Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای، از نادیده گرفته شدن نقش این کشور در مبارزه تروریسم و تامین مالی عناصر تروریستی ابراز تاسف کرد و گفت: اسلام‌آباد کاملاً از مسئولیت‌های خود به عنوان یک کشور مستقل آگاه است و ادعای عنوان شده در این گزارش مبنی بر وجود پناهگاه‌های امن در پاکستان (برای تروریست‌ها) را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است: در گزارش وزارت امورخارجه آمریکا به تخریب فعالیت‌های گروه تروریستی القاعده در منطقه اذعان شده اما هیچ اشاره‌ای به نقش پاکستان در فروپاشی القاعده که تهدید جهانی آن کاهش را کاهش داد، نشده است. 

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: آمریکا در گزارش تروریسم ۲۰۱۹ خود بار دیگر درخصوص منشاء و موقعیت گروه‌های ترویستی از جمله تحریک طالبان و داعش سکوت کرده و آن را مبهم گذاشته است در حالی که پاکستان با تهدید جدی از سوی این گروه‌ها مواجه می‌باشد. 

پاکستان با تاکید بر تعهدات خود برای اجرای رژیم تحریم کمیته ۱۲۶۷ شورای امنیت سازمان ملل و مبارزه با گروه‌های غیرقانونی، بازداشت و مجازات اعضای سازمان‌های منحله، پیشبرد برنامه‌های مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ، اصلاح رژیم سی اف تی، اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا اهمیتی به پیشرفت حاصل توسط پاکستان قائل نشده است. 

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین به سهم مثبت این کشور در تسهیل مذاکرات مستقیم میان طالبان و آمریکا و امضای پیمان صلح دوحه اشاره کرد و گفت: گزارش آمریکا نتوانست به حمایت اسلام‌آباد از روند صلح افغانستان که فرصت تاریخی برای صلح پایدار در منطقه ایجاد کرده است، بپردازد. 

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد خطاب به حاکمان آمریکا اعلام کرد که ما امیدواریم گزارش‌های آینده واشنگتن اقدامات ضدتروریسم پاکستان را به رسمیت شناخته و دیدگاه منصفانه و درستی از این تهدید جهانی از خود نشان دهند. 

گزارش آمریکا دوباره تروریسم و اظهارات آن درباره کم کاری اسلام‌آباد درحالی عنوان می‌شود که سخنگوی ارتش پاکستان سال‌های اخیر بیش از یک هزار تروریست القاعده را بازداشت و یا در عملیات‌های مختلف کشته است. 

سخنگوی ارتش پاکستان هشتم اسفندماه گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی ۳ سال گذشته بیش از یک هزار تروریست القاعده را بازداشت و یا در عملیات‌های مختلف کشته‌اند. 

پاکستان سه سال پیش عملیات بزرگ مبارزه با تروریسم در سراسر این کشور باعنوان "ردّ الفساد" و با ویژگی "برخورد بدون تبعیض با تمام گروه‌های تروریستی" را آغاز کرد. 

ارتش و نهادهای اطلاعاتی پاکستان در مدت سه و نیم سال گذشته تحت عملیات رد الفساد، ۱۵۰۰ فقره عملیات انجام داده است. به گفته سخنگوی ارتش این کشور، در این عملیات از چهارم اسفندماه ۹۵ تا اسفند ۹۸، چهارصد فقره عملیات تروریستی از جمله حملات انتحاری و بمبگذاری خنثی و ۳۴۴  نفر تروریست نیز محکوم به اعدام شدند. 

برچسب‌ها FATF وزارت خارجه آمریکا تروریسم افغانستان القاعده وزارت خارجه پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا تروریسم افغانستان القاعده وزارت خارجه پاکستان وزارت خارجه آمریکا تروریسم افغانستان القاعده وزارت خارجه پاکستان وزارت امور خارجه خارجه پاکستان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، رسانه‌های برزیلی اعلام کردند که پلیس نظامی برزیل پس از دریافت گزارش‌هایی درباره درباره بمب‌گذاری در مقرهای دیپلماتیک، عملیات جستجو و کشف را در سفارت روسیه در برازیلیا (پایتخت برزیل) آغاز کرد.

رسانه‌های برزیل بدون اشاره به جزییات بیشتر افزودند که نیروی پلیس ناحیه فدرال برزیل در حال انجام عملیات جستجو و کشف وسیله انفجاری در محوطه بیرونی ساختمان سفارت روسیه است.

کد خبر 6089454

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل