Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@16:39:15 GMT

رشد ۳۰ درصدی کشفیات موادمخدر در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۷۰۲۴

رشد ۳۰ درصدی کشفیات موادمخدر در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشفیات موادمخدر در این استان پارسال نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در حاشیه همایش یاریگران زندگی که با حضور سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه پیشگیری از موادمخدر نیز از نظر برنامه‌ای و بودجه‌ای و نقش آفرینی گروه‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد این موضوع به اوج توجه آحاد مردم و دستگاه‌های متولی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: همچنین در حوزه درمان از محل ماده ۱۶ امسال با دریافت سهمیه ۱۵۰۰ نفری برای سیستان و بلوچستان، معتادان متجاهر از سطح خیابان‌ها جمع آوری خواهند شد.

 رییس شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: موادمخدر در گذشته به عنوان یک ابزار اقتصادی بود اما امروز تبدیل به ابزار امنیتی شده و هدف آن به مخاطره انداختن جامعه بشری بویژه کشورهایی که با ظلم جهانی مقابله می‌کنند است.

وی ادامه داد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران در صدر برنامه‌های گروه‌های برنامه‌ریز و توطئه گر قرار دارد.

موهبتی با تاکید بر تلاش برای آگاهی دادن به اقشار جامعه گفت: نگاه به معتاد از باب بیمار و نه مجرم باید در بین افراد جامعه و متولیان امر نهادینه شود.

وی نقش تاثیرگذار خانواده را در کنترل و پیشگیری از این بیماری مهم عنوان کرد و افزود: از متولیان بخش آموزش بویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز انتظار می‌رود با تولید محتوای مناسب، اقدامات ملی و استانی این مبارزه را به بهترین شکل شتاب دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کشفیات موادمخدر در این استان پارسال نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی داشته است گفت: در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر با مجموعه اقدامات دستگاه‌های متولی امکانات و تجهیزات بسیار خوبی در اختیار گروه‌های مقابله قرار گرفته است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان مواد مخدر سردار مومنی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداسیما، وحیده رخشانی گفت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.   معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست‌ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری‌های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی  است.   او ادامه داد: سفارش تهیه تعداد ۱۶۰۰ محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.   به گفته رخشانی، بالغ بر ۱۲۰ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.   سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  فرصت‌ها و بسته‌های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

دیگر خبرها

  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • آموزش ۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصاد دیجیتال
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است