Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اهمیت کار کارشناس و جایگاه ویژه‌ آن اظهار کرد: صدور احکام متقن، مستدل و مستند در گروه انجام کارشناسی دقیق است

محمد رزم در دیدار با رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان که امروز پنجم تیرماه به مناسبت هفته‌ی قوه قضاییه در سالن جلسات دادگستری کل برگزار شد، با تسلیت شهادت معمار بزرگ و بنیان‌گذار دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبریک هفته‌ی قوه قضاییه گفت: هم قاضی و کارشناس به دنبال رفع ابهامات پرونده و کشف حقیقت هستند و این مسئله به‌خوبی اهمیت جایگاه کارشناس را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید بر اینکه وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری در کنار قضات دو بال فرشته‌ی عدالت هستند، بیان کرد: دستگاه قضایی با دید نیروی خودی به کارشناسان نگاه می‌کند.

رزم با اشاره به اینکه هم در فقه و آموزه‌های دینی بر استفاده از نظریه‌ی تخصصی و کارشناسی تأکید شده است، افزود: در بسیاری از موارد صدور احکام متقن، مستدل و مستند در گروه انجام کارشناسی دقیق است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه کارشناس باید با تخصص و تعهد به ایفای نقش خود بپردازد، تصریح کرد: در همین راستا انتظار می‌رود از تأخیر در ارائه‌ی نظریه‌ی کارشناسی بپرهیزند تا بدین‌وسیله از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

رزم، ابهام در نظریه‌ی کارشناسی را از دیگر مشکلات این حوزه برشمرد و یادآور شد: اگر کارشناسان فرایند کارشناسی را با دقت انجام دهند از مشکلات احتمالی بعدی پیشگیری می‌شود.

وی به کارشناسان توصیه کرد: در استفاده از امکانات خواهان یا خوانده شرایط قانونی را در نظر داشته باشند که در این زمینه هیچ‌گونه شائبه‌ای شکل نگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دادگستري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به شدت نگران و آشفته است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

از سوی دیگر روزنامه تایمز انگلیس نیز اعلام کرد که احتمالا دیوان بین‌المللی دادگستری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله یوآو گالانت وزیر جنگ، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل اتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشت که ممکن است حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده است که تصمیم‌های دیوان لاهه بر تصمیم‌های رژیم صهیونیستی تاثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری