Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین درباره نقض معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای توسط آمریکا و فرانسه ابراز نگرانی کرد. ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در پنجاه و چهارمین نشست کمیسیون مقدماتی معده منع جامع آزمایش های هسته ای، ضمن تایید مجدد موضع دیرینه و اصولی کشورمان در مورد لزوم حذف کامل سلاح های هسته ای، گفت: متأسفانه، بیش از دو دهه پس از تصویب این معاهده، رسیدن به هدف اصلی آن که پایان دادن توسعه و پیشرفت سلاح های هسته ای است، دست نیافتنی تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی با ابراز تأسف از اینکه اخیراً جامعه بین المللی شاهد رویکرد مخربی در مورد خلع سلاح هسته ای و معاهدات عدم اشاعه توسط برخی کشورهای هسته ای بوده است، افزود: نوسازی و آزمایش سلاح های هسته ای، معاهده ان.پی.تی به عنوان سنگ بنای خلع سلاح هسته ای و رژیم عدم اشاعه و همچنین صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند. در همین راستا، پرتاب اخیر موشک های بالستیک بین قاره ای قادر به حمل چندین کلاهک هسته ای (M51) توسط یک زیردریایی فرانسوی در 12 ژوئن 2020، با تعهدات بین المللی فرانسه ناسازگار است.

 سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه اظهار داشت: خروج یکجانبه و غیرقانونی از بسیاری از موافقت نامه های بین المللی از جمله معاهده آسمان های باز، پیمان موشک های هسته ای میان بردو برجام، به سیاستی رویه ای برای ایالات متحده تبدیل شده که نه تنها مغایر با چندجانبه گرایی بوده، بلکه صلح و امنیت بین المللی را نیز تضعیف می کند.

وی در همین راستا، نگرانی عمیق خود را از گزارش هایی مبنی بر اینکه مقامات ارشد آمریکا در مورد احتمال انجام انفجارهای آزمایش هسته ای گفتگو کرده اند، اعلام کرد و گفت: انجام چنین آزمایشی موجب تضعیف خلع سلاح هسته ای و رژیم عدم اشاعه و در نتیجه، تضعیف صلح و امنیت بین المللی می شود. غریب آبادی همچنین از اینکه سنای آمریکا بودجه 10 میلیون دلاری برای آماده سازی انجام چنین آزمایش هسته ای را تصویب کرده،  به شدت ابراز نگرانی کرد و از آمریکا و فرانسه خواست تا به تعهدات خود در حفاظت از اهداف و مقاصد معاهدات خلع سلاحی، احترام بگذارند.

انتهای پیام/.

R36439/P/S8,89,95,1128/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هسته ای غریب آبادی بین المللی خلع سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

غریب آبادی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6095301

دیگر خبرها

  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران