Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: طرح دریافت پلاسما از بیماران کرونایی که یک ماه از زمان بهبودی آنها گذشته از اول اردیبهشت امسال آغاز شد. تا به امروز ۳۰۰ نفر از بهبودیافتگان، اقدام به اهدای پلاسما خون خود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: حدود ۲۰ درصد از پلاسمای اهدایی توسط این بیماران، بنابر درخواست بیمارستان‌ها به مراکز درمانی ارسال و باقی پلاسماها ذخیره شده است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به آخرین وضعیت میزان ذخایر خون در سطح استان بیان کرد: میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در حدود ۱۱۰۰ نفر در روز است. طبق آمار ذخیره خون به ۶.۵ روز در تهران رسیده است.

نیاز به خون و فرآورده‌های آن افزایش یافته است

مهدی زاده تاکید کرد: بعد از بازگشایی و انجام عمل‌های جراحی غیر اورژانسی، نیاز به خون و فرآورده‌های آن افزایش چشمگیری داشته است. 

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر کمبود خون و فرآورده های خونی برای بیماران تالاسمی و هموفیلی در سطح استان تهران نداریم.

بیشتر بخوانید: ترس کاذب بهبودیافتگان کرونا از اهدای پلاسما

او افزود: از همه شهروندان به خصوص بانوان می‌خواهیم که مشارکت بیشتری در امر اهدای خون داشته باشند. همچنین از بیماران بهبود یافته از کرونا خواستاریم پلاسمای خون خود را  با هدف رفع مشکلات بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری هستند، اهدا کنند.

مهدی زاده یاد آوری کرد: اهدای  پلاسما و حضور در مراکز انتقال خون، سبب ابتلای افراد به بیماری کرونا نمی‌شود. تمام پروتکل های بهداشتی به طور دقیق در مراکز انتقال خون رعایت می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران اهدای خون استان تهران انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی این شرکت در بخش سرمایه‌ای با هدف افزایش پایداری شبکه توزیع برق و بهبود ارائه خدمات به شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کامبیز ناظریان همزمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی مدیران این شرکت اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های ممکن به منظور بهبود روند خدمت‌رسانی در حوزه برق در پایتخت به کار گرفته شده است و از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌ای با هدف توسعه و بهبود هرچه بیشتر وضعیت شبکه توزیع برق پایتخت خبر داد.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های بهره‌برداری و ضرایب امنیت و پایداری شبکه برق شهر تهران به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان برق پایتخت و همکاری مردم تهران، طی دو سال گذشته، به‌رغم بعضی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش مصرف انرژی، شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان تهرانی نبوده‌ایم.

ناظریان تصریح کرد: در راستای اطمینان از پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۳ و حفظ آرامش و آسایش هموطنان تهرانی، همسو با برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، این شرکت با همکاری کارشناسان و متخصصان، اقدام به تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با تمرکز بر بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و توزیع انرژی کرده و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و تداوم همکاری تهرانی‌ها در تابستان پیش‌رو نیز شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مصرفی مردم شریف پایتخت نباشیم.

منبع: فارس

کد خبر 748835

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته