Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام مرکز آمار ایلام با ۳۳ درصد و آذربایجان غربی با ۲۴.۲ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به خرداد (نرخ تورم سالیانه) را به نام خود ثبت کردند.

مرکز آمار گزارش جزئیات نرخ تورم خرداد ماه استان‌های مختلف کشور را منتشر کرد. نرخ تورم سالیانه تغییر میانگین قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش نرخ تورم سالیانه در خرداد برای کل کشور ۲۷.۸ درصد بود و ۲۰ استان نرخ تورم کمتر از این را داشتند. در پایتخت نرخ تورم سالیانه ۲۹.۷ درصد بود.

طبق این گزارش در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ۲۱۴.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش نشان می‌هد.

نرخ تورم ماهیانه، تغییرات قیمت نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد براین اساس در خرداد ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای کشور مربوط به استان کردستان با ٥.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان بوشهر با ٠.١ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٢.٥ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٢٨.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی  (١٦.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٧.٨ درصد رسید.

خانوارهای شهری

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ۲۱۲.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۲ درصد رشد داشت. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای شهری مربوط به استان کردستان با ٥.٨ درصد افزایش و کمترین آن مربوط به استان بوشهر با ٠.٣ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٢.٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٢٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (١٦.٩ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد  ٢٧.٧ درصد رسید . بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  (٣٢.٨ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان  فارس (٢٣.٨ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در خرداد ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٢١,٩ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ٢.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای روستایی مربوط به استان زنجان با ٥.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ٠.٨ درصد کاهش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢١.١ درصد بود.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ هرمزگان (٢٦.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (١٥.١ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٨.٢ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢٣.٠ درصد) است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای روستایی تورم نقطه به نقطه نرخ تورم سالیانه بیشترین نرخ تورم نرخ تورم ماهیانه کمترین نرخ تورم برای خانوارهای خانوارهای کشور نسبت به ماه قبل خانوارهای شهری منتهی به خرداد خرداد ماه ١٣٩٩ نرخ تورم ماه خرداد ماه درصد افزایش شاخص کل ٧ درصد ٨ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت:

بانک مرکزی:
‏«تورم نقطه ‌به ‌نقطه در ماه فروردین سال ۱۴۰۳، نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰درصد رسیده است».

از اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲
‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند.

این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ ،
به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902713

دیگر خبرها

  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • عکس | بیشترین تا کمترین نرخ جریمه‌ های رانندگی