Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: در برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر خلاء قانونی وجود داشته و قوانین خیلی بازدارنده نیست که درخواست داریم نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمود آشناگر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته حدود 950 تن انواع موادمخدر در سطح کشور کشف شد که این نشان از قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با موادمخدر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا کنون 3 هزار و 200 نفر در کشور در راه مبارزه با مواد مخدر شهید و 12 هزار نفر جانباز شده‌اند، افزود: سال‌گذشته در استان لرستان 6 هزار و 513 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد و در سه ماهه نخست امسال نیز حدود 2 هزار و 200 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در لرستان از انهدام 41 باند تهیه و توزیع موادمخدر در سه ماهه نخست امسال خبرداد و گفت: در بحث درمان نیز سال گذشته 548 معتاد متجاهر مرد و 87 خانم جمع‌آوری و جهت درمان و نگهداری به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: در استان لرستان 38 کمپ مجاز فعالیت دارند و 13 کمپ غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

آشناگر بیان داشت: سال 97 حدود 136 نفر در لرستان در پی سوءمصرف موادمخدر فوت کردند که در سال گذشته این میزان با افزایش همراه بود و تعداد کشته شدگان به 163 نفر رسید.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر به بحث برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر اشاره و عنوان کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم نسبت قانون مبارزه با خرده فروشی را اصلاح و بازنگری کنند چراکه بسیاری از مشکلات ما در این زمینه است.

وی تاکید کرد: به دلیل خلاء قانونی که وجود دارد در بحث برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر اقدامات صورت گرفته خیلی بازدارنده نیست.

آشناگر در ادامه یادآور شد: در حال حاضر 135 مرکز درمان سرپایی که به متادون درمانی معروف هستند در سطح استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تعداد عطاری‌های در سطح شهر روز به روز در حال افزایش است، افزود: فروش غیرمجاز متادون عمدتا توسط سیگار فروشی‌ها و عطاری‌ها انجام می‌شود که جا دارد نهاد مسوول نسبت به افزایش روز افزون این واحدها ورود پیدا کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: بزودی کمپین «نه به اعتیاد» راه‌اندازی می‌شود که انتظار داریم رسانه‌ها نیز در این زمینه به ما کمک کنند.

وی در پایان اظهار داشت: بیشترین موادمخدر مصرفی در لرستان به ترتیب تریاک و هروئین است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر اعتیاد نمایندگان مجلس مجلس شورای اسلامی شورای هماهنگی مبارزه با مواد برخورد با خرده فروشان مواد مبارزه با مواد مخدر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند

عباسعلی بهدانی فرد اظهار داشت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محورهای مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد؛ ۲ دستگاه سواری پژو حامل موادمخدر را شناسایی و خودروها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد عنوان کرد: در این عملیات ۳ قاچاقچی دستگیر و ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و ۳ قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

کد خبر 6093308

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه