Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایشی با نام شهدای کرد مسلمان انجام داد که در آن مقرهای دو گروهک تروریستی تجزیه‌طلب منهدم شد و این گروه‌ها از مرزهای ایران عقب‌نشینی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بخش توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب رزمایش  «شهدای کرد مسلمان» محل حضور تروریست‌های حزب دموکرات و کومله را در مناطق مرزی کردستان عراق توپ‌باران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات در ارتفاعات مرزی کردستان عراق و در منطقه آلانه در مرز اقلیم کردستان با ایران انجام شد و بلافاصله با تشدید حملات سپاه، سرکردگان گروهک تروریستی دموکرات و کومله دستور عقب‌نشینی و متواری شدن نیروهای خود را دادند که براساس اطلاعات موجود گویا به اردوگاه اصلی در «کویه» بازگشته‌اند.

نیروی زمینی سپاه در این حملات از سلاح‌های سنگین همچون توپ و نیز کاتیوشا استفاده کرده و از سویی دیگر برای دستیابی به اطلاعات عملیاتی، هواپیماهای تجسسی بدون سرنشین را بر فراز مناطقی که تروریست‌ها حضور داشتند به پرواز درآورد.

آشنایی مختصر با حزب کومله و دموکرات

حزب کومله و دموکرات دو گروهک تروریستی هستند که از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وارد فاز درگیری‌های مسلحانه با کشورمان شدند و در زمان جنگ تحمیلی زیان‌های بسیاری را متوجه مردم مظلوم کردستان ایران کردند.

در پاییز سال ۱۳۴۲ جمعی از دانشجویان کُرد که تازه با مسائل سیاسی و ادبیات چپ و کمونیستی آشنا شده بودند، در تهران دور هم جمع شدند و تشکیلاتی را بنیان نهادند که بعدها کومله نام گرفت. این گروهک تروریستی از جمله گروه‌های مسلحی بود که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، به همراه دیگر مسلحان در منطقه کردستان ایران دست به عملیات‌های مسلحانه زد.

«فوأد مصطفی‌سلطانی»، «محمدحسین کریمی»، «عبدالله مهتدی»، «مصلح شیخ‌الاسلامی»، «ساعد وطن‌دوست»، «شعیب زکریایی»، «فاتح شیخ‌الاسلامی»، «یدالله بیگلری»، «حسین مرادبیگی»، «ایرج فرزاد» و «محسن رحیمی» از بنیانگذاران این گروهک تروریستی هستند.

«سازماندهی و رهبری جنگ خونین نوروز  1358 که طی آن مردم بیگناه زیادی جان خود را از دست دادند»، «کوچ تاریخی مردم مریوان به رهبری فواد مصطفی سلطانی، با هدف تحت فشار قرار دادن نیروهای مسلح و دولت موقت»، «به راه انداختن جنگ و درگیری خیابانی شهر پاوه علیه جمهوری اسلامی»، «حمله به لشکر رزهی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جاده بانه-سردشت» از جمله فعالیت‌های برجسته گروهک تروریستی کومله در عرصه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

اما حزب دموکرات از دیگر گروهک‌های تروریستی است که همانند حزب دموکرات  دست به اقدامات مسلحانه متعدد در ادوار مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران زده و منشأ ناامنی در مناطقه غربی کشور شده است. این گروهک تروریستی همانند کومله از همان ابتدا تا به امروز از حمایت‌های قاطع آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌اش به خصوص رژیم صهیونیستی برخوردار است و برای ناامن کردن مناطق غربی و نیز اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی، حمایت‌های مالی و بین‌المللی می‌شود.

«خالد عزیزی» دبیرکلی کنونی حزب دموکرات کردستان یا «حدک» را برعهده دارد. این گروهک تروریستی به دنبال سقوط رژیم شاه، فعالیت علنی خود را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرد و ضمن اعلام مخالفت با نظام سیاسی نوپای کشورمان، رفراندوم سال 1358 را تحریم کرد

این گروهک تروریستی، 50 روز بعد از انقلاب اسلامی، در نخستین اقدام گسترده‌اش با بسیج قوایی ۱۷ هزار نفره از سراسر کردستان، تحت عنوان افتتاح دفتر حزب در نقده، تظاهراتی مسلحانه را در این شهر حساس قومی به راه انداخت که عصر همان روز تبدیل به جنگ شهری و قومی شد در این جنگ شهری و قومی قریب به 200 نفر از مردم در نقده کشته شدند. گروهک تروریستی حزب دموکرات با این عمل درصدد بود تا آذربایجانی‌های نقده یا شهر را ترک کنند یا ارعاب شوند تا بعد از تسلیم شهر، حزب تکلیف سه پادگان کلیدی و خلع سلاح نشده پیرانشهر، پسوه و جلدیان را مشخص کند، اما به به هدف خود نرسید.

