Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت روز جهانى مبارزه با مواد مخدر، برنامه ملی اجرای تئاترهای خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در خوزستان و ۹ استان دیگر اجرا می‌شود.

«مصطفی بوعذار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به آغاز فعالیت نمایشی خوزستان اظهار کرد: به مناسبت روز جهانى مبارزه با مواد مخدر، برنامه ملی اجرای تئاترهای خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در خوزستان و ۹ استان دیگر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر گروه تئاتر آئین مردم اهواز افزود: ۱۴ گروه‌ منتخب تئاتر خیابانی همزمان با خوزستان در ۹ استان هرمزگان، تهران، مركزى، ايلام، كردستان، آذربايجان شرقى، گيلان، خراسان رضوى و همدان از (۴ تا ۶ تير) به‌مناسبت روز جهانى مبارزه با مواد مخدر به اجرا می‌پردازند.

 

وی اضافه کرد: رويكرد این اجراها ترويج پيشگيرى از سوء مصرف و استعمال مواد مخدر، یادآوری آموزش‌هاى پيشگيرانه، نشان دادن تاثيرات مخرب اعتياد در جريان زندگى اجتماعى و اختلافات خانوادگى و جرائم ناشى از آن است.

 

بوعذار تصریح کرد: اين برنامه ملی با حمايت ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور و همكارى اداره‌كل هنرهاى نمايشى و ادارات‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان‌ها اجرا می‌شود.

 

وی ابراز کرد: گروه تئاتر آئین مردم از اهواز با نمایش خیابانی «دايره تولد» به نويسندگى مصطفى بوعذار و كارگردانى معصومه عمورى به‌عنوان تنها نماینده تئاتر خوزستان دراین همایش حضور دارد.

 

مدیر گروه تئاتر آئین مردم اهواز بیان کرد: نمایش خیابانی «دایره تولد» اولین اجرا پس از رکود فعالیت‌های نمایشی در خوزستان است که طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ و ۶ تیر ساعت ۱۹ در سطح شهر اهواز با رعایت فاصله اجتماعی برای تماشاگران اجرا می‌شود.

 

گفتنی است، گروه‌هاى نمايشى منتخب طى فراخوان كانون تخصصى تئاتر خيابانى اداره‌كل هنرهاى نمايشى در دى‌ماه سال گذشته براى اجرا در اسفند ٩٨ اعلام آمادگى کرده بودند كه به دليل شيوع ويروس كرونا، اجراى آنها به «روز جهانى مبارزه با مواد مخدر» (۲۶ ژوئن- ۶ تیر) موکول شد. مقرر است این اجراها با رعايت تمامى پروتكل‌هاى بهداشتى و فاصله‌گذارى اجتماعى برگزار شوند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: نه به اعتیاد نمایش خیابانی مناسبت روز اجرا می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این انتخابات به شکل الکترونیکی و با حضور ۱۶۰ هنرمند برگزار شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هنرمندانی که دارای رزومه هنری در بیست سال گذشته بودند، ثبت نام کردند و انتخابات روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

درخشان تصریح کرد: واجدین شرایط که شامل دانش آموختگان رشته‌های پنج گانه تئاتر که پس از فارغ التحصیلی کار حرفه‌ای کرده‌اند، نویسندگانی که سه اثر چاپ کرده، هنرمندان رشته‌های بازیگری و کارگردانی و هسته مرکزی گروه‌های نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و پیشکسوتان تئاتر که اقدام به ثبت نام در مجمع عمومی و کاندیدای هیأت مدیره انجمن کرده‌اند، پس از بررسی اسناد فعالیت اعلام شدند.

وی افزود: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6098143

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر