Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:03:22 GMT

نقدینگی سرگردان جامعه باید به سمت تولید سوق یابد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۶۹۱۶

نقدینگی سرگردان جامعه باید به سمت تولید سوق یابد

نعمت الله شهبازی عصر پنجشنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید استان اردبیل افزود: منابع بانکی در مقایسه با میزان هنگفت تقاضا برای سرمایه‌گذاری اندک است و بانک‌های عامل می‌توانند در صورت عملکرد مناسب و در خوشبینانه ترین حالت حدود ۲۰ درصد از این منابع را تامین کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید به منظور تحقق جهش تولید، بیش از پیش با سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی همکاری کنند، گفت: عملکرد اکثر بانک‌های عامل در این ارتباط ضعیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهبازی جایگاه استان اردبیل در زمینه جذب منابع سرمایه‌گذاری از سهم در نظر گرفته شده را در میان سایر استان‌های ایران خوب توصیف و اظهار کرد: باتوجه به وجود منابع و ظرفیت‌های فراوان موجود در این استان باید تلاش بیشتری انجام شود.

به گفته وی، سهم استان اردبیل از تفاهم‌نامه‌های صادره این وزارتخانه ۲ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن به سرمایه در گردش و بقیه به سرمایه ثابت اختصاص داشته و تاکنون مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال منابع ایجاد شده است.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این نشست گفت : این استان رتبه هفتم را در ارتباط با جذب تسهیلات تولید در میان استان‌های ایران به خود اختصاص داده است.

رامین صادقی افزود : تاکنون ۳۵ درصد از تسهیلات در نظر گرفته شده به استان اردبیل پرداخت و ۶۴ درصد مصوبات ستاد تسهیل عملیاتی شده است.

او گفت : امسال ۱۵۵ طرح تولیدی و اشتغال زا با مجموع سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۶هزار نفر در استان اردبیل درحال اجراست که همه آنها تا پایان سال‌جاری به          بهره‌برداری می‌رسند.

        

برچسب‌ها رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اردبیل رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اردبیل میلیارد ریال استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد

محمود قلی‌زاده اظهار کرد: اخیرا تصاویر قطع درختان جنگلی منطقه سو‌های نمین در برخی از کانال‌های مجازی با عنوان نابودی درختان جنگلی فندقلو منتشر شده است که بعد از بررسی کارشناسی و پایش منطقه مورد ادعا، مشخص شد هیچ گونه قطع درختان در این منطقه رخ نداده است.

او ادامه داد: ادعای قطعی درختان جنگلی و انتشار تصویر هوایی آن از سوی کانال‌های مجازی مربوط به حوزه استحفاظی گیلان است و مربوط به محدوده جنگلی فندقلو در استان اردبیل نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای اثبات واقعیت و رد ادعای کانال‌های مجازی مبنی بر قطع گسترده درختان جنگلی آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

قلی زاده ادامه داد: از انتقاد و نقد سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و معتقدیم با نقد سازنده و پویا می‌توان مشکلات و کاستی‌های موجود را برطرف کرد.

او افزود: آماده برگزاری تور خبری با حضور خبرنگاران هستیم تا وضعیت موجود جنگل فندقلو به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه گاهی آتش‌سوزی مقطعی در جنگل‌های استان اتفاق می‌افتد، افزود: با وجود استقرار نیروی‌های یگان حفاظت در جنگل‌های استان باز شاهد آتش‌سوزی در بخشی از مناطق جنگلی از سوی گردشگران و مسافران هستیم که در این زمینه هم مصمم هستیم با تکمیل و افزایش نیرو‌های یگان و جذب نیروی انسانی جدید به تعداد ۷۳ نفر در یگان، میزان آتش‌سوزی جنگل‌های استان را به حداقل برسانیم.

قلی زاده اظهار کرد: بر اساس قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور داده و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حسب وظیفه ذاتی و قانونی به‌طور شبانه‌روزی با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی برخورد قانونی می‌کند.

او با قدردانی از تعامل و مساعدت دستگاه قضایی استان ادامه داد: این اداره کل بر اساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع هر گونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف به مرجع قضایی احاله می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می‌گردد، افزود: مشارکت همه‌جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و همکاری مردم، همیاران طبیعت و نیز دستگاه‌های اجرایی در حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی ضروری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • شرایط جوی ناپایدار در استان اردبیل تداوم می‌یابد
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل