Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:24:05 GMT

موج جدید شیوع ویروس کرونا در راه است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۲۵۷۲

موج جدید شیوع ویروس کرونا در راه است

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر پنج شنبه در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه این دانشگاه از همان آغازین روزهای شیوع ویروی کرونا، از همه ظرفیت‌های خود برای ارائه خدمات درمانی به مردم استان استفاده کرده است، گفت: آمار امروز مربوط به شیوع ویروس کرونا در استان، حاکی از آن است که میزان این شیوع در حال افزایش بوده و این موضوع می‌تواند هشداری جدی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان، میزان آمادگی این دانشگاه نیز برای استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌ها چند برابر شده و به حالت آماده‌باش کامل درآمده است، افزود:  به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی هم‌استانی‌ها، میزان مبتلایان به کرونا افزایش یافته است و در حال حاضر ۳۵ درصد مبتلایان مربوط به افراد آلوده شده در تجمعات است.

قزلباش از راه‌اندازی ۶۰ تخت ICU در بیمارستان‌های استان با حمایت نماینده عالی دولت در استان خبر داد و تصریح کرد: با وجود افزایش این تعداد تخت، اگر روندی که امروز در زمینه شیوع ویروس کرونا به آن مواجه هستیم، تداوم داشته باشد، به تخت‌های بیشتری در استان نیاز خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در ادامه با یادآوری اینکه موج جدید شیوع بیماری کرونا در استان ایجاب می‌کند که همبستگی و همدلی در استان بیش از پیش افزایش یابد، ادامه داد: از اقدامات جدی که امروز می‌توان انجام داد، بحث کاهش ساعات کاری کارکنان و دورکاری آن‌ها، اعمال محدودیت‌ها در ورودی و خروجی شهر و ... است.

قزلباش همچنین از گندزدایی ۵۲ نقطه استان خبر داد و با تاکید بر اینکه در خصوص بازگشایی تالارها باید بازنگری جدی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: اگر خواهان کنترل این بیماری هستیم، باید مواردی چون استفاده اجباری از ماسک، برگزار نکردن مراسم در آرامستان‌ها و تالارهای عروسی و ... را در اولویت قرار دهیم.

کد خبر 4958199

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کشاورزی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت