Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ارتباطات ترکیه امروز طی یک سلسله توییت، به شدت از کتاب جدید جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا انتقاد کرد و افزود این کتاب شامل گزارشات گمراه‌کننده‌ای از مکالمات بین رهبران دو کشور (ترکیه و آمریکا) است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آلتون با اشاره به بولتون، گفت: ما این را سزاوار سرزنش می‌دانیم که مقامات رده‌بالای اسبق سعی دارند از مکالمات و تلاش‌های جدی دیپلماتیک برای حل مسائل قابل توجه بین متحدانی مانند آمریکا و ترکیه، و برای دستور کار سیاست داخلی خود سوءاستفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلتون همچنین گفت کتاب بولتون، بازنمایی یک جانبه و دست‌کاری شده‌ای از مکالمات رئیس جمهور رجب طیب اردوغان و همتای آمریکایی‌اش، دونالد ترامپ را شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: واضح است که ملاحظات سیاست داخلی و منفعت شخصی، اهداف این توصیفات نادرست و دروغ را ایجاد کرده‌اند.

آلتون با تأکید بر آنکه اردوغان و ترامپ با وجود تفاوت‌های عمیق در سیاست و برخی صداهای خصمانه‌ای که نسبت به ترکیه در واشنگتن وجود دارد، تلاش عالی‌ برای ترمیم روابط بین ترکیه و آمریکا دارند، ادامه داد: ترامپ بسیار بیشتر از دولت‌های قبلی آمریکا به متحد ناتوی خود یعنی ترکیه، گوش داده است.

وی در پایان افزود: ما اطمینان داریم که روابط آمریکا-روسیه از پس چنین تلاش‌هایی، جان سالم به در خواهد برد و حتی در نهایت رونق پیدا می‌کند. رجب طیب اردوغان نیز به مکالمات بی‌پرده، صادقانه و روشن خود با دونالد ترامپ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان جان بولتون دونالد ترامپ تركيه آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند