Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:00:46 GMT

گلایه دادستان سمنان از مدیران عقاب افشان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۳۵۱۰

گلایه دادستان سمنان از مدیران عقاب افشان

محمد شریف ابراهیمی روز پنجشنبه عنوان کرد: از مدیران عقاب افشان گلایه دارم، یک روز قبل از آن که کارگران این شرکت برای بیان مطالبات خود در استانداری سمنان حضور یابند با مدیران آن شرکت دیدار داشتیم و برای پیگیری مشکلات آن ها قول مساعد داده شد.

وی اظهار داشت: فردای آن نشست، کارگران در مقابل استانداری حضور یافتند و این کار فقط باعث می شود که دشمنان مشکلات را بزرگ نمایی کنند و باید با تدبیر در این زمینه عمل می شد چرا که حضور مردم در مقابل استانداری این تفکر را در جامعه القا می کند که مسوولان به فکر مردم نیستند و دشمن سوء استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دشمن ممکن است این تلقی را ایجاد کند که مسوولان نمی خواهند مشکلات مردم را حل کنند و می خواهند مردم را به خیابان بکشانند.

دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان افزود: در فضای مجازی نیز منافقین در تلاشند نارضایتی‌های مردمی را تشدید و مردم را به خیابان بکشانند و اگر در مساله حضور کارگران عقاب افشان در مقابل استانداری سمنان افراد ناسالمی در میان کارگران نفوذ می‌کردند و به آن‌ها آسیب می‌زدند چه اتفاقی می‌افتاد؟

وی با اشاره به این که احکام قضایی یکی از مشکلات شرکت عقاب افشان سمنان است گفت: این شرکت مشکلی قضایی در بندرعباس و مشکلی حقوقی در تهران داشت، که در یکی از آن ها خواهان و در دیگری توسط یک خواهان که فردی حقیقی است، خوانده است و ما نمی توانیم زمانی که پرونده در دستگاه قضا در تهران در جریان است آن را مختومه کنیم.

شریف ابراهیمی با اشاره به این که شرکت ها باید برای حل مشکلات خود نماینده حقوقی زبده داشته باشند گفت: با دادستانی بندرعباس مکاتبه داشتیم و خواستیم اگر مشکلی وجود دارد اغماض کنند تا در جهش تولید لطمه ای وارد نشود.

وی ادامه داد: پیگیری ها با دادستانی بندرعباس را ادامه دادیم و آنان اعلام کردند قرار منع تعقیب صادر شده است و در این جا گلایه داریم چرا وقتی در نشست مذکور در استانداری سمنان با مدیران عقاب افشان قول پیگیری دادیم چرا باید عده ای کارگر را برای تجمع به مقابل استانداری بفرستند؟

جمعی از کارگران شرکت عقاب افشان که این روزها با مشکل تامین قطعات اولیه دست و پنجه نرم می کند، روز دوشنبه دوم تیر با حضور در استانداری سمنان خواستار دخالت مسوولان این استان برای جلوگیری از تعدیل گسترده نیرو در این واحد تولیدی شدند.

آن طور که برخی کارگران این واحد تولیدی مدعی شده‌ بودند شرکت عقاب افشان قصد اخراج حدود ۴۶۱ کارگر خود به دلیل اتمام قرارداد را دارد.

کارگران هم چنین اذعان داشته‌اند عقاب افشان به دلیل تحریم ها در تامین قطعات اولیه ساخت اتوبوس دچار مشکل شده است و از این رو قصد تعدیل نیرو را دارد.

در عین حال سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در گفت و گو با ایرنا اطمینان داده بود که نیروهای کارخانه اتوبوس‌سازی عقاب افشان فعلا از کار بیکار نمی‌شوند.

حبیب‌الله خجسته‌پور ابراز داشت: این شرکت سالیان سال برای کارگران خود حق بیمه پرداخت کرده است و می ‌تواند با معرفی کارگران خود به بیمه از حق خود استفاده کند.

پیگیری های خبرنگار ایرنا هم چنین به این نتیجه رسید که ممکن است با رفع مشکل در تامین قطعات اولیه ، شرکت عقاب افشان از حدود سه ماه دیگر کارگرانی که تعدیل کند را به کار بازگرداند.

مسایل و مشکلات این واحد تولیدی هم چنین روز یکشنبه اول تیرماه با حضور مدیر شرکت عقاب افشان و استاندار سمنان بررسی شده بود.

نقدینگی مورد نیاز شرکت عقاب افشان تصویب می‌شود

استاندار سمنان گفت: نقدینگی مورد نیاز شرکت عقاب افشان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و تصویب می‌شود.

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه هفته جاری در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی شهر سمنان با اشاره به موضوع شرکت عقاب افشان گفت: این شرکت از شرکت های خوب استان و کشور است و تولیدات آن با محصولات جهانی رقابت دارد.

