Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تسلیحات وزارت امور خارجه چین با اشاره به دیدار ویدیو کنفرانسی وزرای خارجه چین و ایران گفت: وزرای خارجه دو کشور در این دیدار بر حمایت قاطع از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید کردند. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «فو سونگ» مدیرکل تسلیحاتی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در توئیتر خود نوشت: وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز گذشته با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود یک کنفرانس ویدئویی برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: هر دو طرف در این کنفرانس بار دیگر متعهد به حفظ برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل شدند و مخالفت خود را با هرگونه عملی که ممکن است برجام را تضعیف کند اعلام کردند.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در ادامه رایزنی‌های مستمر سیاسی دو کشور، از یکجانبه گرایی قلدرمآبانه آمریکا انتقاد کرده و حمایت قاطع خود را از چندجانبه گرایی و اصول حقوق بین الملل اعلام کردند.

ظریف در این دیدار به‌شکل ویدئویی با اشاره به روابط جامع راهبردی دو کشور، ابراز امیدواری کرد سند همکاری های جامع به‌زودی به امضا طرفین برسد.

به گزارش ایرنا،  وی همچنین با محکوم کردن دخالت آمریکا و برخی کشورهای غربی در امور داخلی چین، این رویکرد را موجب تضعیف ثبات بین المللی دانست.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار از یکجانبه گرایی قلدرمآبانه آمریکا انتقاد کرده و حمایت قاطع خود را از چندجانبه گرایی و اصول حقوق بین الملل اعلام کردند.

وانگ یی با تاکید بر حمایت قاطع چین از برجام و با اشاره به نامه اخیر خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت: چین با هرگونه تلاش برای تغییر مفاد برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت مخالف است و آمریکا پس از خروج از برجام حقی برای توسل به سازوکارهای پیش بینی شده در این رابطه را ندارد.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,95/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ظریف اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظریف اخبار چین ظریف اخبار چین شورای امنیت حمایت قاطع امور خارجه خارجه چین بین الملل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت

هادی زند، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مشکل قطارهای تندرو در خط ۵ رفع شده، تردد با قطارهای عادی هم در حال انجام و شرایط در روال عادی است.

گفتنی است؛ همچنین مرکز ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرده بود؛ برخی از مسافران مترو با عدم رعایت نظافت عمومی در ایستگاه، متاسفانه ته سیگارهای خود را در داخل محوطه ریخته بودند که پیمانکار نظافت ایستگاه در حرکتی اشتباه و غیر اصولی قصد سوزاندن و ازبین بردن این ته سیگار ها را داشت تا در دید مسافر نباشد.

زند گفت: این مساله متاسفانه سبب شده است آتش به کابل های سیگنالینگ برسد و موجب اختلال و قطعی آن شود.

کد خبر 6093853

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