Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@23:41:51 GMT

ثبت بیش از 5 میلیون «نفر شب اقامت» در خرداد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۲۳۴۹

ثبت بیش از 5 میلیون «نفر شب اقامت» در خرداد

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از ثبت بیش از 5 میلیون«نفر شب اقامت» مسافران در خرداد خبر داد و گفت: ۹ میلیون بازدید از مراکز گردشگردی و تاریخی هم در آخرین ماه بهار گزارش شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ولی تیموری درباره آمار سفر در خرداد سال‌جاری و تعداد بازدید از استانها اظهار کرد: مجموعاً ۵ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۶۷۹  نفر شب در مراکز اقامتی رسمی کشور شامل هتل، هتل‌سرای سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، زائرسرا ، خانه مسافر ، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و مجتمع‌های گردشگری طی خرداد امسال اسکان داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حجم نسبتاً خوب سفرها و انجام بازدید‌های نظارتی در سطح گسترده اشاره کرد و افزود: بیش از 11 هزار بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی، بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی طی خرداد در سطح 31 استان انجام گرفته است که بیانگر توجه همزمان وزارت گردشگری به مقوله سفر و ایمنی سفر است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور ادامه داد: تعداد بازدیدهای صورت گرفته از مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری کشور نیز طی ایام مذکور بیش از 9 میلیون مورد ثبت شده است. 

وی بیان کرد: طبق آمار اعلام شده، استان مازندران در ماه گذشته، بالاترین میزان اقامت را به خود اختصاص داده است. 

انتهای پیام/4148

منبع: آنا

کلیدواژه: سفر گردشگری تیموری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است

ایسنا/البرز مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از ارائه خدمات دندانپزشکی در مراکز جامع سلامت همزمان با پویش سلامت دهان و دندان خبرداد.

دکتر محمد ناصری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای پویش‌های برگزار شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با سایر استان‌ها، پویش سلامت دهان و دندان در استان البرز از ۱۷ اردیبهشت تا ۱۹ اردیبهشت برگزار و در خانه‌های سلامت، مدارس و مناطق محروم استان خدمات دندانپزشکی ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» چون بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است؛ بنابراین لازم است که به آن توجه شود. به همین منظور اداره کل سلامت دهان و دندان این پویش را برنامه ریزی کرده است و در استان البرز نیز این پویش در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت درمان در این پویش همکاری دارند و سراسر استان البرز مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت، مراقبین سلامت در پایگاه‌ها و دندانپزشکان در مراکز خدمات جامع سلامت در مدت برگزاری این پویش برای ارائه خدمات دندانپزشکی فعال و پویا هستند.

ناصری در ادامه بیان کرد: هدف از برگزاری این پویش افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه‌جانبه بدن است. به این دلیل که به مردم آگاهی بیشتری در خصوص  تاثیر تغذیه بر سلامت دهان و دندان داده شود  و درمورد برخی از بیماری‌ها مثل دیابت و پر فشاری خون که دارای عامل خطر مشترک هستند، مردم آگاهی پیدا کنند.

مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: تعداد ۶۳ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در استان در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۵۲ مرکز دارای واحد دندانپزشکی بوده و دندانپزشکان در این واحدها مستقر هستند. این دندانپزشکان خدمات سطح دو دندانپزشکی که شامل خدمات ترمیمی کامپوزیت و آمارگام، فیشور سیلانت و کشیدن دندان‌های فاسد است را به مراجعین ارائه می‌دهند.

این جراح و دندانپزشک ادامه داد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته بسیاری از این خدمات دندان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، ضمن اینکه مراکز کمتر از ۲۰ هزار نفر که دارای دفترچه بیمه روستایی هستند این خدمات برای آنها رایگان است. تیم‌ها در این ایام با مراجعه به مدارس نسبت به آموزش و معاینه و آگاه سازی دانش آموزان نسبت به مراقبت از دهان و دندان اقدام می‌کنند و ضمن غربالگری اگر دانش آموزی نیازمند دریافت خدمات بیشتری باشد، به مراکز جامع خدمات سلامت ارجاع خواهد شد.

ناصری در ادامه اظهار کرد: در این ایام وارنیش فلوراید هم در بسیاری از مدارس استان به جدیت پیگیری شده و بعضی از مدارس که هنوز همکاران به نتوانسته‌اند به آنها مراجعه کنند، تیم مراقب سلامت با سرپرستی دندانپزشک مراجعه و نسبت به وارنیش‌ فلوراید دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال اقدام خواهند کرد.

وی گفت: قطعا نیاز به مراقبت‌های دهان و دندان و آگاه سازی‌ها در مناطق محروم و حاشیه شهری نسبت به مناطقی دیگر بیشتر است، ولی در کل دیدگاه ما این است که تمام افراد به این خدمات نیاز دارند و حتی فردی که تمکن مالی دارد، قطعا مواد غذایی بهتری هم مصرف می‌کند و اگر بهداشت دهان و دندانش را رعایت نکند دچار پوسیدگی خواهد شد، پوسیدگی دندان فرد را انتخاب نمی‌کند آن فرد است که با رعایت اصول بهداشتی و غذایی از دندان‌های سالم برخوردار خواهد بود.

اعزام کلینیک سیار خودرویی به مناطق محروم استان 

ناصری افزود: در استان البرز در جنوب غربی مناطق روستایی اشتهارد و حاشیه نظرآباد، ساوجبلاغ و همینطور برخی از نواحی مرکزی کرج مثل خط چهار حصار به این مراقبت‌ها وآگاهی بخشی نیاز بیشتری است. در این مناطق کلینیک سیار خودرویی برای ارایه خدمات دندانپزشکی اعزام می‌شود. همینطور مناطق محرومی در فردیس داریم مثل ارم، مشکین دشت که تراکم جمعیت بالایی دارند و مردم هم از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند، بنابراین لازم است که دسترسی عادلانه برای آنها بهره‌مندی از  این خدمات برای آنها فراهم کنیم.

ناصری در ادامه گفت: سیاست علوم پزشکی استان و معاونت بهداشت دهان و دندان این است که در تمام سطح استان با توجه به پراکندگی مراکز خدمات جامع سلامت و استقرار واحد دندانپزشکی در آنها، طوری برنامه ریزی شود که اکثر مردم بتواند به این خدمات دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: در مراکز و توسط دندانپزشکان مستقر در سال ۱۴۰۲ برای دو هزار و ۳۹۲ نفر حدود شش هزار دندان فیشور سیلانت یا خدمات شیارپوش ارایه شده است. همچنین دو هزار و ۲۵۳  نفر خدمات جرم گیری وبروساژ دریافت کرده‌ اند. ۹ هزار و ۸۸۲ دندان ترمیم و پر شده و ۵۱ هزار و ۱۸۴ واحد وارنیش فلوراید صورت گرفته است. تعداد ۱۶۵ هزار و ۱۲۴ نفر هم مورد معاینه و آموزش بهداشت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در طرح کلینیک سیار دندانپزشکی خودرویی هم‌ که به مناطق محروم اعزام می‌شود، در سال ۱۴۰۲ با اعزام ۹۵ تیم سیار، ۱۵ هزار و ۲۳۴ خدمت ارایه شده که از این میزان ۹ هزار و ۸۸۴ خدمات درمانی بوده است. قابل ذکر است که این خدمات کاملا رایگان است و این کلینیک سیار در ایام سال تحصیلی به مدارس مناطق محروم  و در ایام تعطیلی مدارس به‌ مناطق محروم و حاشیه استان اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان