Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سجاد رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که احتمال شیوع بیماری به کرونا در روزهای اخیر بلحاظ حذف برخی از محدودیت‌های اجتماعی همراه با عادی‌انگاری شرایط کرونایی جامعه از سوی اقشار مختلف مردم افزایش یافته ، تغییر رفتار این ویروس و شیوع انواع جدیدی از کرونا نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به این ویروس را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت خلخال از لحاظ آمار ابتلا به کرونا سفید بوده و برای حفظ این وضعیت تلاش‌های گسترده‌ای از سوی دست‌اندرکاران مقابله با این بیماری ، ستاد مبارزه با کرونا و قرارگاه زیستی شهرستان در حال انجام است برگزاری مراسم عروسی و ختم به شکل‌های قبل از شیوع این بیماری احتمال آلودگی شرکت‌کنندگان در این آیین‌ها را به صورت جمعی افزایش می‌دهد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال با هشدار جدی به مردم به پرهیز از برگزاری مراسم عروسی و ختم بصورت جمعی و همچنین خودداری جدی از انتقال جسد متوفی به خانه و یا هر مکان مسقف دیگر و تجمع در محل دفن اظهارداشت: برگزاری مجلس ختم و عروسی با حضور بیش از ۵۰۰ میهمان در تالاری با ظرفیت حداکثر ۳۰۰ نفر دامن زدن به شیوع بیماری کرونا در جامعه  ،تهدید بهداشت عمومی و سلامت مردم و پا گذاشتن روی قوانین مربوط به موارد فاصله‌گذاری اجتماعی است که باید مورد توجه مسوولان ذی‌ربط قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه زندگی با کرونا باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شده و موارد پیشگیرانه توصیه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان بدقت رعایت شود، افزود: در حالت بسیار خوشبینانه یک تا ۲ سال کرونا همراه ما بوده و باید ضمن فراهم کردن زمینه مقابله با این ویروس خطرناک وکشنده شرایط زندگی را برای خود و دیگران فراهم کنیم.

دکتر رحیمی گفت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون بیش از هشت هزار بیمار مشکوک به کرونا به بیمارستان خلخال مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۸۰۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا غربالگری شده و در حال حاضر وضعیت بستری بیماران کرونایی خلخال ۱.۱ درصد در ۱۰۰ هزار نفر است که این امر حاکی از سفید بودن وضعیت است.

او افزود: در صورت بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم عروسی و عزا در خلخال تغییر وضعیت سفید به زرد ،نارنجی و قرمز در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال بهداشت و سلامت ویروس کرونا خلخال بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است

منبعی در جنبش حماس تاکید کرد روابط این جنبش با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع در جنبش حماس گفت: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است و تغییری در آن ایجاد نشده است. هیچ خبری از قطری‌ها درباره بستن دفتر سیاسی ما در دوحه به ما نرسیده است.

این منبع در مصاحبه با عربی۲۱ گفت: رهبری حماس چند روز پیش به دوحه بازگشت و فعالیت خود را در آنجا به صورت عادی ادامه می‌دهد. قطر همچنان میانجی اصلی در مذاکرات با اشغالگران است.

این در حالی است که پیش از این رویترز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرده بود «قطر ممکن است دفتر حماس را به عنوان بخشی از بازنگری در میانجیگری خود درباره جنگ غزه ببندد.»

این منبع آگاه گفت: قطر در حال بررسی این موضوع است که آیا به حماس اجازه ادامه فعالیت دفتر سیاسی‌اش در دوحه را بدهد یا خیر. قطر همچنین می‌خواهد در موضوع میانجیگری خود در مذاکرات برای توقف جنگ غزه بازنگری کند.

منابعی به واشنگتن پست گزارش داده بودند ایالات متحده در موضعی مداخله جویانه از قطر خواسته است تا در صورت امتناع حماس از توافق با اسرائیل بر سر معامله تبادل اسرا، حماس را از خاک خود اخراج کند.

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه اشاره کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا آوریل گذشته پیامی را در این زمینه به محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرد.

پیشتر یک مقام قطری اعلام کرد این کشور از حملات مکرر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلاش‌های دوحه خسته شده است.

نتانیاهو از نقش قطر در مذاکرات انتقاد کرده و از دوحه خواسته بود بر جنبش حماس فشار بیشتری بیاورد این درحالی است که لجاجت خود نتانیاهو مانع پیشرفت در مذاکرات بوده است.

ظهر شنبه دور نخست مذاکرات آتش‌بس در مقر سازمان اطلاعات مصر در قاهره با حضور هیئت حماس و هیئت‌های قطر، مصر و آمریکا آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند