Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بر لزوم بهره مندی از ظرفیت مدیران محلی برای امورفرامرزی منطقه ای در مبادلات بین المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  احمد علیرضابیگی، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت مدیران محلی برای امور فرامرزی منطقه ای اظهار داشت: یکی از بهترین اقداماتی که در دولت گذشته صورت گرفت اعطای برخی از اختیارات به استانداران بود که توانست نتایج و ثمرات خوبی را برای کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت دهم، زمانی که بنده به عنوان استاندار استان آذربایجان شرقی انتخاب شدم، از طرف رییس جمهور وقت به مقامات کشورهای روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه معرفی شده و بنده به عنوان پل ارتباطی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه شمالی معرفی کردند که البته حدود اختیارات مشخص بود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: بهترین اقداماتی که از این طریق انجام می شد، ارتباطات محلی دو کشور در حد استاندار و انجام مبادلات اقتصادی با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا بود که توانست سرمنشا برکات بسیاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود و از طرفی ابتکاری بود که دولت وقت توانست از ظرفیت آن استفاده کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم ادامه روند اعطای برخی از اختیارات فرامرزی متوقف شد؛ چراکه این مسیر را قبول نداشتند و در اصل از ظرفیت استان های مرزی استفاده نکردند که با توجه به سال پایانی دولت می توان نمره منفی برای دولت به لحاظ عدم استفاده از ظرفیت مدیران محلی برای امور فرامرزی منطقه ای در نظر گرفت.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس تبریز دولت یازدهم نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس ارمنستان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود