Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:28:00 GMT

تجلیل رئیس‌جمهور از شرکت لوله‌سازی اهواز

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۶۴۴۶

تجلیل رئیس‌جمهور از شرکت لوله‌سازی اهواز

آفتاب‌‌نیوز :  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک از شرکت لوله سازی اهواز به عنوان تولیدکننده لوله‌های این پروژه عظیم تجلیل کرد.   رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرح لوله گذاری گوره به جاسک از دغدغه های مهم دولت دهم و یازدهم بود، گفت: به دلیل تحریم ما مردد شدیم که آیا این طرح بزرگ را میتوانیم انجام بدهیم یا خیر؛ هم اکنون لوله سازی و ساخت ورق کاملا داخلی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به برکت تحریم ما وادار شدیم که این طرح عظیم را به دست خودمان به ثمر برسانیم.     روحانی همچنین با بیان اینکه جاسک به پایگاه مهم صادرات نفت ایران تبدیل خواهد شد، اظهارداشت: اینکه قادریم از استان بوشهر تا استان هرمزگان، طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک را اجرا کنیم نشانگر توانمندی ملت ایران، محققان و صنعتگران ایرانی است.   رئیس جمهور اجرا و ساخت لوله های مسیر یک هزار کیلومتری این طرح عظیم را دستاورد بزرگ تولیدگران ایرانی دانست و افزود: متخصصان شرکت های لوله سازی اهواز؛  فولاد مبارکه و فولاد اکسین  در پی تحریمهای دشمنان، طرح تولید ورق لوله و لوله های خط انتقال نفت به جاسک را برعهده گرفته و با موفقیت آن را به اتمام رساندند.   روحانی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این طرح تا اسفند امسال، روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران از جاسک صادر شود.   گفتنی است پیش از این، استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از شرکت لوله سازی اهواز با بیان اینکه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک پروژه ای بومی است، گفت: شرکت لوله سازی اهواز نقش مهمی در اجرا و بهره برداری این پروژه ایفا می‌کند.   غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به نقش این شرکت در پروژه خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک اشاره کرد و گفت: لوله سازی اهواز در این پروژه استراتژیک نقش مهمی دارد و لوله‌های نهایی انتقال نفت گوره به جاسک در این شرکت تولید می‌شود.   او با بیان اینکه ورق‌های مورد نیاز تولید لوله‌های خط انتقال نفت با همکاری فولاد اکسین خوزستان تامین می‌شود، افزود: خط تولید لوله‌ها با کیفیت بسیار بالا و به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند و هم اکنون پوشش لوله‌ها با اصلاح خط تولید و با استفاده از تخصص نیرو‌های انسانی داخلی در حال انجام است، این در حالی است که در گذشته چنین امکانی وجود نداشت.   شریعتی با بیان اینکه شرکت لوله سازی اهواز توانسته نقش مهم و محوری محول شده را به خوبی ایفا کند، اظهار داشت: این شرکت موظف است لوله‌های ۵۰۰ کیلومتر از خط انتقال نفت گوره به جاسک را تولید کند که در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر آن تکمیل و تحویل داده شده که با راه اندازی سایر شرکت‌های لوله سازی، ۲۰۰ کیلومتر باقیمانده تولید و تحویل شود، در غیر اینصورت با درخواست و سفارس وزارت نفت، تولید مابقی لوله‌ها نیز در لوله سازی اهواز انجام خواهد شد. نماینده عالی دولت در استان خوزستان بیان کرد: بحمدالله برای اولین بار است که این صنعت از تولید ورق و اسلب تا لوله کاملا بومی است، همچنین پوشش لوله‌ها نیز برای نخسین بار در شرکت لوله سازی اهواز در حال انجام است که توانایی متخصصان داخلی را نشان می‌دهد، ضمن اینکه آزمایشگاه فعال در این شرکت، آزمایشگاهی مرجع و پیشرفته محسوب می‌شود که تاییدیه نهایی لوله‌ها و ورق‌های تولیدی فولاد اکسین باید در این آزمایشگاه تایید و صادر گردد. منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لوله سازی اهواز خط انتقال لوله نفت گوره به جاسک دکتر روحانی تحریم شرکت لوله سازی اهواز خط لوله انتقال نفت انتقال نفت گوره گوره به جاسک طرح عظیم لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.

دیگر خبرها

  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است