Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت با حضور در شرکت دسترنج رضابافت از این واحد تولید مستقر در شهرک کاسپین استان قزوین بازدید کرد.

سید حسن فلک‌فرسایی، مدیر عامل شرکت دسترنج رضا بافت در این بازدید اظهار کرد: برای اولین بار زنجیره ابریشم مصنوعی را تولید کردیم که در پتوبافی، فرش‌بافی، تولید پارچه، بند کفش و روسری کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از هشت زنجیره تولید پنج زنجیره در این واحد تولیدی تکمیل و راه‌اندازی شده است و سه زنجیره پتوبافی، رنگرزی و چاپ در آینده تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

این تولیدکننده ادامه داد: در زنجیره اول، پلی‌اتیلن به ابریشم مصنوعی تبدیل می‌شود. برای زنجیره بعد واحد گردبافی راه‌اندازی کردیم؛ در تلاش هستیم پارچه چادر زنانه کرپ تولید کنیم به همین دلیل واحد بافندگی را در این واحد تولیدی راه‌اندازی کردیم که در دهه کرامت آغاز به کار خواهد کرد.

وی گفت: همچنین واحد دیگری سال گذشته با ۵۴۶ میلیارد تومان احداث شده است که این واحد ماه بعد راه‌اندازی خواهد شد، واحد دوم دیگری را در دست احداث داریم که در حال خریداری ماشین‌آلات هستیم و تمامی هزینه‌ها شخصی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی بوده است.

وی افزود: تا ۱۴ ماه آینده پارچه مشکی را در این واحد به صورت آزمایشی تولید خواهیم کرد برای همین منظور با کشور ژاپن رایزنی کردیم تا از تجربیات آنان نیز استفاده کنیم.

فلک‌فرسایی خاطرنشان کرد: کارخانه‌های زیادی با هدف تولید پارچه چادر مشکی احداث شدند ولی باید بگوییم که برای تولید پارچه باکیفیت باید تمامی زنجیره‌ها تکمیل باشد.

وی تصریح کرد: وقتی زنجیره‌های ابتدایی را نداشته باشیم امکان تولید نخواهیم داشت و امکان فروش جنس باکیفیت آن‌هم به خانم‌ها غیرممکن است.

این تولیدکننده در پایان گفت: ۲۲ نوع پارچه چادر مشکی داریم برای تولید این پارچه نخ پلی فیلامنت نیاز است چون موجب نرم شدن پارچه تولیدی می‌شود، تا به امروز از تسهیلات بانکی استفاده نکردیم چون تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد برای تولیدکننده سود ندارد.

کد خبر 525369 برچسب‌ها استان قزوین وزارت صنعت، تجارت و معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قزوین وزارت صنعت تجارت و معدن تولید پارچه راه اندازی پارچه چادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

ایسنا/بوشهر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران مشارکت دارند.

علی باستین در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز، هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی به‌ویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرماست.

باستین تصریح کرد: در دو سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آن‌ها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیات اقتصادی روسیه نشست هایی برگزار و یک هیات اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر