Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوکار با بیان اینکه تبدیل یزد به قطب سلامت منطقه و کشور نیازمند تحول جدی است، گفت: اعتبارات تصویبی سفر هیئت دولت به یزد به صورت کامل پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «محمدصالح جوکار» عصر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمان شهید صدوقی (ره) با تقدیر از کادر پزشکی و درمانی استان و کشور به دلیل عملکرد خوب در مبارزه با کرونا اظهار داشت: در این عرصه افراد زیادی با مجاهدت و ایثار به شهادت رسیدند و کادر درمان هم شبانه روز تلاش کردند تا سلامتی را برای مردم تحقق بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که حوزه بهداشت و درمان استان در افق 1400 با یک تحول جدی روبرو باشد؛ اینکه سالیان سال ما بیان کنیم قطب سلامت کشور و منطقه باشیم نیازمند تحول جدی است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه درمان، انصافا نیروهای خوبی در مرکزیت کشور داریم ولی به دلیل نبود امکانات این افراد نمی‌توانند در یزد فعالیت کنند و اگر این پزشکان مجرب در استان جذب شوند و مراکز درمانی رونق داشته باشد، قطب درمانی تحقق پیدا می‌کند.

جوکار با اشاره به اینکه یزد افق درخشانی در حوزه سلامت دارد که به منابع انسانی بسیار خوبش باز می‌گردد تصریح کرد: توجه به این موضوع باید مقداری بیشتر شود و مشخص کنیم نمایندگان چگونه می‌توانند به تحقق این هدف کمک کنند و در کنار آن وظایف دانشگاه هم مشخص شود تا به طور کلی وظایف تمام بخش‌ها مشخص شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: در بحث سفر هیئت دولت به استان، دولت یک بدهکاری به استان در حوزه اعتبارات مصوبات دارد که لازم است نامه ای از سوی دانشگاه تنظیم شود و نمایندگان این نامه را امضا کرده و به رئیس جمهور ارائه کنیم تا زمینه اختصاص کامل تمام اعتبارات را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تلاش شود این اعتبارات در همین نیمه اول سال تخصیص پیدا کند افزود: از صندوق ملی مبلغی به وزارت بهداشت تخصیص پیدا کرده که اگر گزارش جامعی از سوی دانشگاه تنظیم و به امضای همه نمایندگان استان برسد، از بحث تخصیصی‌های صندوق هم می‌توان استفاده خوبی به عمل آورد.

جوکار خاطرنشان کرد: یکی دیگر از منابعی که در این رابطه در بودجه 99 دیده شده، بحث فروش دارایی‌های مازاد و زمین و یا ساختمان‌های فرسوده است که می‌توان در این حوزه هم کارهایی را برای تامین اعتبارات انجام داد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث درآمدهای ‌استانی هم لازم است بررسی دقیقی صورت گیرد که استان چگونه می‌تواند به حوزه بهداشت و درمان کمک کند افزود: راهکارهای متعددی وجود دارد که می‌توان از این محل برای دانشگاه استفاده کرد.

پایان پیام/682

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد علوم پزشکی سلامت تحول جدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مسئولان را موظف کرده‌ که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنند، گفت: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی اظهار کرد: به زودی قصد عزیمت به کشور آذربایجان برای شرکت در یک اجلاس را دارم؛ در این سفر دیدارهای مختلفی داریم و تلاش خواهیم کرد سطح تعاملات مشترک را ارتقا دهیم.

وی بیان اینکه باید از این سخنگاه بین‌المللی برای رساندن پیام انقلاب اسلامی و نگاه متعالی فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کنیم، افزود: تلاشمان این است که در مسیر دیپلماسی فرهنگی و ارتقای ارتباطاتمان با کشورهای منطقه بتوانیم با آذربایجان نیز به واسطه همین نگاه، گفت‌وگوها را انجام دهیم و از این فرصت برای اعتلای حوزه فرهنگی و تعاملات فرهنگی منطقه‌ای مشترک استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ درباره حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: دولت، دانش پایه است و تقریباً جلسه‌ای از جلسات دولت را در خاطر ندارم که رئیس‌جمهور در مورد شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آوری‌های نوین به همه اعضای دولت مطالبی را گوشزد نکرده باشند، در همین راستا مسئولان را موظف کرده‌اند که هرکدام تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای با معاونت علمی فناوری منعقد کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های تابعه آن مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاد کتابخانه‌ها و سازمان سینمایی با قوت در این مسیر حرکت می‌کنند و از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ایجاد شهرهای جدید صنایع خلاق فرهنگی است.

وی افزود: در چند نقطه کشور مطالعات این مسئله را انجام داده‌ایم و به زودی تحول جدی فن‌آورانه و دانش پایه در حوزه حکمرانی فرهنگ را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر 748984

دیگر خبرها

  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است