Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@13:01:50 GMT

 گام بعدی پس از تصویب پروپوزال چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۴۵۸۷

 گام بعدی پس از تصویب پروپوزال چیست؟

یکی از دغدغه دانشجویان پس از تصویب پروپوزال چگونگی آغاز نگارش پایان‌نامه‌هایشان است.

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از دغدغه دانشجویان پس از تصویب پروپوزال چگونگی آغاز نگارش پایان‌نامه‌هایشان است. گام نخست پس از تصویب پروپوزال، نوشتن فصل‌های پایان‌نامه (5 فصل) است که فصل نخست آن کلیات پایان‌نامه شامل مقدمه، بیان مسئله، ضرورت، اهداف، سؤالات، فرضیات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

بهتر است دانشجویان نوشتن پایان‌نامه را از فصل دوم آغاز کنند زیرا ممکن است بعضی از اجزا فصل 1 همانند بیان مسئله دچار تغییرات جزئی شود. فصل دوم شامل ادبیات و پیشینه پژوهشی است. در این فصل بهتر است مقالات مشابه داخلی و خارجی حداقل 10 تا مقاله از هرکدام جمع‌آوری شود. البته بهتر است چکیده مقاله خارجی بیان مسئله، اهداف، روش و نتایج در این بخش آورده شود. نوشتن یک پاراگراف از هر پیشینه کفایت می‌کند. بررسی پیشینه، نوآوری کار شما رو مشخص خواهد کرد.

 لازم است پس از بررسی پیشینه، در قالب مبانی نظری، متغیرها و اصطلاحات عنوان پژوهش با ذکر منبع معتبر تعریف شود، همچنین اگر مؤلفه، ابعاد یا زیرمجموعه خاصی هم دارند، نیز هم ذکر شود.

 فصل سوم شامل روش کار پایان‌نامه است، در این فصل چگونگی انجام پژوهش مشخص و بیان می‌شود که دانشجو چه فرآیندی و با استفاده از چه ابزارهایی (پرسشنامه و...) به این پایان‌نامه دست‌یافته است، جامعه آماری و روش نمونه‌گیری در این بخش مشخص می‌شود. سه فصل ابتدایی پایان‌نامه درواقع اطلاعات پروپوزال است که مبسوط‌تر نوشته می‌شود.

فصل‌های چهارم و پنجم پایان‌نامه از اهمیت بیشتری برخوردار است. تعداد فصول پایان‌نامه بر اساس نوع پژوهش و متغیرهای موجود آن مشخص می‌شود.  فصل چهارم باید اهداف، فرضیه‌ها و سؤالات پژوهش را پوشش دهد. به طور مثال پایان نامه‌ای که پژوهش توصیفی است، فصل چهارم آن «یافته‌های پژوهش» نامیده می‌شود. اگر نوع پژوهش توصیفی تطبیقی باشد، فصل چهارم تحت عنوان «مطالعه تطبیقی» و فصل پنجم با عنوان «یافته‌های پژوهش» ارائه می‌شود.

اگر پژوهش تاریخی باشد، تعداد فصول به نسبت متغیرها و پارامترهای اصلی پژوهش افزایش می‌یابد. فصل چهارم به‌عنوان «یافته‌های پژوهش» شامل مقدمه (معرفی محتوای فصل)، توصیف داده‌ها (جداول و نمودارهای توصیفی)، آزمون فرضیه‌ها یا طرح سؤالات (متناسب با یافته‌ها، جداول و نمودارهای ذی‌ربط نوشته می‌شود.

فصل پنجم، فصل ماقبل آخر پایان‌نامه است. این فصل با عنوان «تحلیل یافته‌ها، بحث و نتیجه‌گیری» شناخته می‌شود. در این فصل آن جه آورده می‌شود، برگرفته از یافته‌های نگارنده پایان‌نامه است. پس در این فصل استنادی صورت نمی‌گیرد. این فصل علاوه بر مقدمه مانند سایر فصول، دارای بخش‌های جداگانه‌ای به نام تحلیل یافته‌ها، بحث و نتیجه‌گیری است.

انتهای پیام/4084/  

منبع: آنا

کلیدواژه: پایان نامه مقاله تصویب پروپوزال تحقیق رساله پایان نامه فصل چهارم یافته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بعدی امباپه به سوی رئال: خرید خانه کاپیتان در مادرید

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس گزارش‌های رسانه‌های اسپانیایی و طبق خبری که پنجشنبه‌شب فاش شده است، امباپه قدم بعدی را برای انتقال به رئال مادرید برداشته و او کاملا آماده است که در پایان فصل، پاری سن ژرمن را ترک کند و به سفیدپوشان ملحق شود.

در هفته‌های اخیر این ستاره فرانسوی به همراه مادرش به دنبال خرید خانه در شهر مادرید هستند و حالا گفته می‌شود که آنها بالاخره گزینه مدنظرشان را پیدا کرده‌اند.

طبق اخبار رسانه‌ها امباپه در حال تکمیل مراحل خرید خانه سرخیو راموس در مادرید است. این عمارت در محله لا مورالخا کمی بیشتر از ۱۸ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده است.

در حالی‌که در حال حاضر از سوی راموس و نزدیکانش تایید نشده که مالکیت این ملک به‌طور کامل متعلق به راموس است یا خیر، اما اینکه این اسطوره رئال مادرید در تامین خانه برای امباپه نقشی موثر ایفا کرده است، خبری تأییدشده است.

در هر حال مراحل پیوستن امباپه به رئال به سرعت در حال انجام است و طبق گفته منابع فرانسوی و اسپانیایی به احتمال زیاد تا قبل از آغاز یورو ۲۰۲۴ این انتقال رسمی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد
  • سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید
  • نخستین آیین نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش پس از ۱۲ سال تصویب شد
  • گام بعدی امباپه به سوی رئال: خرید خانه کاپیتان در مادرید
  • یک گزینه جالب و غیر منتظره؛ روگر اشمیت هدف اصلی و بعدی بایرن مونیخ
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+ شرایط