Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_روایت بیماران مبتلا به کرونا از چگونگی ابتلایشان به این ویروس خطرناک درس عبرتی است برای آنان که توصیه‌های بهداشتی و کرونا را به شوخی گرفته اند. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در دوران همه‌گیری کرونا شاید بسیاری از ما گمان کنیم مرگ برای همسایه است، این ویروس خطرناک گریبان ما گیر ما نخواهد شد، اما وقتی به سراغ گرفتار شدگان این بیماری میرویم آن ها هم هرگز خیال نمی‌کردند که روزی قربانی این ویروس و عوارض درد سر سازش شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم گرفتیم به سراغ بیماران و همراهانی برویم که در چند ماه گذشته درگیرکرونا ویروس بودند و اینک می‌خواهند با روایت روزهای سختی که بر اثر نبرد با کرونا پشت سر گذاشتند درس عبرتی باشند، برای آنان که توصیه‌های بهداشتی را جدی نگرفته  و نگاه بی تفاوتی نسبت به این بیماری دارند.

نخستین روایت ما مربوط به دختری است که در هفته گذشته مادر 70 ساله خود را بر اثر کرونا از دست داده است.

این دخترجوان به خبرنگار تسنیم گفت: برادرم بخاطر موقعیت شغلی‌اش مجبور به رفت و آمد در نقاط مختلف شهر بود. خارج از استان نمیرفت، اما برای انجام کارهایش با افراد زیادی مراوده داشت.

وی افزود: تقریبا یک ماه پیش بود که برادرم با احساس بی حالی و علائم خفیف سرماخوردگی به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرد. به عنوان بیمار مشکوک به کرونا از او گرافی ریه گرفتند و بر اساس نتیجه آن برایش تست کرونا انجام دادند.

این شهروند همدانی گفت: پس از یک روز نتیجه تست کرونای برادرم مثبت اعلام شد و این اعلام نتیجه دلهره ای را در وجودمان ایجاد کرد که نکند پدر و مادر پا به سن گذاشته مان هم مبتلا شده باشند.

وی افزود: حال عمومی برادرم خوب بود، بنابراین  با دستور پزشکان در منزل قرنطینه و داروهای مربوط به بیماری‌اش را دریافت کرد.

این دخترداغ دیده تصریح کرد: عصر همان روز حال مادرم هم بد شد و به‌طور ناگهانی دچار تنگی نفس شد، نفسش بالا نمی آمد و مدام سرفه میزد. با اورژانس تماس گرفتیم، او را به بیمارستان بردند و در بخش مراقبت های ویژه بستری کردند.

وی گفت: با وجود اینکه مادرم از فروردین ماه در خانه مانده بود و در هیچ اجتماعی شرکت نمی‌کرد؛ اما رفت و آمد های دختر و پسرانش به منزل او  سبب مثبت اعلام شدن تست کرونایش شد. مادرم 15 روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و متاسفانه در نهایت جانش قربانی این ویروس منحوس شد.

این شهروند همدانی  که اینک در سوگ مادرش نشسته با تاکید بر اینکه از تمام مردم خواهش می‌کنم برای حفظ جان عزیزانش در هیچ گونه مراسم و میهمانی شرکت نکنند و وقتی برای دیدار پدر و مادرشان می‌روند ماسک بزنند، تصریح کرد: خوشبختانه حال برادرم خوب شد و به زندگی عادی‌اش برگشته اما دچار عذاب وجدان شده و خود را سبب مرگ مادرش می‌داند.

وی گفت: مادرم سابقه هیچ گونه بیماری تنفسی و قلبی عروقی نداشت و در سلامت کامل به سر می‌برد.

اصفهان| زنجیره انتقال کرونا ادامه دارد/ مناطق گردشگری شهرضا، پذیرای مسافران نیستورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد برای جلوگیری از انتقال کرونا کنترل می‌شودمحققان چینی: انتقال کرونا با گرم شدن هوا متوقف نمی‌شود

درد معده و کمر شروع علائم کرونا در من بود

یک  خانم 35 ساله از تویسرکان که به بیماری کرونا مبتلا شده به خبرنگار تسنیم گفت: من در دورهمی‌های خانوادگی  به این بیماری مبتلا شدم و با علائمی مانند درد کمر و معده درد به پزشک مراجعه کردم.

این خانم جوان تصریح کرد: همیشه از کرونا میترسیدم و به همین خاطر  مسائل بهداشتی را رعایت می‌کردم. حتی در ایام  عید یک ماه  به خانه مادرم نرفتم.

وی با بیان اینکه پنج روز پیش از شروع علائم، برای مراسم افطاری رفتیم به خانه یکی از اقوام دعوت شدیم، ابراز کرد: در این میهمانی تعدادی از فامیل‌هایمان از همدان آمده بودند که در چند روز اخیر سابقه رفتن به شمال و تهران را نیز داشتند.

این بیمار مبتلا به کرونا افزود: دو روز پس از برگشتن از میهمانی  من و همسرم هر دو مریض شدیم.  کمر درد و معده درد داشتم، بنابراین خیال می‌کردم مربوط به انجام  کار سنگین یا سرماخوردگی است.

وی تصریح کرد: با همین علائم به مرکز درمانی مراجعه کرده و دارو گرفتم، اما داروها حالم را خوب نکرد. در مدت یک هفته 6 کیلو از وزن خود را از دست دادم. بعد از یک هفته سرفه‌هایم شروع شد، همراه با تنگی نفس (ولی اصلا تب نداشتم،  به کلینیک امام خمینی (متخصص عفونی) مراجعه کردم،  اکسیژن خونم خوب بود ولی تنگی نفس داشتم. پس از دو شب بستری در بیمارستان تست کرونای خودم و همسرم مثبت اعلام شد.

این بیمار با بیان اینکه اگرچه این روزها حال عمومی ام خوب است اما  شاید سال‌ها طول بکشد تا ریه‌ام به حالت عادی و سالم برگردد، اظهار داشت: یک میهمانی غیر ضروری من را از حالت سالم به بیمار تنفسی تبدیل کرد بنابراین از همه مردم می‌خواهم در این ایام بحرانی از شرکت در هر گونه مراسم و دورهمی خودداری کنند.

هنگام پرستاری از پسرم به کرونا مبتلا شدم

یک خانم 62 ساله همدانی نیز به خبرنگار تسنیم گفت:  در حین پرستاری از پسرم  به کرونا مبتلا شدم.

وی با بیان اینکه پسرم در  کار ساخت و ساز است، اظهار داشت: در محل کارش توسط یک بنا که تست کرونایش مثبت اعلام شده به این ویروس مبتلا شد.

 این شهروند همدانی تصریح کرد: فرزندم علائم خفیف سرماخوردگی و احساس کوفتگی داشت،  به بیمارستان مراجعه کردیم،  گفتند مشکلی نداری. اما پس از چند روز دچار  تب شدید شد.

وی با بیان اینکه در مدتی که پسرم تب شدید داشت او را  پاشویه  می‌کردم، ابراز کرد: همان روز  حال فرزندم بدتر شد و او را به بیمارستان بردیم و بستری شد. پس از 24 ساعت  تست کرونایش را  مثبت اعلام کردند.

این خانم افزود: دو روز بعد، من نیز دچار علائم تنفسی شدم و حالم به اندازه ای بد شد که مجبور به بستری در بیمارستان شدم. پزشکان تست کرونای من را هم مثبت اعلام کردند و مراقبت از پسرم را دلیل ابتلا به این بیماری دانستند.

به گزارش تسنیم، تمام بیمارانی که به کرونا مبتلا شدند هیچ گاه خود را نزدیک به این بیماری نمیدیدند اما  قدرت انتشار این ویروس کوچک  به اندازه‌ای سریع است که از راه صحبت کردن، دست دادن، روبوسی و قطرات عطسه و سرفه نیز وارد بدن می‌شود.

انتهای پیام/ 743/ی

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا مبتلا مثبت اعلام شد تست کرونا مبتلا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاتنهام 2-3 آرسنال: نزدیک بود جام از دست آرتتا بیفتد

به گزارش "ورزش سه"، مدتها است که به نظر می‌رسد تکلیف قهرمان ‏این فصل لیگ برتر توسط تاتنهام تعیین می‌شود. آرسنال، سیتی و تا ‏حدودی لیورپول همچنان در کورس هستند و مهمترین دیدارهای آنها ‏در هفته‌های باقی‌مانده با تاتنهام خواهد بود. آرسنال امروز در خانه ‏تاتنهام موفق شد با نتیجه 3-2 پیروز شده و سه امتیاز بسیار باارزش ‏به حساب خود واریز کند.‏

دربی شمال لندن شروعی طوفانی آغاز شد‎. ‎تاتنهام‎ ‎در همان دقایق ‏اولیه با یک گل به خودی ‏برتری را به آرسنال‎ ‎تعارف کرد و بعد دو ‏فرصت عالی را از ‏دست داد. در دقیقه 15 آرسنال از سمت راست ‏کرنر ‏را روی دروازه تاتنهام ارسال کرد. ارسال ساکا در دهانه دروازه فرود ‌‏آمد. جایی که تومیاسو برای امیل هویبرگ مزاحمت ایجاد کرده بود. ‌‏ستاره دانمارکی با یک ضربه سر دقیق، مثل یک مهاجم سرزن، دروازه ‌‏خودی را باز کرد تا برتری در همان دقایق اولیه روی سینی طلایی به ‌‏توپچی‌ها تقدیم شود‎.‎

پنج دقیقه بعد روی یک ضربه ایستگاهی چسبیده به خط محوطه ‏جریمه که ‏مدیسون پشت آن ایستاد. ارسال او به تیر دوم با پرش ‏بلند کریستین ‏رومرو و ضربه سر او همراه بود، اما تیر دروازه مانع از ‏این شد که دو ‏تیم به نقطه صفر برگردند.‏ ‏
دو دقیقه بعد کرنر ارسالی تاتنهام را ‏توماس پارتی به شکلی نامطمئن ‏دفع کرد تا توپ در اختیار ‏کولوشفسکی قرار بگیرد. شوت پرقدرت او ‏بین راه به بازیکنان برخورد ‏کرد و مثل توپ پین‌بالی که چند بار به ‏موانع برخورد کرده باشد ‏درست زیر پای فن‌دن‌فن افتاد تا او دروازه رایا ‏را باز کند. اما وی‌ای‌آر به‌درستی تشخیص داد که فن‌دن‌فن در ‏موقعیت آفساید گلزنی کرده ‏است.‏

