Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه با مشترکین قراردادی منعقد کردیم که اگر در ساعات پیک صرفه‌جویی مصرف داشته باشند به آنها پاداش پرداخت می‌کنیم از طلب ۱۲۰ میلیارد تومانی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شیرزاد جمشیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قریب به ۴۲ نشریه و بیش از ۱۰ خبرگزاری و سایت خبری در استان با شرکت توزیع برق تعامل دوسویه دارند که جای خوشحالی است از طریق آنها توانسته‌ایم اقدامات را به سمع مردم به رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۴ میلیون تومان برای درج آگهی و فرهنگسازی در نشریات و خبرگزاری هزینه شد و قراردادهایی هم تنظیم شده تا منعقد شود گفت: بیش از ۱۵۰ خبر در نشریات مکتوب و بیش از ۳۰۰ خبر را در خبرگزاری‌ها به سمع و نظر مردم رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اشاره به هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور گفت: تقریبا پیک و اوج مصرف برق از ۱۵ خرداد آغاز می‌شود؛ در طول چند سال اخیر با افزایش دما افزایش بار مصرف برق را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه معمولا تیرماه و ابتدای مردادماه اوج مصرف برق رخ می‌دهد افزود: سال گذشته یک درصد پیک مصرف استان رشد داشت که از ۶۸۷ مگاوات به ۶۹۴ مگاوات رسید.

جمشیدی با تاکید به اینکه سال گذشته سال خوبی برای استان بود و مدیریت مصرف و طرح‌های پاسخگوی بار به شکل مناسبی جواب داد گفت: تعرفه مصرف برق در بخش کشاورزی، خانگی، تجاری، عمومی و صنعتی است و تقریبا امسال ۸ هزار و ۵۵۴ تفاهم نامه برای اجرای برنامه‌های پاسخگوی بار با مشترکین این بخش‌ها منعقد شده است.

وی با بیان اینکه طبق این قرارداد از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه مشترکینی با ما همکاری لازم را خواهند داشت افزود: از ۱۶۷ مگاواتی که قرار است همکاری کنند تاکنون ۵۰ مگاوات عملیاتی شده که عدد قابل توجهی است ضمن اینکه برای اولین بار در استان شاهد این میزان همکاری مشترکین در تعرفه‌های مختلف هستیم.

۵۷۳ هزار و ۱۷۷ مشترک الگوی مصرف خود را رعایت کردند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ادامه داد: انتظار داریم در بخش خانگی حدود ۱۰ درصد از مشترکین همراهی و همکاری کنند که ۲۰ درصد هزینه‌های مصرفی آنها کاهش پیدا می‌کند، البته پاداشی نیز برای آنها در نظر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه مشترکین خانگی اگر هنگام پیک، مصرف خود را پایین آورند از پاداش برخوردار خواهند شد گفت: ساعت پیک در دو ساعت است که یکی ساعت پیک کشوری است و شامل استان نیز می‌شود، از ساعت ۱۲ تا ۱۷ هر روز ساعت پیک را در استان داریم و مشابه آن در  کشور اتفاق خواهد افتاد.

جمشیدی با بیان اینکه پیک دیگر ساعت ۲۰ تا ۲۴ است که انتظار می‌رود مشترکین با مدیریت مصرف از مزایا و پاداش بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از ۸ هزار و ۵۵۴ مشترکی که تفاهم‌نامه امضا کردند در بخش صنایع و کشاورزی هستند.

وی از تاکید استاندار بر مدیریت مصرف انرژی در ادارات خبر داد و گفت: سازمان‌ها در ساعت پیک مصرف حداقل باید ۱۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند که به صورت هفتگی میزان مصرف این سازمان‌ها توسط شرکت نیروی برق استان رصد و با مدت مشابه سال قبل مقایسه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به تقدیر از ادارات همراه و تذکر به دستگاه‌هایی که همراهی نمی‌کنند  در ادامه سخنانش بیان کرد: مشترکین خانگی اگر الگوی مصرف خود را از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه کنترل کنند و کاهش مصرف داشته باشند حتما از تخفیف بهای برق به میزانی که کاهش دادند برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: از مهرماه سال گذشته قبوض کاغذی حذف شده و از طریق پیامک اطلاعات کامل به مشترکین داده می‌شود و در این زمینه سایتی هم معرفی شده تا تمام اطلاعات خود را در خصوص برق از طریق آن به دست آورند.

جمشیدی با بیان اینکه از ۵۹۶ هزار و ۷۸ مشترک خانگی ما ۵۷۳ هزار و ۱۷۷ مشترک الگوی مصرف خود را رعایت کردند که جای خرسندی دارد تاکید کرد: از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۶۴۵ مشترک مشمول تخفیف شدند و ۱۱۰ میلیون تومان در قبوض خود پاداش تخفیف در یافت کردند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه همچنان ۲۲ هزار و ۹۰۱ مشترک پرمصرف در استان داریم گفت: به الگوی مصرف مشترکین عادی که الگوی مصرف را رعایت کردند هفت درصد نسبت به سال قبل اضافه شده است.

۲۶ میلیون تومان برای ۵۴ مشترک تجاری تخفیف پاداش در نظر گرفتیم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مشترکین پرمصرف علاوه بر جریمه تابستان باید ۱۶ درصد بیشتر از سایر مشترکین یعنی در مجموع ۲۳ درصد بیشتر نسبت به سال قبل هزینه مصرفی پرداخت کنند افزود: سال گذشته ۸۱ مشترک اداری با ما همکاری داشتند که یک مگاوات برق  صرفه جویی شد و ۴۸ میلیون تومان پاداش پرداخت کردیم.

وی با اشاره به همکاری ۵۴ مشترک تجاری با شرکت توزیع برق عنوان کرد: در همین راستا طی سال گذشته ۲۶ میلیون تومان برای آنها تخفیف پاداش در نظر گرفتیم.

جمشیدی با بیان اینکه تعدادی از مشترکین دارای مولد برق هستند افزود: با درخواست ما در مدت زمان مشخص شده و پیک مصرف ۶۰ مشترکی که مولد اضطراری استفاده کردند، ۲۳۵ میلیون تومان پاداش گرفتند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه صنایع و کشاورزان ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان به همه مشترکین پاداش پرداخت شد گفت: قریب به ۲‌.۵ میلیارد تومان از این مبلغ سهم کشاورزان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه بخش صنایع توانستند قریب با ۵۴۹ میلیون تومان پاداش دریافت کنند گفت: این موضوع نشان می‌دهد مردم استان پای کار بودند و در زمان پیک مصرف ما را یاری کرده‌اند.

وی بیان کرد: در مرکز پایش هر ۱۵ دقیقه یکبار اطلاعات و نحوه مصرف مشترکین صنعتی و کشاورزی را مشاهده می‌کنیم و اطلاع داریم چه کسانی همراهی و همکاری می‌کنند.

جمشیدی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته با حضور وزیر نیرو توانستیم مرکز پایش کنتورهای فهام و سامانه مصرف بار را افتتاح کنیم گفت: در حال حاضر ۶ نیروگاه خورشیدی و ۴ نیروگاه دیزل ژنراتوری داریم که به صورت لحظه‌ای مصرف برق در آنها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته مدیریت خوبی در صنعت برق صورت گرفته است افزود: سهمیه‌ای بر اساس پیک مصرف مشخص شده که هر پنج شنبه به استانها سهمیه هفته بعد ابلاغ می‌شود که موظف به رعایت سقفی هستیم که اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تأکید بر اینکه سال ۹۸ خاموشی‌ها به خوبی مدیریت شد و امسال نیز که مدتی از پیک گذشتیم مصرف خوب بوده است گفت: همه استانها باید با عدالت سقف را رعایت کنند و به سمت همکاری بروند.

الگوی مصرف در ساعت غیر اوج، ۲۰۰ کیلووات و در ساعات اوج ۳۰۰ کیلووات در ماه

وی الگوی مصرف در ساعت غیر اوج را ۲۰۰ کیلووات و در ساعات اوج ۳۰۰ کیلووات در ماه عنوان کرد و افزود: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۳۰۰ کیلووات مصرف ماهانه است که  اگر رعایت کنیم سال را بدون خاموشی طی خواهیم کرد.

جمشیدی با تاکید به اینکه مشترکین باید مصرف درستی داشته باشند تا به اهداف برسیم افزود: اقلیم ما طوری است که خیلی نیاز به کولر گازی نیست و اگر هم استفاده می‌شود دمای آن باید تنظیم شود.

وی با بیان اینکه در مراکز مسکونی و تجاری دور کند کولر آبی هم پاسخ می‌دهد گفت: تلفات شبکه های برق و تاسیسات در استان فعلا دو رقمی و ۱۰.۲ درصد است که با برنامه ریزی اتخاد شده امسال باید تلفات را تک رقمی کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون قریب به ۴.۵ درصد پیک مصرف رشد داشته و سال گذشته یک درصد بوده است گفت: انتظار است مشترکین در بخش کشاورزی و صنایع مدیریت مصرف داشته باشند تا همان یک درصد رشد پیک سال گذشته را تکرار کنیم.

وی از  ۴.۵ درصد رشد فروش انرژی در سطح استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: رشد ما بیشتر در تعرفه صنعتی بوده و این نشان می‌دهد تولید رونق گرفته و اقدامات خوب و موثر صورت گرفته است.

جمشیدی با بیان اینکه سال گذشته ۹۶.۴ درصد وصول مطالبات را داشتیم و نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۲.۵ درصدی مواجه شدیم تصریح کرد: دلیل آن فرصت داده شده به مشترکین به دلیل شیوع بیماری کرونا بود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای اردیبهشت ماه وضعیت پرداختی مردم نسبت به پرداخت بدهی قبوض بهتر شده است با درخواست از مردم نسبت به پرداخت به موقع بدهی قبوض خود گفت: اگر برق غیرمجازی در استان وجود دارد به ما مراجعه کنند تا انشعاب را به صورت اقساطی مجاز کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تاپایان سال ۹۸، ۱۱۰ میلیارد تومان طلب ما از مشترکین بود و با توجه به شیوع کرونا و مشکلات مردم، مبلغ به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: درخواست داریم مردم صنعت برق را کمک کنند تا مدیریت بهتر انجام دهیم و با عدم خاموشی به ارائه خدمات بپردازیم.

وی بیشترین بدهی به شرکت توزیع نیروی برق استان را مربوط به صنایع و ادارات دانست و افزود: سرانه مصرف خانوارها در سال گذشته یک‌هزار و ۸۹۶ کیلووات بوده که نسبت به سال قبل دو درصد رشد داشته است.

جمشیدی با بیان اینکه عدد ما از نرم کشوری پایین تر است اما فاصله معناداری با نرم جهانی داریم تصریح کرد: در حوزه تاسیسات و شبکه‌ها و ترانسفورماتورها در سال گذشته، ۱.۶ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است

ظرفیت و تعداد نیروگاه‌های خورشیدی استان ۲۰ درصد رشد داشت

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: سال گذشته انرژی تقریبی ما ۴.۸ درصد و فروش انرژی ۴.۵ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه ظرفیت و تعداد نیروگاه‌های خورشیدی در استان از ۵ نیروگاه در سال ۹۷ به ۶ نیروگاه در سال ۹۸ رسید و ۲۰ درصد رشد داشت افزود: قریب به ۶۰ مگاوات تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی و سی اچ پی بوده که نزدیک به ۵۰ مگاوات بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه های استان ۵۱ درصد نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است خاطرنشان کرد: ۱۷ مشترک سال گذشته از نیروگاه پنج مگاواتی استفاده می کردند که به ۳۸ مشترک رسیده و ۱۱۲ درصد ظرفیت رشد داشته است.

جمشیدی در پاسخ به این سوال که دلیل تغییر نیروها در بدنه شرکت توزیع برق استان چیست؟ گفت: قریب به ۱۵ سال در این مجموعه کار کرده‌ و شناخت کامل به موضوع دارم، تغییراتی که انجام داده‌ام بیشتر برای تحرک اجرایی بوده و هیچ کدام سیاسی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا برق هیچ مشترکی قطع نشده است گفت: در این دوران به مردم پیام اخطار دادیم که بیشتر به کسانی بود که بدهی قبل از کرونا داشتند و برق هیچ مشترکی در ایام کرونا به دلیل عدم پرداخت بدهی در این ایام و حتی قبل از آن قطع نشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه مبلغی که از مردم به خاطر بهای برق دریافت می‌کنیم خیلی کمتر از  قیمت اصلی آن است افزود: ۴۰ میلیارد تومان از ۱۲۰ میلیارد تومان طلب ما در دست ادارات است اما سال گذشته با طرح  استانداری توانستیم مدیریت خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعدادی از مشترکین مشکل عدم دسترسی به موبایل و سایت برای پرداخت بهای قبوض را دارند که از طریق کارگزاران شرکت مخابرات به دنبال حل مشکل هستیم و به زودی این مسئله نیز رفع می‌شود.

جمشیدی با بیان اینکه تقریبا ۸۰ خدمت را به صورت کامل انجام می دهیم که قریب به ۲۵ خدمت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود گفت: زیرساخت‌ها فراهم می‌شود تا امسال بتوانیم تمام خدمات را غیرحضوری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با افزایش قیمت تجهیزات، چه میزان سرقت شده است افزود: هر سرقتی در شبکه ثبت می‌شود، کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته که جلوی این کار گرفته شود به طوری که با کاهش ۵۰ درصدی سرقت مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه بخشی از شبکه‌ها نیاز به مقاوم‌سازی و اصلاح دارند که در بودجه سالیانه قرار گرفته است گفت: امسال کار خوبی که صورت گرفت و خاموشی را به میزان قابل توجهی کاهش داد این بود که هر توسعه‌ای بدون قطعی و به صورت «هات لاین» انجام شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: برق استان همدان مدیریت مصرف آب و برق مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ۱۲۰ میلیارد تومان سال گذشته نسبت به سال قبل رشد داشته میلیون تومان مدیریت مصرف داشته باشند مصرف خود الگوی مصرف درصد رشد پیک مصرف مصرف برق ساعت پیک سال ۹۷ ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مورد دلایل تبدیل ۱۵۴ قرارداد به ۱۴ قرارداد اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شهرداری تهران، موضوع رفت و روب و نظافت شهر است. چندین سال و در ادوار مختلف بر روی این موضوع و نحوه پاکسازی و نظافت شهر فکر و کار شده و همچنین قوانین و قرارداد‌هایی منعقد و یا اصلاح شده است. 

وی افزود: در نیمه‌دوم دهه هشتاد، قرارداد‌ها به صورت تجمیعی بسته شد. ۱۸۰ قرارداد به ۵ قرارداد تبدیل و شهر به ۵ پهنه تقسیم و به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شد. علت این موضوع مکانیزه کردن رفت و روب شهر توسط پیمانکاران بود. این طرح همچنین در نیمه اول دهه نود هم ادامه داشت که وضعیت رفت و روب خوبی را در آن مقطع شاهد بودیم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نیمه دوم دهه نود تعداد قرارداد‌ها به بیش از ۱۵۰ قرارداد افزایش یافت، ادامه داد: این امر موجب تکثر و در واقع تضعیف پیمانکاران شد و در نتیجه شاهد آغاز روند کاهش کیفیت نظافت و رفت و روب شهر بودیم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه امروز یک تجربه خوبی را از گذشته کسب کردیم و با یک نگاه بلند ۱۵۴ قرارداد را به ۱۴ قرارداد تبدیل کردیم، تصریح کرد: پیمانکارانی که توانایی فنی، مدیریت و مالی بهتری داشتند با شرکت در مناقصه کار را آغاز کردند. زمان اجرای قرارداد‌ها از یک سال به سه سال افزایش یافت و شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شد تا پیمانکاران با توجیه اقتصادی پای کار نظافت شهر بیایند و در این حوزه با نگاهی ۳ ساله سرمایه‌گذاری کنند. 

محمدی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۳ ماهه‌ای که قرارداد‌های جدید به پیمانکاران ابلاغ شده است، در حوزه تنظیف و نگهداشت شهر بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سازمان مدیریت پسماند سرمایه‌گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رفع بحران ناترازی انرژی با ۲۰ درصد صرفه‌جویی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها