Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@23:24:27 GMT

جنگ مخالفان با واکسن کرونای بیل گیتس

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۱۷۱۰۵

جنگ مخالفان با واکسن کرونای بیل گیتس

مخالفان واکسن و تئوریسین‌های توطئه با داغ کردن هشتگ «بیل گیتس را رسوا سازید» قسم خوردند که از واکسن کووید-۱۹ بیل گیتس میلیاردر و بنیانگذار مایکروسافت استفاده نخواهند کرد.

سرویس جهان مشرق - بیل گیتس همچنان هدف اصلی تئوریسین‌های توطئه در گوشه و کنار دنیاست و هشتگ «بیل گیتس را رسوا سازید» هفته گذشته در توییتر داغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه‌گیری ویروس کرونا بر طرح تئوری‌های توطئه آنلاین درباره بنیانگذار میلیاردر مایکروسافت افزوده است و برخی ادعاها مبنی بر اینکه گیتس قبل از شیوع ویروس از وجود آن خبر داشته یا اینکه وی حتی مسئول گسترش ویروس است، توسط برخی تئوریسین‌ها مطرح شده است.

حضور پررنگ بیل گیتس در رسانه‌ها در جریان همه‌گیری کووید-۱۹ موجب حساس شدن بسیاری از افراد و فعالان شده و در نهایت تئوریسین‌های توطئه در اقدامی از پیش هماهنگ‌شده هشتگ «بیل گیتس را رسوا سازید» در توییتر داغ کردند.

نویسنده‌ای به نام پیتر وگ در این باره در توییتر خود نوشت:

«مردم در نهایت دارند بیدار می‌شوند. من هیچوقت از این آدم خوشم نمی‌آمد و اگر به حرف‌هایش گوش دهید و مصاحبه‌هایش را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که او خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد.»

این تنها یکی از توئیت‌های بیشماری است که با هشتگ «بیل گیتس را رسوا سازید» منتشر شد. این هشتگ با هماهنگی قبلی نویسنده‌ای به نام دریک بروز که ماه پیش برنامه‌ریزی آن را انجام داد با هدف رسواسازی این میلیاردر داغ شده است.

توئیت‌های دیگر این هشتگ شامل ویدئویی بودند که در آن از بیل گیتس به شدت انتقاد شده بود که چرا با اینکه یک مقام رسمی نیست و توسط مردم انتخاب نشده است، به صراحت از کووید-۱۹ سخن گفته و از تمدید تدابیر قرنطینه عمومی در سرتاسر دنیا حمایت کرده است. همچنین، بواسطه فعالیت‌های گیتس در خصوص ارسال واکسن به کشورهای فقیر از طریق بنیاد خیریه‌اش، اتهاماتی مبنی بر «کنترل جمعیت» علیه وی مطرح گردیدند.

برخی دیگر، از جمله میشل مالکین نویسنده محافظه‌کار، قسم خوردند از واکسنی که گیتس در تهیه آن دخالت داشته است استفاده نخواهند کرد.

بر اساس این گزارش برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی با این حال تئوری‌های توطئه را جدی نگرفتند و در عوض از این هشتگ جهت تمسخر گیتس استفاده کردند.

با این حال، اگرچه تئوری‌های توطئه درباره گیتس بیشتر بر پایه حدس و گمان هستند تا شواهد و قرائن انکارناپذیر، اما میان مردم طرفدار پیدا کرده‌اند. شرکت تحلیل رسانه‌ای زیگنال لبز گزارش داده که تئوری توطئه مبنی بر اینکه گیتس به دنبال تعبیه ریزتراشه‌های ردیاب در بدن مردم به بهانه توقف گسترش کووید-۱۹ است، بیش از یک میلیون بار تا قبل از ماه مه مورد اشاره قرار گرفته است.

نظرسنجی مشترک یاهونیوز/یوگو نشان می‌دهد که ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند گیتس می‌خواهد اطلاعات شخصی مردم را با استفاده از ریزتراشه‌ها رصد کند. این رقم در میان شرکت‌کنندگان طرفدار حزب جمهوری‌خواه آمریکا ۴۰ درصد است.

از سویی دیگر بیل گیتس در واکسن به مطرح شدن این اتهامات، هرگونه قصد خود جهت تعبیه ریزتراشه در بدن شهروندان را تکذیب کرد و نتایج نظرسنجی را «نگران‌کننده» خواند، هرچند وی اذعان کرد ایجاد یک «سیستم داده» جمعی جهت رصد اطلاعات مردم ایده خوبی برای جلوگیری از موارد آتی همه‌گیری بیماری است.

لازم به ذکر است همه‌گیری ویروس کرونا به حدس و گمان‌هایی درباره نیات واقعی بنیانگذار مایکروسافت در خصوص حمایتش از تمدید تدابیر قرنطینه عمومی، کمک‌های سخاوتمندانه‌اش به سازمان بهداشت جهانی، و نظرات قبلی‌اش درباره واکسن دامن زده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم بیل گیتس واکسن کرونا واکسن واکسن کووید ۱۹ طوفان توئیتری هشتگ کووید ۱۹ همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان مشارکت در مانور نظامی سران کشور از حضور دولتمردان در مانور نظامی و روحیه‌ای که آنها به نمایش گذاشتند قدردانی و آن را سوپاپ اطمینانی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: مردم یمن در نهادهای دولتی همراه با رهبری خود تا آزادی کل کشور و تا رفع محاصره و بی‌عدالتی تحمیل شده بر مردم ما در غزه به مسیر و رویکرد خود ادامه خواهند داد.

براساس گزارش شبکه المسیره، وی تصریح کرد که یمنی‌ها تا رسیدن به آزادی کامل برای کشورشان به میدان رویارویی در همه زمینه‌ها خواهند رفت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد که توانمندی‌های پیشرفته نظامی کشورش به لطف خداوند و تصمیم حکیمانه رهبر انقلاب یمن است.

وی تصریح کرد که یمنی‌ها همه می‌دانند که کشور در گذشته کجا بوده است، اما به لطف رهبری شجاع و خردمند به سطح پیشرفته‌ای رسیده‌اند.

المشاط نسبت به خطراتی که آمریکایی‌ها برای یمن ایجاد می‌کنند، هشدار داد و این را آزمونی بزرگ در رابطه با دین و کرامت یمنی‌ها توصیف کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن فاش کرد که یمنی‌ها پیشنهادات وسوسه‌کننده‌ بسیاری برای توقف تصمیم حمایت از غزه دریافت می‌کنند، اما آنها آن را رد می‌کنند زیرا این تصمیم با دین، ارزش‌ها و اصول آنها در تضاد است.

وی تصریح کرد: دشمن در رویارویی نظامی شکست خورد، اما روی سیاست‌های دیگر شرط بندی می‌کند و برادران نهادهای دولتی باید این را متوجه شوند.

المشاط تاکید کرد که نبردی که یمنی‌ها با آن روبه‌رو هستند سلاحش آگاهی و پاکسازی نهادهای دولتی از نفوذی‌ها و عواملی است که برای تحریک اوضاع داخلی تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان سخنان خود تاکید کرد که یمنی‌ها به عنوان سدی غیرقابل نفوذ برای خنثی کردن همه توطئه‌هایی که کشورشان را هدف قرار می‌دهد، خواهند ایستاد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده!
  • تاکید المشاط بر آگاهی و وحدت یمنی‌ها در برابر توطئه دشمنان
  • داغ شدن هشتگ رفح در فضای مجازی
  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • فیلم/ مخالفان نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم