Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@21:18:24 GMT

همتی: رشد ۶.۲ درصدی نقدینگی تا ۱۵ خرداد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۴۷۵۰

به گزارش اکوفارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به بیان نکاتی درباره نقدینگی، پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی سال 99 و نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق پرداخت.

* رشد 6.2 درصدی نقدینگی تا 15 خرداد/ نرخ سود سپرده گذاری نزد بانک مرکزی از شنبه 12 درصد می شود

1-آخرین آمار نقدینگی ،علیرغم تکالیف قانونی تنخواه و هزینه های کرونا در ابتدای سال،حاکی از رشد 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2درصدی نقدینگی تا 15خرداد می باشد.با توجه به اقدامات در دست اجرا ،پیش بینی میشود رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل،بشود. صاحبنظران اقتصادی می دانندکه در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی کانال انتقال سیاستها،دالان نرخ سوداست وهیات عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخها در دالان را به سمت تورم هدف انجام میدهد. مرحله اول آن از شنبه و با افزایش2 واحدی کف دالان انجام میشود.


2-پیش بینی رشد اقتصادی منفی6درصدتوسط صندوق بین المللی پول برای سال 99 ایران، دربدبینانه ترین سناریوهای پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشدسال گذشته مرتکب شده بود،تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش بینی سال قبل را اصلاح می کرد، به عدد متفاوت تری از آنچه اعلام کرده است، دست می یافت .در ضمن، بنظرم این پیش بینی با فرض ادامه قرنطینه بوده ، که چنین چیزی،  اساساً برای ما در حال حاضر موضوعیت ندارد.


3-استفاده ازمنابع بانک مرکزی در عراق برای خرید کالاهای اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور، و با تصمیم و نظر ایران انجام میگیرد و تنها بخشی از گشایش هایی است که بتدریج اتفاق خواهد افتاد.برنامه ریزی وتلاش برای تأمین به موقع وکافی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عزیز را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می دانیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بانک مرکزی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی مشخص می‌کردند، بانک‌های متخلف مورد نظرشان، با ناترازی سنگین و با بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت که در ۳ سال گذشته بیش از ۱۵ برابر قبل شده است، چگونه منحل خواهند شد؟! کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

وی در این باره نوشت: رئیس جمهور: «در سال گذشته ۳ مؤسسه بانکی متخلف را منحل کردیم. امسال هم بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل میشوند».

از ۳ مؤسسه بانکی مورد اشاره ایشان، «توسعه» و «کاسپین» از قبل عملاً منحل شده بودند و فعالیت خاصی نداشتند. موسسه اعتباری «نور» هم تعهداتش نسبت به سپرده گذاران به بانک ملی ایران منتقل و مشکلاتش همچنان باقی است.

خوب بود که جناب آقای رئیسی مشخص می‌کردند، بانک‌های متخلف مورد نظرشان، با ناترازی سنگین و با بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت که در ۳ سال گذشته بیش از ۱۵ برابر قبل شده است، چگونه منحل خواهند شد؟! کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مدیران نگران چه هستند؟