همچنین در 29 شهریور 1393 گروهی تحت عنوان محافظان شرق کردستان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت چند عملیات مسلحانه را در سردشت و مریوان بر عهده گرفت و از حزب دمکرات کردستان به عنوان پشتیبان خود نام برد.

درخواست مذاکره با جمهوری اسلامی ایران

نشریه «رووداو» وابسته به حکومت اقلیم کردستان عراق در سال 1391 خبری مبنی بر اعلام آمادگی احزاب اپوزیسیون کُرد برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد. این درخواست مذاکرات توسط سیدعظیم حسینی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کردستان عراق به تهران اطلاع داده شد و با شرط و شروط‌هایی مورد موافقت قرار گرفت.

یکی از این شرط‌ها این بود که احزاب مخالف جمهوری اسلامی ایران باید دست از عملیات‌های تروریستی و مسلحانه بردارند و این مذاکرات در ایران و از طریق گفتگوهای سیاسی رقم بخورد، اما بعدها گروهک‌های تروریستی که احزاب کومله و دموکرات هم عضو درخواست‌کنندگان مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بودند، به بهانه‌های مختلف نافی مذاکره شدند و دوباره دست به عملیات‌های مسلحانه و پارتیزانی زدند و بعدها مشخص شد که این گروهک‌ها تحت نفوذ رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی هستند که به خاطر حمایت‌های مالی آنها اجازه مذاکره ندارند.

برخورد قاطعانه سپاه با عناصر تروریستی وابسته به حزب دموکرات و حزب کومله

همانطور که در ابتدای گزارش هم اشاره شد، هفته گذشته بخش توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب رزمایش  «شهدای کرد مسلمان» محل حضور تروریست‌های حزب دموکرات و کومله را در مناطق مرزی کردستان عراق توپ‌باران کرده است. این خبر در حالی منشتر شده که بارها اقدامات تروریستی این دو حزب معاند، توسط سپاه سرکوب و خنثی شد.

سپاه در ۱۷ شهریور سال ۱۳۹۷ با حمله موشکی به دفتر حزب دموکرات کردستان، ۱۴ عضو حزب دموکرات کردستان را به هلاکت رساند که در میان آنها ۶ نفر عضو کمیته رهبری بودند، همچنین بیش از ۴۰ نفر نیز از اعضای این حزب زخمی شدند. این حمله با شلیک هفت فروند موشک فاتح 110 انجام شد. این عملیات در پی شرارت‌ گروهک‌های تروریستی وابسته به آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از اقلیم کردستان علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه انجام شد.

همچنین در 18 تیر 1398، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقر گروهک‌های تروریستی کُرد مستقر در سیدکان و آلانه اقلیم کردستان عراق را در واکنش به شهادت رساندن سه عضو سپاه در پیرانشهر بمباران کرد؛ لذا حملات توپخانه‌ای سپاه به مواضع گروهک‌های تروریستی کُرد، جدید نیست، بلکه بارها این اتفاق افتاده و هربار هم اقدامات واکنشی سپاه با موفقیت و اقتدار همراه بوده است.

گروهک‌های تروریستی کُرد از حزب کومله و دموکرات گرفته تا پ.ک.ک در انزوای شدیدی قرار گرفتند و روزبه ‌روز توان آنها در اقدامات تروریستی کم می‌شود و مغلوب قدرت سپاه شده‌اند و از سوی دیگر ترکیه هم به شدت مواضع پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق را بمابارن می‌کند و همین موضوع سبب شده تا احزاب معاند و خرابکار کُرد دیگری توانی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند و قطعاً اگر حمایت‌های مالی و تسلیحانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برخی از مرتجعان منطقه نبود، پیش از این نابود شده بودند.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رزمایش شهدای کرد مسلمان کومله و دموکرات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران گروهک های تروریستی ک گروهک تروریستی علیه جمهوری اسلامی شهدای کرد مسلمان کومله و دموکرات رژیم صهیونیستی اقلیم کردستان کردستان عراق حزب دموکرات حزب کومله گروهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار بوکان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک وعده صادق و پیروزی مقتدارنه سپاه گفت سپاه پاسداران در برابر هر نوع هجمه و تحرک دشمنان قسم خورده آمادگی و‌توان لازم را دارند.

صنعتی گفت به لطف رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های پدرانه ایشان کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

 وی با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح افزود در همه عرصه‌ها آمادگی رویارویی مقابله با دشمنان را داریم.

وی گفت کشور‌های عربی و اسلامی جرات به زبان آوردن موضوعات روز و‌تحرکات نامبارک رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم اشغالی را ندارند و این در حالی است که تنها جمهوری اسلامی است که در صف مقابله با اسرائیل هستند اقتدار را به صفوف مسلمین بازگردانده اند.

وی در پایان تاکید کرد با تمام وجود پاسدار ارزش‌ها و نظام مقدس خود هستیم.

ادای احترام به یادبود شهدای شهرستان، سان و رژه و نمایش حرکات رزمی و تجلیل از مربیان و فرمانده هان برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد