Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان گفت: مهلت اختیاری دریافت سند تک برگ به پایان رسیده و هیچگونه خدمات ثبتی به دارندگان سند دفترچه‌ای ارائه نمی‌شود. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی محمودی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک هفته قوه قضائیه اظهار داشت: اداره کل ثبت اسناد خدمات متعددی به مردم ارائه می‌کند اما مردم بیشتر ثبت را به صدور سند مالکیت می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمات ثبت اسناد در حوزه‌های مختلفی چون صدور اسناد مالکیت و کاداستر، اسناد رسمی و اجرای اسناد رسمی ارائه می‌شود گفت: در سال 91 قانون تعیین تکلیف اراضی ثبتی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی مصوب شد که از ابتدا تا کنون 114 هزار پرونده تکشیل شده که از این تعداد 90 هزار پرونده تعیین تکلیف شده است.

مهلت یک ماهه دادستانی برای تعیین تکلیف ‌اراضی بدون سند تک برگه دستگاه‌های اجرایی اردبیل + فیلمسند تک برگ برای 42 درصد اراضی ملی چهارمحال و بختیاری صادر شد50 هزار سند تک برگی املاک در استان بوشهر صادر شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه در روستاها نیز با همکاری با بنیاد مسکن در این راستا تعداد زیادی اسناد مالکیت صادر شده و این همکاری همچنان ادامه دارد گفت: در سال گذشته 94 هزار و 907 فقره سند مالکیت کاداستری در استان کرمان صادر شده است.

وی با عنوان اینکه 3 هزار و 737 برگ سند مالکیت کاداستری مربوط به اراضی دولتی صادر شده است افزود: برای حل مشکل دستگاه‌های دولتی در راستای قانون کاداستر تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

محمودی تعداد اسناد مالکیت کاداستری صادر شده از سال 89 تاکنون را 795 هزار جلد سند عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مهلت اجرای قانون کاداستر تا پایان سال 98 بوده در حال حاضر ادارات ثبت نمی‌توانند هیچگونه خدمات ثبتی به دارندگان سند دفترچه‌ای ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 22 هزار و 153 مورد بازداشت املاک و 19 هزار و 71 مورد رفع بازداشت در استان کرمان انجام شده است گفت: صدور اسناد مالکیت اراضی ملی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه از حدود 18 میلیون هکتار کل سطح استان کرمان 16 میلیون آن اراضی ملی است افزود: تاکنون برای 11 میلیون و 800 هکتار از این اراضی صدور سند مالکیت کاداستری انجام و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه اجرای اسناد رسمی بحث دیگری است که در اداره کل اسناد دنبال می‌شود گفت: اسناد رسمی شامل تمامی اسنادی است که در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم می‌شوند که اسناد رهن و اجاره و سایر عقود و یا قراردادهای بانکی و مهریه و چک را شامل می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه نزدیک 8 هزار پرونده در سال گذشته در ادارات ثبت استان کرمان تشکیل که 5 هزار 344 پرنده آن مختومه شده است افزود: 218 میلیارد تومان مطالبات بانک‌های استان وصول شده و به چرخه اقتصاد برگشته است.

وی با بیان اینکه نزدیک 43 میلیارد درآمدی بوده که به اداره مالیات برگشته است افزود: با توجه به الکترونیکی‌شدن اسناد از 21 واحد ثبتی در استان کرمان 19 واحد به طور کامل اسکن و آرشیو پرونده‌های آنها انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به وجود 204 دفترخانه اسناد رسمی و 120 دفترخانه ازدواج در استان کرمان گفت: 490 بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان کرمان در سال گذشته انجام شده که در این بازرسی‌ها 433 هزار و 321 سند مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 699 هزار و 623 فقره سند رسمی در دفترخانه‌های استان تنظیم شده است افزود: 21 هزار و 481 مورد ثبت ازدواج و 5هزار و 696 مورد طلاق در سال گذشته در دفاتر استان ثبت شده است.

انتهای پیام/511/ر/ش

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان مالکیت کاداستری استان کرمان استان کرمان اسناد مالکیت سال گذشته سند مالکیت اسناد رسمی ثبت اسناد خدمات ثبت صادر شده سند تک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران

مسئول گروه جهادی گفت: در این اردوی جهادی ۶۰ پزشک، دندانپزشک و مشاورین از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مردم بخش لاران خدمات دهی کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان لردگان همزمان با دهه فجر

وی افزود: در این اردو خدمات پزشکی در زمینه اطفال، داخلی، پوست، چشم، اعصاب و روان، دندانپزشکی و مشاوره‌های فرزندآوری قبل از ازدواج ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند