داند نه جایگاه خودش را. او بعضا به زبان هم آورده است که شهردار شورا نیست بلکه شهردار شهر است، در حالی که شورا منتخبی از شهروندان است و شهردار منتخب شورای شهر است.

اگر شهردار به مسیر قانونی برنگردد، استیضاحش می کنیم

وی افزود: مشکل دیگر این است که شهردار برخی پروژه ها را (از جمله طرح ۵۵متری) که در طرح تفصیلی شهر لغو شده، بدون هماهنگی با شورا آغاز کرده است. در واقع مشکل اصلی این است که شهردار اراک شورا باور نیست. در حال حاضر هم شورای شهر تذکراتی به شهردار داده و قرار شده تا در جلسه آینده شورا، این تذکرات را از شهردار سوال کنیم و به دنبال این هستیم تا شهردار را به قانون برگردانیم ولی اگر این امر صورت نگرفت قطعا استیضاح او اتفاق خواهد افتاد.

توهین شهردار به مسئولین شهری غیرقابل قبول است

محصولی ادامه داد: در طول چند دوره ای که عضو شورای شهر اراک بودم حداقل با ۱۵ شهردار تعامل داشتیم ولی هیچکدام مانند آقای شفیعی نبوده اند. برخی مواقع طوری رفتار می کند که نمی شود او را کنترل کرد و در برخی مواقع که می بایست به قانون عمل کند از اجرای آن سر باز می زند. همچنین روز دوشنبه در مصاحبه ای به تمام مسئولین شهری توهین کرده که اقدامی غیر قابل قبول است. شفیعی در قسمتی از این مصاحبه گفته است: "شهر اراک از بخل و حسد رنج می برد، یک سری افراد که کم سوادند و سوادی در حوزه شهری ندارند درباره این طرح(۵۵متری) از بخل و حسد نظر می دهند، این طرح، طرح سختی است که سالیان سال هیچکس زیر بار آن نمی رفت، بنده اجرای این پروژه را در دستور کار قرار دادم. درد آور است افرادی که یک بار طرح تفصیلی اراک را مطالعه نکردند، از بخل و حسد نظر به مخالفت و ناکارآمدی آن دادند، این افراد از منصب خود کنار رفته و اجازه دهند افراد با سواد و کارآمد در این پست ها خدمت کنند."

شهردار موظف به اجرای مصوبات شورای شهر است

عضو شورای شهر اراک با بیان اینکه شهردار موظف به اجرای مصوبات شورای شهر است، تصریح کرد: شهردار در این خصوص حتی حق چون و چرا آوردن هم ندارد. ولی شهردار اراک چون جایگاه خود را نمیداند چنین مصاحبه هایی می کند.

وی با بیان اینکه اگر شهردار اراک به قانون عمل می کرد، مشکلی به وجود نمی آمد، گفت: اهمیت ندادن به قانون باعث شده تا کار به اینجا بکشد. اگر آقای شفیعی به تذکراتی که شورای شهر به او داده بود اهمیت می داد قطعا وضعیت اینطور نمی شد.

محصولی در خصوص عملکرد شفیعی شهردار اراک در طول حدود یک سال و نیم گذشته، گفت: بنظر من، او کار فوق العاده ای در طول این مدت انجام نداده است. شفیعی در واقع پروژه های نیمه آماده را تکمیل کرده است و هر فرد دیگری هم جای او بود همین اقدامات را انجام می داد. برای مثال پل هایی که در زمان او افتتاح شد در واقع پروژه هایی بودند که حجم زیادی از اجرای آن در طول سال های گذشته تکمیل شده بود و تنها بخش کوچکی –حدودا ۱۰درصد- توسط شهردار جدید تکمیل شد.

وی با اشاره به پروژه ۵۵متری گفت: تنها پروژه ای که شهردار فعلی اراک آن را آغاز کرد پروژه ۵۵متری بود که حق انجام این کار را هم نداشت چرا که این پروژه در طرح تفصیلی شهر اراک هم لغو شده و کارایی لازم را نداشت. شاید این طرح در ۱۰ یا ۱۵ سال آینده توجیهی برای اجرا داشته باشد ولی در حال حاضر که مسیر هایی به موازات این طرح وجود دارد لزومی به اجرای ۵۵متری وجود ندارد.

محصولی اضافه کرد: شهردار اراک بدون مجوز از شورا و به صورت خودسرانه اجرای طرح ۵۵متری را کلید زد و برای وجهه دادن به این پروژه نام شهید سلیمانی را هم روی آن گذاشت. این در حالی است که این کار نه قانونی بود و نه بودجه ای از طرف شورا برای آن اختصاص داده شده بود.

تخریب پل محسنی و پل شهرصنعتی شدنی نیست

عضو چند دوره شورای شهر اراک با اشاره به اظهار نظر شهردار اراک مبنی بر تخریب پل خیبر(محسنی) با نظر شورای تامین، گفت: میراث فرهنگی برای ثبت جهانی بازار اراک نظر به تخریب پل خیبر داده است، ولی باید در نظر داشت که در زمان ساخت پل، شورای تامین با ساخت آن موافقت کرده است و در حال حاضر هم نمی توان این پل را تخریب کرد چرا که در صورت تخریب آن علاوه بر ترافیک ایجاد شده در مرکز شهر، اتصال شمال و جنوب شهر هم غیر مستقیم می شود. لذا چنین طرحی شدنی نیست.

وی ادامه داد: شهردار اراک معتقد است نیازی به پل شهر صنعتی هم نیست و باید تخریب شود. تا جایی که بنده خاطرم هست این پل وجود داشته است و ورودی اصلی شهر محسوب می شود. البته یکبار بازسازی شده است و احتمال هم دارد دوباره با پلی فلزی جایگزین شود ولی تخریب آن غیر ممکن است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر اراک عضو شورای شهر شهردار اراک حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کیومرث هاشمی به تغییر نام استقلال

به گزارش قدس آنلاین، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در خصوص تغییر نام باشگاه استقلال گفت: کمیسیونی به عنوان کمیسیون ماده پنج باشگاه‌ها داریم و هر باشگاهی که بخواهد تغییر نام بدهد بایستی مسیر قانونی را طی کند لذا تقاضا داریم هر باشگاهی در هر سطحی چه بزرگ و یا خورد قرار است تغییر نام دهد بایستی مسیر قانونی خود را طی کند.

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • واکنش کیومرث هاشمی به تغییر نام استقلال
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت