Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:14:27 GMT

انتشار شایعه سبب تذکر به مدیر چند کانال در یزد شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۵۰۳۵

انتشار شایعه سبب تذکر به مدیر چند کانال در یزد شد

سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: شایعات فضای مجازی با سوء استفاده از موضوع روز جامعه و با بهره‌گیری از جملات جذاب و اغواکننده بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و اهداف خاص را دنبال و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی و با هویت‌های کاذب اقدام به انتشار این اخبار می‌کنند.

به گزارش عصر پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، وی ادامه داد: کاربران تحت هیچ شرایطی به شایعه در شبکه‌های اجتماعی دامن نزنند و اخبار و وقایع را عاقلانه به اشتراک بگذارند و همچنین دقت داشته باشند که اخبار را با هر موضوع و عنوان از منابع معتبر و صحیح دریافت و دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کاربران حتما شواهد را بررسی کنند و منابعی که در آنها نام نویسنده آمده است ،  بررسی کنند و نبود هیچ منبعی یا بی‌نام بودن نویسنده می‌تواند نشانه جعلی بودن خبر باشد.

رییس پلیس فتا یزد گفت: با این حال به دیگر اخبار و گزارش‌ها نیز توجه کنید، اینکه هیچ منبع دیگری آن خبر را گزارش نکرده می‌تواند نشانه جعلی بودن مطلب باشد.

ابوطالبی با اشاره به اینکه انتشار هرگونه اخبار کذب در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشابه و هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به این پلیس اعلام دارند.

برچسب‌ها یزد انتظامی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد انتظامی پلیس فتا یزد انتظامی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد/ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه