Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:13:48 GMT

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ملایر

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۲۴۵۴

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ملایر

به گفته شبکه بهداشت و درمان ملایر در یک‌ماه گذشته ۹۰ درصد افرادی که در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا و تست آنها مثبت اعلام شد، مربوط به کسانی بود که در مراسم‌هایی همچون عروسی، عزا و مهمانی‌های خانوادگی آن هم بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرکت کردند.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز پنجشنبه در این باره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا از هفته گذشته محدودیت‌های جدیدی را اعمال کردیم و شهروندان و تمامی ارگان‌ها و نهادها، اصناف و بازاریان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت الله ولدی تاکید کرد: ۹۰ درصد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این شهرستان مربوط به افرادی است که در مراسم‌های عروسی و عزا شرکت کردند و باید جلوی شیوع همه‌گیری کرونا گرفته شود.

وی افزود: طبق بخشنامه‌ای که به دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های تبلیغاتی و سایر نهادهای مرتبط ارسال شد، اجازه برگزاری مراسم در آرامستان بهشت هاجر ملایر لغو شد.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: به چاپخانه‌داران سطح شهر نیز اعلام کردیم اجازه چاپ اعلامیه‌های ترحیم را ندارند و طبق روال گذشته مراسم خاکسپاری با تعداد محدود و برابر پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

ولدی تاکید کرد: برگزارکنندگان عروسی در این شهرستان متعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط لازم هستند، در غیر اینصورت به نیروی انتظامی مصوبه داده‌ایم که با حضور دستگاه قضایی با متخلفان برخورد شود.

وی گفت: به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط برخی ارباب رجوع‌ها هنگام مراجعه به دستگاه‌های اجرایی، کارمندان این ادارات به کرونا مبتلا شده‌اند که استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی هنگام ورود الزامی شد.

معاون استاندار همدان با اشاره به بازگشایی مساجد در ساعت‌های خاص بیان کرد: نمازگزاران هنگام ورود به مساجد ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از لوازم شخصی خود هستند و این موارد از قبل اطلاع‌رسانی و تذکر داده شده است.

ولدی با تاکید بر اینکه سلامت مردم در اولویت ما است افزود: مرکز خدمات جامع سلامت باغ گل روزانه از افراد مشکوک، تست کرونا می‌گیرد.

وی یادآور شد: تمامی اصناف و بازاریان نیز ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند و هر حوزه‌ای که کوتاهی کند، با برخورد دستگاه قضایی مواجه می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر همچنین با اشاره به بازگشایی تالارها و رستوران‌ها نیز تاکید کرد: طبق بخشنامه جدید این اماکن باید با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

ولدی از شهروندان درخواست کرد: همچون اوایل شیوع ویروس کرونا، همراهی لازم را با ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان داشته باشند تا با قطع زنجیره همه‌گیری، بتوانیم هر چه زودتر این ویروس را شکست دهیم.

ورودی‌های آرامستان بهشت هاجر ملایر مسدود شد

شهردار ملایر نیز گفت: با شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، نیاز بیشتر به محلول‌پاشی و ضدعفونی کردن شهر داریم و تمام نیروهای شهرداری با تمام امکانات باید در این امر کوشا باشند.

حسین بابایی بیان کرد: سازمان حمل و نقل مسافر و بار باید نسبت به ضد عفونی کردن وسایل نقلیه عمومی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها اقدام کند و تاکسی‌ها ملزم به سوار کردن سه مسافر هستند و با سرشکن شدن کرایه، افزایش جزیی در کرایه تاکسی داشتیم.

وی همچنین به بسته شدن مجدد ورودی‌های آرامستان بهشت هاجر اشاره کرد و افزود: با توجه به ممنوع بودن برگزاری مجالس ترحیم در مساجد، تعدادی از بستگان اموات، این مراسم را در آرامستان بهشت هاجر برگزار می‌کردند که با تجمع افراد، احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش داد.

شهردار ملایر گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان، از ابتدای تیر، ورودی آرامستان بهشت هاجر بسته شد و از تجمع افراد جلوگیری به عمل می‌آید.

بابایی با اشاره به افزایش محلول‌پاشی در سطح معابر و مبلمان شهری اظهار داشت: تمام سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و بوستان‌ها روزانه چندین مرتبه و وسایل بازی کودکان هر روز با آب ژاول ضدعفونی می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، در خصوص آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر چهارشنبه چهارم تیر ماه اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۲ هزار و ۵۳۱ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۱۷۲ هزار و ۹۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد جان‌باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا ۹ هزار و ۹۹۶ نفر جان باخته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان تست کرونا ملایر فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان تست کرونا ملایر فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند ویروس کرونا همدان تست کرونا ملایر فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال

رئیس پلیس راه مازندران از اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مواصلاتی مازندران در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

یدالله جهان‌تاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مازندران با اشاره به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در راه‌های مواصلاتی این استان از روز چهارشنبه دوازدهم تا روز شنبه شانزدهم اردیبهشت اظهار کرد: در این ایام تردد موتور سیکلت تا ساعت شش صبح روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

وی افزود: البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۰۸:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران به صورت کامل مسدود است، بیان کرد: در این محور از ساعت ۱۰:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه اعمال می‌شود که از ساعت ۲۴:۰۰ این یک‌طرفه به اتمام می‌رسد و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

جهان‌تاب با اشاره به اینکه در صورت پر حجم بودن ترافیک محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روزهای چهارشنبه و جمعه هفته جاری دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: این اعمال محدودیت ساعت ۱۰:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران(شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل و از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه اعمال و از ساعت ۲۴:۰۰ یک‌طرفه بودن آن اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در این محور از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۲۴:۰۰ روز شنبه پانزدهم اردیبهشت از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران – شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس، از ساعت ۰۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه در روز شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران(شمال به جنوب) یک‌طرفه اعمال می‌شود، عنوان کرد: در این محور از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام پیدا می‌کند و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دو طرفه می‌شود، تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با بیان اینکه در صورت پر حجم بودن ترافیک محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۱۱:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز یکشنبه شانزدهم از ساعت ۱۱:۰۰ از ابتدای آزادراه تهران _ شمال به مقصد چالوس انجام می‌شود، تصریح کرد: همچنین از ساعت ۱۲:۰۰ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال، از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه از ساعت ۲۴:۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه مازندران تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی را آزاد عنوان و مطرح کرد: اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت هشت صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی با اشاره به اعمال محدودیت ترافیکی در محور هراز بیان کرد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی از روز چهارشنبه تا روز شنبه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام می‌شود.

جهان‌تاب با تاکید بر اینکه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است، اظهار داشت: تردد همه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، همچنین تردد انواع کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت شش صبح روز چهارشنبه تا ساعت دو بامداد روز یکشنبه شانزدهم از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

کد خبر 749646

دیگر خبرها

  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • جزییات محدودیت‌های جدید ترافیکی در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران