Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت «راس تکنیک» با همکاری وزارت دفاع روسیه در حال مدرنیزه سازی سامانه‌های موشکی "اسکندر-ام" هستند که بطور بالقوه می‌توانند نزدیک به ۳۰ سال مورد استفاده قرار بگیرند. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، منابع خبری موثق در شرکت «راس تکنیک» روسیه اعلام کردند که سامانه‌های موشکی "اسکندر-ام" در حال مدرنیزه سازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک مقام آگاه، توان بالقوه سامانه‌های موجود این امکان را به آنها می دهد که حداقل 25 الی 30 سال خدمت کنند، به همین دلیل غیر منطقی خواهد بود اگر این سیستم موشکی هر 5 الی 10 سال دوباره تولید شوند.

وی افزود: «به طور معمول هم ساخت سامانه‌های جدید مستلزم آماده سازی زیرساختارهای جدید برای استقرار آنهاست که هزینه قابل توجهی نیز  خواهد داشت. با توجه به این واقعیت‌ها، مدرنیزه سازی این تسلیحات با همکاری وزارت دفاع در حال انجام است.»

"سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه پیش از این گفته بود که کار گسترده برای تجهیز کلیه گردان‌های موشکی نیروهای زمینی کشور به سامانه موشکی "اسکندر-ام" پایان یافته، یادآور شد که از سال 2012 به اینطرف، نیروهای زمینی بیش از 12 هزار تسلیحات و تجهیزات مدرن دریافت کرده‌اند.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه نیز در ماه مارس سال جاری، درباره "اسکندر-ام" صحبت کرده و گفته بود که گروهی از متخصصان جوان روس موفق به ساخت این سامانه موشکی قدرتمند شده‌اند.

سامانه موشکی "اسکندر-ام" که نخستین بار در سال 2006 از سوی نیروهای نظامی روسیه مورد استفاده قرار گرفت، به منظور از بین بردن اهدافی، مانند سیستم‌های موشکی، سیستم‌های پرتاب موشک و توپخانه با برد طولانی، هواپیماها و بالگردها در حال پرواز، پست‌های فرماندهی و مراکز ارتباطی طراحی شده‌اند.

تجهیز ارتش روسیه به موشک‌های "اسکندر-ام"پرتاب موفق موشک سامانه‌های "اسکندر-ام" در منطقه آستاراخان روسیه

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه مدرنیزه سازی اسکندر ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف

محمود لیایی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به استاندارد سازی آدرس های اماکن از طریق سامانه جی نف گفت: این پروژه قرار است که استانداردسازی آدرس ها و ژئوکد کردن پارسل های پستی را انجام دهد. جی نف یک پایگاه داده اطلاعاتی بوده با آدرس تمام ساختمان ها و واحد های مکانی موجود در شهر ها و روستا های کشور را استاندارد سازی می‌کند. با این پروژه نحوه آدرس در کمترین زمان صورت گرفته و استاندارد سازی می‌شود.

او افزود: میانگین کشوری این پروژه در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد پیشرفت داشته است. استاندارد سازی یعنی یک آدرس تنها از یک مسیر شناخته شده و امکان مشابه سازی و سوء استفاده از بین می‌رود و تمام دستگاه های دولتی مرجعشان برای آدرس دهی پروژه ملی جی نف است. با اجرای کامل طرح جی نف در کهگیلویه و بویراحمد نشانی همه اماکن یکسان سازی و با آدرسی استاندارد تبدیل می‌شود.

لیایی اظهار کرد: پروژه ۱۲ شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد را تکمیل کرده‌ایم و ۶ شهرستان دیگر نیز تا آینده نزدیک تکمیل می‌شود. پس از جمع آوری و به روز شدن اطلاعات هر شهرستان کد پستی هوشمند و پلاک نوسازی تولید شده درب منازل نصب می‌شود و این بخشی از طرح هوشمندسازی شهر است. ارائه خدمات الکترونیکی و اجرای کامل طرح جی نف می‌تواند در خدمت رسانی صحیح به مردم اعم از کاهش ترافیک و آلودگی هوا، جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بالا بردن سطح رضایتمندی مردم موثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است