Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به اینکه استاندارد فضای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ۲۷.۵ مترمربع تعریف‌شده اما استان قم با ۲۸.۵ مترمربع بالاتر از سطح استاندارد قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در جلسه شورای معاونین و مدیران مدارس استثنایی استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت:

وی با اشاره به اهمیت وجود مبنای نظری با عنوان پشتیبان در اجرای پایدار و مؤثرتر فعالیت‌ها اظهار داشت: مکتب فکری حاکم بر نظام آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه‌ برمبنای پذیرش اصولی است که همان محور تمام تصمیم‌گیری‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبدیل منابع انسانی به سرمایه‌های انسانی در رسالت آموزش

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با معرفی اصل توسعه انسان مبنا تصریح کرد: با سپری توسعه دوره‌های تکنولوژی محور، سرمایه و ثروت محور در سال‌های گذشته، امروز انسان و نقش‌آفرینی آن مبنای توسعه قرارگرفته و نتایج توسعه همه افراد جامعه را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه انسان‌محور و نقش اصلی انسان‌ها بر این مهم عنوان کرد: انسان با عنوان منبعی انسانی زمانی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه داشته باشد که تبدیل به سرمایه انسانی شود در واقع رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه‌های انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان : ثبت نام دانش آموزان پایه اول، هفتم و دهم فقط از طریق سامانه اینترنتی انجام می‌شوددبیرخانه فضای مجازی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در استان کرمان افتتاح شدچالش دسترسی برخی دانش آموزان به شبکه شاد

آموزش و پرورش استثنایی در  20 هزار مدرسه152 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داده است

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش 17.5 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی از ابتدای تأسیس تا به امروز خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی در 1600 مدرسه اختصاصی و 20 هزار مدرسه152 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود قرار داده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استثنایی استان قم را با وضعیتی مناسب خواند و افزود: با توجه به اینکه استاندارد فضای آموزشی برای این دانش آموزان 27.5 مترمربع تعریف‌شده اما استان قم با 28.5 مترمربع بالاتر از سطح استاندارد قرار دارد.

حسینی با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی یادآور شد: زمانی که از اهمیت نقش همه انسان‌ها در توسعه سخن به میان می‌آید دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در واقع همه انسان‌ها باید از مواهب توسعه برخوردار شوند چراکه در چنین شرایطی جامعه دوستدار انسان شکل می‌گیرد.

وی جامعه دوستدار انسان را جامعه دوستدار کتاب، کودک و معلول خواند و گفت: جامعه دوستدار انسان با ارتقای کیفیت و عدالت آمیخته‌شده و رسیدن به جامعه دوستدار انسان در سایه آموزش و پرورشی دوستدار انسان امکان‌پذیر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تغییر نوع نگاه به دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد: اگر با نگاه دارایی محور به آن‌ها توجه کنیم به ارزش‌های وجودی‌شان پی خواهیم برد، در واقع علیرغم مناسب‌سازی محیط برای آن‌ها، ما باید خویش تن را با انسانیت و فضائل دست‌نخورده دانش آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی کنیم.

نظام تعلیم و تربیت جامعه باید فضای رشد و توسعه انسان‌هارا فراهم کند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یکی از الزامات نظام آموزش و پرورش استثنایی را تطابق و مناسب‌سازی فضا و تجهیزات، محتوا و منابع، معلمان و اولیا مربیان و دانش آموزان عادی دانست و گفت: نظام تعلیم و تربیت جامعه باید برای رشد و توسعه انسان‌ها تمام ظرفیت‌ها و امکانات لازم را فراهم سازد.

وی نظریه عدالت آموزشی را یکی دیگر از اصول حاکم بر آموزش و پرورش استثنایی معرفی کرد و افزود: شناسایی به‌موقع دانش آموزان استثنایی، تحت پوشش قرار دادن بهنگام همه آن‌ها راه‌های دستیابی عدالت آموزشی است که بسته مداخلات بهنگام طلایی در همین راستا تألیف شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان با نیازهای ویژه تنها دارای نقایصی هستند که باید با تکنولوژی این نقایص جبران شود که بر همین اساس نهضت توان‌افزایی برای تأمین تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی این دانش آموزان در آموزش و پرورش استثنایی راه‌اندازی شده است.

پوشش 97.6 درصدی سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود

وی تدوین بسته تحولی مدرسه انطباقی را بر اساس همین اصول دانست و خاطرنشان کرد: کتب درسی، فضای مدرسه، تجهیزات آموزشی پرورشی و معلمان باید مناسب‌سازی شده تا شرایط تعلیم و تربیت تطابق سازی شده برای رشد همه‌جانبه دانش آموزان مبتنی بر تفاوت‌های فردی آن‌ها فراهم شود.

به گفته حسینی در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به پوشش 97.6 درصدی رسیده‌ایم و استان قم از این رقم بالاتر بوده که در سال جاری بر پوشش 99 درصدی طرح سنجش هدف‌گذاری شده است.

وی تعداد مراکز اختلالات ویژه یادگیری در کشور را 741 مرکز دانست و گفت: استان قم با تعداد 9 مرکز مشکلات ویژه یادگیری، بر اساس آمایش سرزمینی نیازمند 28 مرکز دیگر است که در صورت اختصاص فضای مناسب این مراکز از سوی آموزش ‌و پرورش استثنایی تجهیز خواهد شد.

دانش آموزان دیرآموز مظلوم‌ترین قشر آموزش و پرورش هستند

معاون وزیرآموزش و پرورش دانش آموزان دیرآموز را مظلوم‌ترین قشر آموزش و پرورش دانست و افزود: در قالب تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاون آموزش ابتدایی، امور آموزشی این دانش آموزان را که به‌طورکلی تعداد 400 هزار نفر در کشور هستند نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیر کل آموزش و آموزش نیز در این مراسم بیان کرد: حضور دکتر حسینی برکات معنوی و مادی بسیاری برای استان رقم زد ازجمله احداث مدرسه‌ای به وسعت 11 هزار مترمربع در پردیسان که به‌زودی با پیگیری های ایشان و ظرفیت خیرین به مرحله کلنگ زنی خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: در زمینهٔ تجهیز مدارس استثنایی همچنین تجهیز درمانگاه عظیم فرهنگیان و سالن اجتماعات کانون بازنشستگان و تأمین دیگر مبالغ موردنیاز استان اقداماتی صورت گرفت.

بازدید از حوزه امتحان نهایی دبیرستان ماندگار امام صادق (ع) و افتتاح آزمایشگاه این دبیرستان همچنین بازدید از چند پروژه در حال احداث آموزش و پرورش استثنایی قم و حضور در نشست اعضای شورای معاونین و مدیران مدارس استثنایی استان که در تالار آموزش خانه معلم شماره یک برگزار شد از جمله برنامه‌های سفر رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به قم بود.

انتهای پیام/453/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه معاون وزیر آموزش و پرورش مدارس استثنایی تعلیم و تربیت فضای آموزشی توسعه انسان مناسب سازی استان قم انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است