آشناگر با بیان اینکه تحریم ها مشکلاتی را برای تامین مواد اولیه شرکت عقاب افشان ایجاد کرده است اظهار کرد: باتوجه به تعهدی که در مدیریت این شرکت وجود دارد تمام تلاش بر این است که تاثیر تحریم ها را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به برگزاری نشستی با مدیریت این شرکت در روزهای گذشته گفت: در هفته گذشته نشستی با مدیریت شرکت داشتیم و تصمیماتی اتخاذ شد، تصمیم اول این بود که نقدینگی را تامین کنیم که امروز نیز مطرح و تصویب خواهد شد سپس به ستاد مرکزی اعلام می شود تا تامین مالی این شرکت با مشکل مواجه نشود.
استاندار سمنان با تاکید بر اینکه یک سری مشکلات قضایی در خصوص فروش وجود دارد دارد ابراز کرد: این مشکلات ارتباطی با قسمت اداری و اجرایی ندارد و باید به سرعت از سوی تعزیرات حکومتی تعیین تکلیف شود البته مسئولان قضایی استان نهایت همکاری را داشته و در استان مشکلی وجود ندارد.
آشناگر مراحل ورود مواد اولیه را یکی دیگر از مشکلات شرکت عقاب افشان عنوان کرد و افزود: آن چیزی که مربوط به استان است مشکل جدی وجود ندارد و گمرک استان نهایت همکاری را دارد اما در سطح ملی مشکلاتی وجود دارد.
وی از ارائه پیشنهاداتی به معاون اول رئیس جمهوری خبر داد و گفت: پیشنهاداتی برای ترخیص سریعتر کالا به معاون اول رئیس جمهوری ارائه شد تا منتظر تامین ارز نباشند و ترخیص کالا بصورت درصدی با تایید گواهی تامین ارز را داشته باشند.
استاندار سمنان با اشاره به اعلام آمادگی وزارت کشور برای خریداری اتوبوس های عقاب افشان و سفر قریب الوقوع معاون عمرانی وزیر کشور به سمنان ابراز کرد: در هفته گذشته در نشست با معاون عمرانی وزارت کشور از سوی این معاونت اعلام شد آمادگی خریداری اتوبوس های این شرکت برای تامین ناوگان اتوبوسرانی کشور وجود دارد و امیدواریم با حضور ایشان طی روزهای آینده قرارداد منعقد شود.
آشناگر در ادامه تصریح کرد: به شرطی که کارخانه و مدیریت آن امادگی و توان تامین اتوبوس را داشته باشند در نشستی که با مدیریت شرکت داشتیم قرار شد با تمهیداتی که با دیگر کشورها خواهند داشت مواد اولیه تامین شود.
 

عقاب افشان بزرگترین تولیدکننده اتوبوس شهری و بین شهری در بخش خصوصی کشور است که با سابقه ۶۰ ساله در زمینه تولید انواع اتوبوس، توانسته نقش مهمی را در نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ایفا کند.

بیش از ۹۵۰ نفر در این شرکت اتوبوس سازی در شهرک صنعتی بزرگ سمنان مشغول به کار هستند و با وجود کاهش تولید، طرح تعدیل نیرو در این واحد صنعتی مادر در سال ۹۸ نیز مطرح شده بود.

بعد از توافقنامه برجام، شرکت عقاب افشان در سال ۹۶ موفق به تولید بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری و بین شهری و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس شد که رکوردی در تاریخ این شرکت به شمار می‌رفت، اما با خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، تولید در این شرکت در اواخر سال ۹۷ کاهش چشمگیر یافت.

کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی سمنان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و فضای سرپوشیده بیش از ۶۵ هزار مترمربع قرار دارد.

برچسب‌ها بیکاری سمنان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری سمنان قوه قضاییه بیکاری سمنان قوه قضاییه استانداری سمنان مقابل استانداری شرکت عقاب افشان استاندار سمنان واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: نشست مدیران شرکت مخابرات و مدیران شرکت گاز ایران در مخابرات منطقه خوزستان با حضور مهندس امامی مدیر کل فروش تجاری شرکت مخابرات ایران، مهندس جنگجو مدیرکل طراحی شرکت ارتباطات سیار، فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان، معاونین و مدیران حوزه‌های شبکه ارتباطات سیار و تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه خوزستان و جمعی از مدیران واحدهای مختلف شرکت ملی انتقال گاز ایران در محل سالن ویدئو کنفرانس شهید قاسم سلیمانی مخابرات خوزستان با هدف گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مشترک و ارتقای سطح خدمات از حالت عادی به سرویس زیرساختی و حیاتی برگزار شد و درخصوص افزایش همکاری و ایجاد بستر امن و پایدار و تأمین و پشتیبانی نیازهای ارتباطات مخابراتی با استفاده از زیرساخت‌های پایدار مخابرات شبکه فیبر نوری و بهره‌مندی از خدمات نوین ارتباطی و همچنین توسعه پوشش شبکه های ارتباطی با توجه به ضرورت تأمین نیازمندی‌های حیاتی انتقال گاز در حوزه تکنولوژی‌های نسل جدید در واحدهای مختلف شرکت انتقال گاز ایران در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد به بحث و گفت وگو پرداختند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در این نشست بر هرگونه همکاری و تعامل دوجانبه جهت تأمین نیازهای ارتباطی واحدهای شرکت انتقال گاز مستقر در استان خوزستان اعلام آمادگی کرد

در این جلسه، در خصوص ارائه امکانات و پوشش ارتباطی از طریق سرویس تانوما به مجتمع مسکونی شرکت گاز در شهرهای میانکوه امیدیه و اهواز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

در ادامه این نشست حاضرین به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در حوزه‌های مربوطه و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای رفع موانع و افزایش همکاری و تعامل فی مابین پرداختند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901150

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند