Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی پژوهشگرحوزه و دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیرامون اهمیت تقریب گفت:در مواجهه با ادیان و مذاهب مختلف به طور مستقیم و غیر مستقیم باید چند نکته را در نظر گرفت و آن این است که احترام به آرا و اعتقادات طرف مقابل بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر بخواهیم با مردم از طریق مستقیم یا در فضاهای رسانه ای ارتباط برقرار کنیم باید با منطق و حکمت و موعظه حسنه این کار را انجام دهیم؛ ابتدا باید راه صحیح را بیابیم و سپس اطمینان حاصل کنیم که فرد مقابل به عنوان یک دلسوز حق و حقیقت را بیان می‌کند؛  با استفاده از این راه می‌توان در دل ها نفوذ کرد.

پژوهشگر حوزه اذعان داشت:علما و اندیشمندان مذاهب با استفاده از پیدا کردن اشتراکات می‌توانند باعث جذب افراد شوند و پیرو راه حق باشند و این کار تنها با گفت‌وگوی صحیح و منطقی قابل اجرا است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همانگونه که راه  و سیره انبیا را در آیات قرآن کریم می توان یافت، با عمل به قرآن  و استخراج دستورات دین هم می توان در جهت رسیدن به اهداف وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی گام برداشت.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «دلال عباس»، استاد دانشگاه لبنان در وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی، معمار تمدن‌ساز» که از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: شیخ بهایی، عالمی چندبعدی، حکیم، فقیه، مفسر، دانشمند علوم ریاضی و هندسه، ادیب و شاعر و دارای دیدگاهی متمایز بود.


وی با بیان این که آثار شیخ بهایی در ایران و جهان اسلام همچنان باقی است، اظهار داشت: آثار شعر و نثر شیخ بهایی، تصویری واضح از تضاد موجود میان واقعیت محیط زندگی شیخ بهایی و موضعی که همگان را به آن دعوت می‌کرد، به ما نشان می‌دهد.

دلال عباس با اشاره به اشعار فارسی شیخ بهایی تصریح کردک اشعار فارسی وی که دارای پیشینه عرفانی بود، نشان دهنده تاثیر  پذیرفتن وی از شعرای فارسی بزرگ است و در اشعار وی برخی از ابیات برخواسته از اشعار منسوب به مولوی از شعرای عارف فارسی یافت می‌شود.



 

 

دیگر خبرها

  • بازداشت شهردار مرند با اتهامات مالی
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • شیخ بهایی، عالمی چندبعدی بود
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است