Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیشنهادهایی برای اصلاح قوانین مربوط به مجازات پدران در برابر خشونت و قتل فرزندان مورد بررسی قرار گرفته و برای اصلاح، تصویب در مجلس به کمیسیون لوایح ارائه شده است.

وی اظهار داشت: برای پیشنهادها و اصلاح برخی قوانین در این زمینه و حقوق متقابل پدران و فرزندان، با علما و مراجع تقلید نشست‌های مختلفی برگزار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: سال گذشته و امسال هشت نشست فقهی در قم داشته‌ایم و به این طریق مباحث حقوقی و فقهی مسائل زنان را به طور جامع پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر سختگیری‌های قانونی برای مقابله با فرزندکشی، ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد قتل هیچ دختر یا فرزندی به دست پدرش نباشیم.

وی بیان کرد: طرح محدودکردن حق طلاق شوهر را هم در دستور کار داریم ولی فعلا لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در اولویت ما قرار دارد.

طی نزدیک به ۴۰ روز گذشته ۲ قتل دختر به علت مسائل ناموسی به دست پدرانشان ثبت شده است.

بر اساس قوانین موجود در صورت قتل فرزند به دست پدر، پدر قاتل به سه تا ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر آگاهی‌بخشی و فرهنگسازی موضوع محیط زیست در جامعه گفت: مردم باید از جنبه‌های شرعی به موضوع محیط زیست به ویژه حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محیط زیست به عنوان یک مسأله جهانی باید مورد توجه جدی مسئولان کشورمان قرار داشته باشد. 

وی با بیان اینکه همه انسانها برای حفظ امنیت و سلامت خودشان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند، افزود: آگاهی بخشی و فرهنگسازی در این رابطه باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه محیط زیست در آموزه‌های دینی و قانون اساسی، گفت: تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به مسأله محیط زیست فرهنگسازی نشده است.

وی بر ضرورت آشنا کردن کودکان با مسأله محیط زیست تأکید کرد و افزود: بر اساس عقل و شرع، حفظ و تقویت منابع ملی و سرمایه‌های خدادادی برای نسل‌های آینده ضرورت دارد. 

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مسأله محیط زیست باید هرچه بیشتر از نظر فقهی مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: قطعا مردم باید از جنبه‌های شرعی این موضوع به ویژه مسأله حرمت آلوده کردن و تخریب محیط زیست آگاه باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است