دوازده دقیقه از گل به خودی هویبرگ گذشته بود که آرسنال تیر ‏زهردار دیگری به امیدهای تاتنهام شلیک کرد. ‌‎ ‎ساکا که کرنر ‏ارسالی‌اش به ‏گل اول آرسنال تبدیل شده بود این بار خودش به گل ‏رسید. هاورتز از ‏سمت چپ و در زمین خودی یک پاس بلند تماشایی ‏به کانال راست ‏ارسال کرد. ساکا توپ را با تسلط مهار کرده و وارد ‏محوطه جریمه ‏تاتنهام شد. ستاره تکنیکی آرسنال با تو سر توپ زدن ‏مدافع ‏مستقیمش را محو کرد و با بغل پایی نرم دروازه تاتنهام را باز ‏کرد. ‏شمال لندن امروز ظاهرا قرمز است. ‏

یازده دقیقه بعد هاورتز نامش را به عنوان زننده گل ثبت کرد. ‌‏توپچی‌ها برای دومین بار روی کرنر به گل رسیدند. دکلان رایس توپ ‏را ‏از سمت چپ به دهانه دروازه فرستاد و هاورتز بلندتر از فن‌‌دن‌فن ‏که ‏تنها چند سانتی‌متر پریده بود، دروازه ویکاریو را باز کرد که به ‏شکلی ‏عجیب خروج نکرده و درون دروازه‌اش مانده بود. آرسنالی‌ها ‏در نیمه ‏اول خیالشان را از بابت بازی سخت با تاتنهام راحت کردند و ‏نیمه اول با برتری 3-0 آرسنال به پایان رسید. ‏

درحالیکه هر چه زمان می‌گذشت امید تاتنهامی‌ها به ‏بازگشت ‏کمرنگ‌تر می‌شد داوید رایا، دروازه‌بان آرسنال، با اشتباهی ‏مهلک ‏باعث شد یکی از گلها جبران شده و تاتنهام به بازگشت امیدوار ‌‏شود‎.‎

آرسنال در حال حمله بود که تاتنهامی‌ها با یک تکل بلند توپ را ‌‏تصاحب کرده و به کریستین رومرو‎ ‎سپردند. رومرو که توپ را با پاسی ‌‏بلند به سمت چپ فرستاده بود خودش را به زمین حریف و به ‌‏محوطه جریمه رساند.‏ سالیبا در سمت چپ محوطه جریمه توپ را ‏به داوید رایا پاس داد اما ‏دروازه‌بان آرسنال مرتکب بدترین اشتباه ‏ممکن شد و توپ را با پاسی ‏آرام به رومرو تقدیم کرد. مدافع ‏آرژانتینی توپ را با سینه کنترل کرده و ‏با یک بغل پای دقیق گوشه ‏دروازه آرسنال را نشانه گرفت تا اختلاف ‏به دو گل کاهش یابد. ‏

درحالیکه پنج دقیقه به پایان باقی مانده بود دکلان رایس با خطایی ‏بی‌مورد و درحالیکه توپ از دیویس فاصله گرفته بود پای او را مثل ‏توپ شوت کرد تا داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان دهد. سون ‏هیونگ مین پشت توپ ایستاد و با اینکه رایا جهت را درست ‏تشخیص داده بود دروازه را باز کرد. از این لحظه تاتنهام به بازگشتی ‏دراماتیک بسیار امیدوار بود.‏

با اینکه انتظار می‌رفت تاتنهام به گل سوم نزدیک شود آرسنال بود ‏که در دقیقه 90 تا یک قدمی گل چهارم پیش رفت. روی یک کرنر ‏دیگر آرسنالی‌ها برای چندمین بار خطرناک ظاهر شدند. گابریل در تیر ‏یک ارسال ساکا را به سمت دروازه فرستاد ولی فن دن فن توپ را از ‏روی خط دفع کرد تا تاتنهام نفس راحتی بکشد. ‏

در نهایت تاتنهام نتوانست به گل سوم برسد و بازی با پیروزی 3-2 ‏آرسنال به پایان رسید. پیروزی مهم در دربی که باعث شد توپچی‌ها ‏با 80 امتیاز از 35 بازی صدرنشین بمانند. منچسترسیتی با دو بازی ‏کمتر و 76 امتیاز در رتبه دوم و لیورپول با تعداد بازی برابر و 75 ‏امتیاز در رتبه سوم قرار گرفته است. ‏

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • گواردیولا: اتفاقی که برای لیورپول افتاد ممکن است برای ما هم بیفتد، آنها را ستایش می کنم / زیرنویس فارسی
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تاتنهام 2-3 آرسنال: نزدیک بود جام از دست آرتتا بیفتد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند