Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی و آئین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان قزوین روز پنجشنبه در یکی از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم مشکلات کنونی کشور با همکاری و تعامل بخش دولتی و خصوصی حل شود و از چالش‌ها عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: قزوین در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و با حضور دو نماینده استان در کمیسیون صنایع بسیار امیدواریم بتوانیم کارهای بزرگی را محقق کنیم و بخشی از مشکلات صنعتگران را حل کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: قزوین از استان‌های با تاریخ درخشان است و همیشه محل توجه حکومت‌ها بوده و در عرصه اقتصاد پای کار بوده و جاده ابریشم از این منطقه عبور می کرده و امروز هم از مناطق مهم در کشاورزی، صنعتی و گردشگری هستیم که اگر بتوانیم این ظرفیت‌ها را به ثروت تبدیل کنیم کار بزرگی صورت داده‌ایم.

جمالی پور یادآور شد: بزرگترین کارخانه مس در طارم بزودی بهره برداری می‌شود و با وجود اولین شهر صنعتی کشور در شهرستان البرز می‌توانیم بسیاری از نیازهای کشور را تأمین کنیم.

وی کمبود زمین صنعتی را از مهمترین چالش‌های توسعه استان دانست و افزود: باید زمین جایگزین تأمین کرده و برخی اراضی را برای توسعه صنعتی آزاد کنیم که در این راستا نیازمند برنامه ریزی مدون هستیم.

استاندار قزوین اظهار داشت: در بخش کشاورزی هم ظرفیت بی بدیلی داریم اما در صنایع تبدیلی کمبودهای زیادی داریم و در بخش گردشگری هم خوب کار نشده و استان گذر برای مسافران بوده‌ایم در حالی که باید مقصد گردشگری شویم.

وی تصریح کرد: در مسیر چهار راهی و در محل عبور ۱۱ استان کشور هستیم و در صورت افتتاح بزرگراه آبیک به چرم شهر موقعیت بهتری برای استان قزوین ایجاد می‌شود و می‌تواند ترافیک روانی را برای استان‌ها مهیا کند.

استاندار قزوین یادآور شد: افتتاح این مسیر مسافت قزوین تا فرودگاه امام را تا ۱۵۰ کیلومتر کاهش می‌دهد و با این دسترسی شهرک صنعتی کاسپین از وضعیت بهتری برخوردار خواهد شد و می‌توانیم آن را تا ۳۰۰ هکتار اضافه کنیم تا به نیازها پاسخ داده شود.

جمالی پور بیان کرد: در سال‌های گذشته با مشکلات جدی مواجه شدیم و موضوع گرانی بنزین، انتخابات و ویروس کرونا موجب تأخیر در برنامه تجلیل از صادرکنندگان شد و امروز با برگزاری آن یک رویکرد تشویقی ایجاد خواهد شد و امیدواریم نگاه به تولید هم اصلاح شود تا بتوانیم با توسعه صادرات به درآمدهای ارزی برسیم.

وی گفت: اگر درگیر مسائل داخلی نبودیم می‌توانستیم در بخش صنعت در جهان شاخص شویم اما چون به صادرات درست فکر نکردیم همچنان مشکلاتی داریم که در این راستا باید تولید مبتنی بر ظرفیت سازی بر تولید داخلی شکل بگیرد و برند سازی شود.

استاندار قزوین افزود: سند آمایش مبتنی بر منابع و ظرفیت‌ها تعریف شده است اما امروز برای توسعه صنایع مشکل آب داریم و باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا توسعه استان در ۵۰ سال آینده مانعی نداشته باشد.

جمالی پور اظهار داشت: باید کمک کنیم تا صنعتگران تولیدات خود را در جهان نیز بفروش برسانند.

در ادامه از ۲۵ تن از صادرکنندگان نمونه کشوری و استانی تجلیل شد.


 

کد خبر 4958424

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین جهش تولید ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا استانداری سمنان مواد مخدر ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کشاورزی استاندار قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