Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول کانون توسعه فرهنگ زائر و زیارت معاونت خدمات زایران و مجاوران آستان قدس رضوی در مراسم آغاز به کار مجدد خادمیاران رضوی در ایستگاه راه آهن مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: طی دو سال گذشته خادمیاران رضوی با هدف خدمت به زائران رضوی در ایستگاه راه آهن، پایانه امام رضا(ع) و فرودگاه مشهد مستقر شده بودند که امسال نیز همزمان با دهه کرامت فعالیت این خادمیاران در پایانه های مسافری یاد شده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سید احمد هاشمی افزود: خادمیاران ضمن  استقبال از زائران خدماتی از قبیل حمل مسافران کم توان با ویلچر، خدمات ترجمه و راهنمای سفر به زائران بارگاه منور رضوی را ارائه می دهند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته آغاز این طرح همزمان با دهه کرامت و سفر زائران به مناسبت ولادت امام رضا(ع) به مشهد بوده است و حدود ۱۵۰ نفر به صورت افتخاری در شیفت های مختلف در ایام معمولی و با افزایش نفرات بیشتر در روزهای پر مسافر به زائران خدمات ارائه می دهند.

مسوول کانون توسعه فرهنگ زائر و زیارت معاونت خدمات زایران و مجاوران آستان قدس رضوی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دوره جدید همه فعالیت ها و اهدا بسته های هدیه مطابق با دستورالعملهای بهداشتی انجام خواهد شد و هر ویلچر مجهز به تجهیزات ضدعفونی خواهد بود و تمامی پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش توسط خادمان رعایت می شود.

مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان نیز گفت: امروز با استقبال از مسافران قطارهای مسافربری به صورت رسمی طرح خدمات رسانی خادمیاران در راه آهن مشهد آغاز شد.

جواد معراجی فر افزود: خدمت رسانی خادمیاران رضوی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و به مدت نامحدود در ایستگاه راه آهن مشهد ادامه خواهد داشت.

بر اساس آخرین آمار طی اردیبهشت ماه گذشته ۵۵ هزار مسافر ریلی در مسیر راه آهن خراسان جا به جا شده‌اند.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان در حال حاضر تهیه بلیت قطار در مسیر مشهد به ۳۰ شهر و مرکز استان امکان پذیر است و علاوه بر آن در مسیرهای تهران، شیراز، تبریز، اهواز و کرمان حمل خودرو نیز تعریف شده است.

پیش از این طی فروردین ماه فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضای مردم برای سفرهای نوروزی به خاطر بحران بیماری همه‌گیر کرونا، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه با توجه به گذشت ۶۲ سال از افتتاح ایستگاه راه آهن مشهد و تردد بدون وقفه مسافر ریلی در این مسیر با تداوم روند کاهش مسافر در رخدادی بی سابقه حرکت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد  در روز ۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پارسال ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل آن یک درصد کاهش داشت که بیشترین میزان کاهش مسافر راه‌آهن خراسان مربوط به اسفند ماه گذشته است که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۷۲ هزار و ۹۶ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی اهواز اداره کل راه آهن خراسان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی اهواز اداره کل راه آهن خراسان مشهد آستان قدس رضوی اهواز اداره کل راه آهن خراسان ایستگاه راه آهن خادمیاران رضوی راه آهن خراسان راه آهن مشهد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صداوسیما محسن نصرپور اظهار کرد: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نصرپور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه‌های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی فر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی مشهد و کلات، از ابتکار صداوسیما برای اجرای عدالت رسانه‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و گفتند این کار نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاندیداها و شنیده شدن برنامه‌های آنها توسط مخاطبان داشته است.

کد خبر 747980

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد