Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@12:18:20 GMT

باران به باغ وحش بازگشت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۲۰۲۱

باران به باغ وحش بازگشت

خبرگزاری میزان- اواخر اردیبهشت سال ۹۶ در باغ وحش ارم تهران بچه شامپانزه نارسی از مادر جوانش متولد شد که به علت جوانی و نداشتن تجربه زایمان توانایی نگهداری از این بچه شامپانزه را نداشت و اکنون پس از گذشت سه سال از مراقبت‌های شخصی، این شامپانزه به باغ وحش ارم بازگردانده شد.   تاریخ انتشار: 11:58 - 05 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۰۸۷

خبرگزاری میزان - فاطمه برنا گفت: با صدور حکم قضایی یک قلاده شامپانزه سه ساله معروف به باران که بصورت خانگی درحال نگهداری بود، عصر روز گذشته برای ادامه زندگی به زادگاهش، یعنی مجموعه باغ وحش ارم منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با بیان این موضوع که، انتقال این گونه به مجموعه باغ وحش ارم نیازمند هماهنگی‌های لازم و سیر مراحل قانونی بوده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط جسمی و روحی این گونه حیات وحش و همچنین حساسیت‌های به وجود آمده در خصوص نحوه نگهداری آن در گذشته لازم بنظر می‌رسید قبل از انتقال آن به محل جدید اقدامات قانونی و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: تکذیب خبر آتش سوزی در پاساژ علاءالدین

برنا همچنین در خصوص سلامت جسمانی باران این شامپانزه سه ساله گفت: در حال حاضر وضعیت جسمانی این شامپانزه مساعد بوده و باتوجه به نحوه زندگی گذشته آن و عادی شدن شرایط جدید، تا مدتی نیاز به مراقبت ویژه دارد.
وی با بیان این مطلب که شامپانزه از گونه‌های غیر بومی بوده و نگهداری آن شرایط خاصی دارد، افزود: شامپانزه‌ها از گونه‌هایی هستند که بصورت گروهی زندگی می‌کنند و برای نگهداری و ادامه حیات ابتدا می‌بایست شرایط زیستی آن فراهم باشد از این رو با درنظر گرفتن شرایط خاص این گونه و احتمال ایجاد و انتقال انواع بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و حیوان، نگهداری آن‌ها در اماکن مسکونی غیر منطقی است.


برنا افزود: براساس توافق بعمل آمده دامپزشک سابق ارم می‌تواند کماکان مسئولیت نظارت بر شرایط نگهداری باران را در باغ وحش ارم بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست باغ وحش باغ وحش ارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند

استاندار کرمان گفت: متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با بیان اینکه ضرورت دارد تا اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به ثبت آثار دفاع مقدس اقدام کند، اظهار کرد: در خصوص یادمان شهدای گمنام باید مکان‌یابی خوبی انجام شود. وی با تأکید بر اینکه در صورت درخواست دستگاه‌ها جهت تدفین شهید گمنام، اعتبار لازم برای ساخت یادمان شهید نیز دیده شود، افزود: نمادها باید حفظ شود، لذا در نقاطی که لشکر ۴۱ ثارالله عملیات انجام داده است نیز یادمان‌ها احداث شوند. استاندار کرمان در ادامه با اشاره به ابلاغ اعتبار چاپ و نشر کتاب شهدا از محل شرکت‌ها و بانک‌ها در سال‌جاری، صریح کرد: پیشنهاد می‌شود در این زمینه پروژه‌ها تعریف، مشخص و با مدیریت بنیاد حفظ آثار کار انجام شود. وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی، جلسات مکرر و انجام کارهای حقوقی، تصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است؛ البته جایگاه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این طرح محفوظ است و شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند. کد خبر 748577

دیگر خبرها

  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود