Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم گفت: : براساس گزارش‌ها دولت باید سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی می‌ساخت، اما شاهد هستیم که حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود و همین 400 هزار واحد را هم دولت نساخته است، بلکه مردم ساخته‌اند.
محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم اصلاً طرحی در رابطه با بهبود وضعیت مسکن و کنترل قیمت مسکن ندارد، البته طرحی مانند مسکن ملی را به تازگی ارائه داده ولی عملاً‌ خروجی از این طرح ندیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از دولت انتظار می‌رفت که پروژه مسکن را حداقل تکمیل کند و تحویل متقاضیان دهد، اما عملاً‌ این را هم انجام نداد؛ بنابراین وقتی دولت درحوزه مسکن در این هفت سال کاری نکند، باید تقاضای روزافزون مسکن را شاهد باشیم و وقتی عرضه پاسخگوی تقاضا نباشد، قیمت‌ها نجومی افزایش می‌یابد.
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه افزایش عمومی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز تأثیر مهمی بر افزایش قیمت مسکن دارد، خاطرنشان کرد: رشد سرسام‌آور نقدینگی سبب شده تا مشکلات متعددی را در بخش‌های مختلف اقتصادی شاهد باشیم و همین مسئله مسکن را تحت تأثیر خود قرار داده است.
عباس‌زاده با بیان این مطلب که دولت در بخش مسکن کوتاهی کرده است، گفت: براساس گزارش‌ها دولت باید سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی می‌ساخت، اما شاهد هستیم که حدود 400 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود و همین 400 هزار واحد را هم دولت نساخته است، بلکه مردم ساخته‌اند و عملاً دولت در حوزه مسکن کاری نکرده است.
وی بیان کرد: دولت هیچکدام از طرح‌های اقتصادی را پیگیری نکرد و بعید هم می‌دانم در این یکسال پیگیری کند و به باور من دولت به طور کلی کشور را رها کرده و منتظر است این یک سال هم بگذرد، اما ما نمی‌گذاریم دولت در این یک سال کم‌کاری کند و آن قدر به آن فشار می‌آوریم که این یک سال به اندازه کل هفت سال کار کند و اگر نخواهد کاری انجام دهد، به ابزارهای دیگر متوسل خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واحد مسکونی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت های مردمی همزمان با عرضه زمین بیشتر استفاده کند گفت: دولت می تواند به جای آنکه به دنبال ساخت خانه برای مردم باشد، زمین به آنان واگذار کند تا افراد و متقاضیان خود اقدام به ساخت خانه کنند.

وی افزود: این اقدام خود می تواند منجر به تسریع در ساخت مسکن  شود.

شاکری اظهار کرد:  با توسعه افقی شهر‌ها و ساخت خانه تک طبقه، امکان مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه  مسکن تک طبقه بسیار مهم و کلیدی است و ما آن را در برنامه هفتم ترویج کردیم  گفت: در مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسیده است که بتوانیم مسکن ویلایی و معیشت محور به متقاضیان اختصاص دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • گواردیولا: منچسترسیتی و آرسنال از وضعیت لیورپول در امان نیستند
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود