Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه سینما دارای ۳۲ صنف است که تنها ۱۰ صنف آن سایت و اطلاعات منتشر شده دارند. این صنوف عبارتند از: برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، منتقدان و نویسندگان سینمایی، دستیاران فیلمبردار، سازندگان فیلم کوتاه، کارگردانان، عکاسان فیلم، انیمیشن، تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلمبرداران و تدوینگران.

این امر در دنیای دیجیتال و دورانی که بیش از هر زمانی بر شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی تاکید می‌شود، آن هم در مورد صنعت پرمخاطبی چون سینما سئوالات زیادی را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای این مساله و اهمیت و لزوم شفاف‌سازی اطلاعات و به روز بودن اطلاع‌رسانی صنوف سینمایی با مجید علیزاده، رییس انجمن بازیگران و بدلکاران خانه سینما به گفت‌وگو نشستیم.

علیزاده در این باره به ایرنا گفت: لازم است از منوچهر شهسواری مدیرعامل خانه سینما تشکر کنم؛ از زمانی که او به خانه سینما آمده است همه امور شفاف است. همچنین از همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما و فاطمه معتمد آریا رییس انجمن بازیگران این خانه تشکر و قدرانی می‌کنم چرا که بسیار خوب به صنوف رسیدگی می کنند. 

رییس انجمن بازیگران و بدلکاران خانه سینما درباره این انجمن، اظهار داشت: احتمالا در یک ماه آینده سایت اختصاصی مربوط به انجمن راه اندازی می شود اما مشخص نیست که اساسنامه، آیین نامه عضویت و اسکن صورت جلسه آخرین انتخابات را روی سایت قرار بدهیم یا نه. البته در حال حاضر اسامی اعضا و اساسنامه روی سایت خانه سینما بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: اساسنامه انجمن ما زیرنظر قوه قضاییه، وزارت کار، وزارت ارشاد و خانه سینما مهر شده است. در حقیقت ما اولین صنفی هستیم که پس از ۳ سال دوندگی و تغییرات و تحولات مجوز گرفتیم.

رییس انجمن بازیگران و بدلکاران خانه سینما با اشاره به اینکه این انجمن در گذشته ۳۸۰ عضو داشته است، گفت: در حال حاضر ۱۸۰ نفر عضو حرفه‌ای هستند که تعدادی از آن‌ها جوان و مابقی از افراد حرفه‌ای و قدیمی هستند. اما مشخص نیست که اطلاعات اعضا شامل سال عضویت، نوع عضویت و آخرین فعالیت حرفه‌ای آن‌ها روی سایت بارگذاری می شود یا نه. 

به گفته وی، در یک تا دو سال اخیر حدود ۱۶ نفر به عضویت انجمن درآمده اند. 
 
علیزاده با اشاره به اینکه این انجمن محدودیتی به لحاظ زمان و تعداد برای پذیرفتن عضو جدید ندارد، افزود: کسانی که متقاضی حضور در این انجمن هستند باید در ۳ فیلم سینمایی و دو سکانس در  هر کدام از فیلم‌ها بازی کرده باشند. همچنین محدودیتی به لحاظ مدرک تحصیلی در نظر گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به جوان‌گرایی که در حال حاضر به آن عمل می‌کنیم افراد بالای ۴۰ سال را برای عضویت نمی‌پذیریم مگر آنکه افراد شاخص، چهره و مطرحی باشند که چشم بسته می‌پذیریم.

وی در پایان همچنین عنوان کرد که فیلم متقاضیان عضویت توسط فرد متخصص بازبینی می‌شود و بعد از تبادل نظر با افراد مسئول، آنها به عضویت انجمن درمی‌آید.

برچسب‌ها فاطمه معتمدآریا خانه سینما همایون اسعدیان شفافیت پروندهٔ خبری لزوم شفاف‌سازی اطلاعات در صنوف سینمایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فاطمه معتمدآریا خانه سینما همایون اسعدیان شفافیت فاطمه معتمدآریا خانه سینما همایون اسعدیان شفافیت رییس انجمن بازیگران خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل صنعت، معدن تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در فاز نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه نمایند.

وی عنوان کرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان غربی نیز مشاهده کنند، ولی شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکان پذیر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • سایت پاویون ایران در شصتمین بینال هنر ونیز راه‌اندازی شد
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید