Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: آینده در مدرسه شکل می‌گیرد و خیرین مدرسه‌ساز در واقع آینده‌سازی را انتخاب کردند.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی در آیین تکریم و رونمایی از کتاب خیّر مدرسه‌ساز زهرا گیتی‌نژاد که در هتل پارسیان و با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار کرد: هرگاه در جمع خیرین قرار می‌گیرم به حال خیرین غبطه می‌خورم و عمیقا از تلاش‌های ارزشمند خیرین قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی نیز ضمن قدردانی از کار خداپسندانه خیرین با تخصیص سه هزار و۳۵۰ میلیارد تومان، خیرین را در امر مدرسه سازی همراهی می‌کند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: خیرین می‌کوشند از آلام جامعه بکاهند و زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند و رنج آنها را  کاهش دهند بنابراین هیچ کاری برتر از کار خیر نیست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در میان همه کارهای خیر، امر مدرسه‌سازی متمایز است زیرا هرجا سخن از تمدن سازی و فرهنگسازی و توسعه و پیشرفت است سه ابزار کلیدی به عنوان شکل دهنده تمدن انسانی وجود دارد؛ چشم برای دیدن، گوش برای شنیدن و قلب برای اندیشیدن و این موضوع در فرهنگ دینی ما هم وجود دارد. 

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آنچه که در دنیا  به عنوان تمدن می‌شناسیم محصول این ۳ ابزار کلیدی است زیرا  بدون این عناصر تمدنی شکل نمی‌گیرد و آینده‌ای رقم نخواهد خورد انسان‌ها هنگامی متولد می‌شوند چیزی نمی‌دانند اما این سه ابزار انسان را شکل می‌دهد، جوامع را می‌سازد و فرهنگ‌ها را پربار می‌کند.

وی با بیان اینکه مدرسه دارای جایگاهی است که بالاترین مشروعیت را برای تغذیه این سه ابزار پیشرفت را دارد، گفت: خانواده و جامعه نیز تغذیه کننده این ابزارها هستند اما مدرسه در سال‌های طولانی در قالب یک برنامه با امکان ارزیابی، دانش‌آموز را تحت تعلیم قرار می‌دهد و افراد بهترین ساعات عمرشان را در اختیار مدرسه قرار می‌دهند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه آینده در مدرسه شکل می‌گیرد و خیرین مدرسه ساز در واقع آینده‌سازی را انتخاب کردند، اظهار کرد: مدرسه یک ساختمان نیست بلکه رفیع‌ترین بنای زندگی انسان و جامعه است؛ مدرسه باید انسان را برای بهتر زیستن آماده کند و افراد را خوداتکا و توانمند تربیت کند و این مأموریت اصلی ما است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم نسلی توانمند، کارآمد، خلاق و تمدن‌ساز را پرورش دهیم، گفت: بیش از آنکه به مدرسه سازی نیازمند باشیم به نهادینه کردن فرهنگ مدرسه سازی احتیاج داریم.

وی بر ترویج فرهنگ خیّری تاکید و اظهار کرد: ما به فرهنگ مشارکت، همدلی و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی نیازمندیم لذا طرح «آجر به آجر» را راه‌اندازی کردیم تا همه افراد جامعه امکان مشارکت در مدرسه سازی را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شیوع بیماری کرونا در کنار همه محدودیت‌هایی که ایجاد کرد، خانواده‌ها را درگیر فضای آموزش و مدرسه کرد لذا ما باید از این پیوند استفاده کنیم تا زمینه را برای مشارکت جدی آنها در امر مدرسه سازی فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدرسه کتاب انسان وزیر آموزش و پرورش خیرین مدرسه ساز مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه متفاوتی دارند و شهریه مدارس با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 20 هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و 100 مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت