Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:09:31 GMT

مصوبات ستاد ملی کرونا در حکم قانون است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۶۲۸۷

مصوبات ستاد ملی کرونا در حکم قانون است

جمشید گلپور روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان زنجان اظهار داشت: تصمیماتی که در ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود، تمام تبعات اجرا و عدم اجرای آن در تمام نقاط کشور لحاظ شده و سپس تصویب می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهای صنفی مجاز باید با تعهد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت و اخذ کد رهگیری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گلپور افزود: دغدغه بهداشت و سلامتی، حق متولیان این بخش است اما در مقابل باید مسائل اقتصادی و معیشتی را نیز در نظر گرفت.
وی ادامه داد: عواقب بعضی تعطیلی‌ها بدتر از دایر بودن خواهد بود زیرا تبعات تامین نشدن معیشت خانواده‌ها رابطه مستقیمی با سلامتی جامعه دارد که نتایج خود را در بلندمدت نشان می‌دهد.
رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران و دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: کرونا فعلا رفتنی نیست و خواهد ماند اما در کنار اهمیت حفظ سلامتی باید اقتصاد و معیشت را نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نظر داشته باشیم.
وی با تاکید بر اجرای دقیق ضوابط و مقررات و پروتکل‌های بهداشتی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون ۲۵۰۰ واحد صنفی در کشور به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پلمب شده است.
گلپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نمی‌توان در برابر تحول، نوآوری و توسعه فروشگاه‌ها مقاومت کرد، گفت: اصناف باید راهکاری پیدا کرده و با افزایش کیفیت فروش، خود را به به این فروشگاه‌ها برسانند.
وی اظهار داشت: یکی از این راهکارها، راه‌اندازی فروش اینترنتی و یا فروش در فضای مجازی است.

برچسب‌ها کرونا اصناف زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اصناف زنجان کرونا اصناف زنجان پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر

با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

 به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل کافه بین‌الملل

دیگر خبرها

  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر