Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ طبق آمار منتشر شده در سامانه کدال، گروه خودروسازی سایپا از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه مجموعا ۷۹۵۲۰دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به ۹۱۷۹۸خودروی تولید شده در مدت مشابه سال قبل ۱۳.۳درصد کاهش یافته است؛ این درحالیست که میزان فروش شرکت در مدت مذکور با ۵۰درصد رشد مثبت نسبت به سه ماهه اول۹۸ به ۷۱۷۹۹دستگاه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس همین آمار، درآمد حاصل از فروش سایپا نیز در مدت گفته شده با ۷۷درصد رشد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته به ۲۶هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

رشد تولید و فروش سایپا در خرداد ماه

بررسی عملکرد سایپا در خرداد ماه حاکی از آن است که این شرکت خودروسازی طی یک‌ماه گذشته ۳۶۱۷۹دستگاه خودرو تولید کرده و ۲۸۶۸۱دستکاه از محصولات خود را به فروش رسانده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته‌ ۵.۶درصد رشد تولید و ۴۵.۵درصد افزایش فروش داشته است.

بر همین اساس سایپا در خرداد ماه امسال ۱۸۵۰۳دستگاه پراید و ۱۷۶۶۴دستگاه تیبا تولید کرده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته میزان تولید این دو خودروی پرتیراژ به ترتیب ۶ و ۱۳.۵درصد بیشتر شده است؛ همچنین سایپا در ماه گذشته ۹دستگاه سراتو و ۱۳دستگاه آریو تولید کرده اما از ابتدای امسال تا خرداد ماه هیچ خودرویی از دو محصول مونتاژی چانگان و برلیانس توسط این شرکت تولید نشده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو سایپا قیمت خودرو پراید قیمت پراید خودروسازی تولید خودرو تیبا برلیانس آریو قیمت روز پراید قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت خرداد ماه تولید کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد

به گزارش «تابناک»، محمد علیشاهی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه شامگاه جمعه هفتم اردیبهشت رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان طالقانی و بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

دیگر خبرها

  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد