Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:29:57 GMT

آتش سوزی ۱۱ هکتار مراتع روستای شول گناوه مهار شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۵۸۰۰

آتش سوزی ۱۱ هکتار مراتع روستای شول گناوه مهار شد

محمود حسنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پس از اخذ گزارش مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع روستای شول بلافاصله نیروهای یگان حفاظت  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در محل حضور پیدا کرده و به عملیات اطفای حریق اقدام کردند.

وی اظهارداشت: در این عملیات که از ساعت ٦ صبح روز پنج شنبه شروع شد همکاران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی با همیاری اهالی بومی و  طبیعت دوست روستای شول پس از  ٤ ساعت تلاش مبارزه بی امان موفق به مهار کامل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این آتش سوزی ١١ هکتار از مراتع روستای شول آسیب دید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: در عملیات دیگری در روز جاری آتش سوزی یک هزار مترمربع حاشیه جاده زمین های ملی روستای پوزگاه بخش ریگ این شهرستان مهار شد.

وی بیان کرد:  پس از دریافت گزارشی این حادثه بلافاصله به همراه  نیروهای یگان حفاظت  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، دهیاری و ماشین آتش‌نشانی چهارروستایی  در محل حضور  و  در عملیاتی یک ساعته آتش سوزی کامل مهار شد.

شهرستان گرمسیری گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

برچسب‌ها مراتع اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه مراتع اطفای حریق منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه منابع طبیعی و آبخیزداری اداره منابع طبیعی روستای شول آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد هرکیلو آویشن بیش از ۵۰۰ هزار تومان فروخته شود و ارزش آویشن‌های برداشت شده امسال به بیش از ۲۰ میلیارد تومان برسد.

سید محمد نور موسوی افزود: بیشترین آویشن‌های برداشت شده در شهرستان‌های رودان، میناب، بشاگرد و حاجی آباد است.

وی گفت: سطح رویشگاه‌های هرمزگان بیش از دویست هزار هکتار است که ۵۰ هزار هکتار آن در طرح بهره برداری، و در ۷ هزار هکتار آن عملیات احیای از سوی جوامع محلی صورت گرفته است.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

بیشتر بخوانید: آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: طرح‌های اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل ساخت هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

موسوی گفت: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش و تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در هرمزگان دارند.

وی افزود: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان و تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین