Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر به نقل از رویترز، فرانسه و آلمان از حمایت مالی و سیاسی سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با کووید ۱۹ خبر دادند.

قرار شد آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپایی، رقم ۵۰۰ میلیون یورو (معادل ۵۶۱ میلیون دلار) به این نهاد واگذار کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه میلادی گذشته با متهم کردن سازمان بهداشت جهانی به پیروی از چین، از این نهاد بین‌المللی خارج شد حال آنکه هنوز این اقدام را رسمی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از این اقدام، آمریکا با پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار که حدود ۱۵ درصد بودجه سازمان بهداشت جهانی را تشکیل می‌داد، بزرگترین حامی مالی آن بود.

به گفته وزارت بهداشت آلمان، ۵۰۰ میلیون یورو بزرگترین رقمی است که تاکنون برلین به سازمان بهداشت جهانی اهدا کرده است.

پاریس هم ۹۰ میلیون یورو در اختیار مرکز تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی مستقر در شهر لیون فرانسه قرار می‌دهد حال آنکه وعده اهداء ۵۰ میلیون یورو دیگر را نیز داده است.

وزارت بهداشت فرانسه نیز تاکید کرد جهان بیش از همیشه نیازمند چنین سازمان چندجانبه‌ای است- اظهارنظری که می‌توان آن را انتقاد از یک‌جانبه‌گرایی آمریکا تلقی کرد.

طبق آمار ارائه شده از سوی خبرگزاری رویترز، بیش از ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و رقم قربانیان نیز ۴۸۱ هزار و ۶۷۲ نفر است.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی میلیون یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش