Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه قرنطینه نهال گردو در شهرستان بافت افزود: یکی از عوامل بسیار مهم در توسعه گلخانه ها وجود نهال سالم است و این امر می تواند افزایش کمیت و کیفیت تولید را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: با استفاده از نهال های اصلاح شده، باغ های همگون و اقتصادی ایجاد می شود و این قدم بسیار بزرگی در تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی در بخش زیادی از مناطق کشور ما سنتی و خرده پا است که با آموزش بهره برداران این امر مرتفع می شود و دانش به مزارع و باغ ها وارد می شود.  

وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه در ادامه برنامه های سفر به کرمان به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونان و مدیران این سازمان از گلخانه قرنطینه نهال گردوی اصلاح شده در شهرستان بافت بازدید کردند.

این گلخانه در دهستان دشت آب شهرستان بافت در سطح سه هزار و ۳۰۰ مترمربع قرار دارد و ۵۲ هزار اصله نهال گردو داخل گلخانه به روش گلدانی به منظور طی مراحل قرنطینه نگهداری می شود. 

شهرستان بافت از نظر کشاورزی یک شهرستان باغی محسوب می شود و بالغ بر ۱۱ هزار هکتار سطح زیرکشت باغ های این شهرستان است. 

مهمترین محصول این شهرستان گردو است که با سطحی بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ هکتار رتبه اول باغات گردو این استان را به خود اختصاص داده است. 

به منظور ارتقا تولید، طرح های کنترل آفت به روش های تلفیقی و بامشارکت مردم و همچنین طرح سرشاخه کاری در  باغ های گردو درجه ۲ از طریق پیوند با ارقام سازگار پرمحصول به صورت الگویی، در راستای آشنایی باغداران اجرا شده است. 

وزیر جهاد کشاورزی همچنین امروز در سفر به شهرستان بافت ایستگاه پرورش بز کرکی را مورد بازدید قرار داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ایستگاه بز کرکی شهرستان بافت موجب افزایش کمی و کیفی کرک استان کرمان و استان های همجوار شده به طوری که ظرافت کرک از ۱۹ میکرون به ۱۴ میکرون رسیده است و تولید به ازا هر راس بز از ۳۵۰ گرم به ۵۰۰ گرم رسیده است.

علی باقری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل رتبه دار بودن استان کرمان در تولید کرک فعالیت این ایستگاه است.

وی افزود: کارخانه کرک در این دولت فعلی مجددا راه اندازی شد و در حال حاضر در حال شستشو و موکشی کرک است.
بافت با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی از قطب های مهم دام استان کرمان محسوب می شود و با وجود مراتع نسبتاً غنی، پرورش نژاد شاخص بز کرکی رائینی همراه کشت محصولات علوفه ای در کنار نیروی انسانی با تجربه و فعال در این شهرستان را در زمره شهرستان های شاخص در پرورش بز کرکی رائینی قرار داده است.

این ایستگاه در راستای انجام امور تحقیقاتی و اصلاح نژاد در سال ۱۳۴۲ احداث شده است.
تعداد دام این ایستگاه در حال حاضر ۳۱۰ راس است که تعداد ۱۲۶ راس دام بز مولد ماده و تعداد ۴۰ راس بز نر مولد و ۱۰۳ راس بزغاله ماده و ۴۱ راس بزغاله نر است.

فضای محصور ایستگاه ۶۰۰ متر مربع ساختمان اداری و آزمایشگاه ۳۰۰ متر مربع و ساختمان های مسکونی هزار متر مربع جایگاه های مسقف و غیر مسقف نگهداری دام ۲ هزار متر مربع انبارهای علوفه ۳۰۰ متر مربع است و ساختمان های گاوداری و مرغداری به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع به دلیل کمبود اعتبارات، مستهلک و غیرقابل استفاده است.

از مشکلات ایستگاه بز کرکی نبود سیستم قیمت گذاری برای خرید کرک از دامداران، خروج غیرقانونی کرک و مختلط کردن با کرک نامرغوب،  خشکسالی پی در پی و خشک شدن مراتع و محل چرایی دام، عدم تمایل و ماندگاری فرزندان عشایر در سیستم عشایری به دلیل زندگی سخت و عدم خرید کیفی کرک در نتیجه عدم سرمایه گذاری در خصوص اصلاح نژاد و بهبود کیفیت کرک است.

خاوازی عصر روز گذشته از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد کرمان شد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بافت کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بافت کاظم خاوازی خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان بافت کاظم خاوازی جهاد کشاورزی شهرستان بافت استان کرمان وزیر جهاد متر مربع بز کرکی راس بز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است