Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های اروپایی در شهر بروکسل بلژیک در حال بحث و گفت‌وگو هستند تا مشخص شود که مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تاریخ یک ژوئیه (۱۱ تیر) بر روی چه کشورهایی باز می‌شود و چه کشورهایی در فهرست سیاه سفر قرار می‌گیرند.

با این حال پیش‌نویسی از فهرست کشورهایی که اروپا مرزهایش را به روی آن‌ها باز می‌کند به دست یورونیوز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای گذشته اعلام شد که کشورهایی مانند آمریکا، برزیل و روسیه در فهرست سیاه ممنوعیت ورود به اروپا قرار دارند. این کشورها همچنان شمار بالای ابتلای به کووید-۱۹ را به‌طور روزانه گزارش می‌کنند. تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند.

با این حال مقام‌های اروپایی در روز پنجشنبه نتوانستند به تصمیم قطعی در این زمینه برسند و مذاکرات در روز جمعه نیز ادامه پیدا می‌کند.

یورونیوز از منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا به پیش‌نویسی از فهرست کامل کشورهایی که مرزهایی اروپایی به روی آن‌ها باز می‌شود دست یافته است.

با این حال، این منابع همچنین می‌گویند که درباره تاریخ بازگشایی مرزها در یکم ژوئیه شک و تردیدهایی نیز وجود دارد.

طبق فهرستی که به دست یورونیوز رسیده است، اتباع ایرانی نیز درصورتیکه در اروپا اقامت نداشته باشند نمی‌توانند وارد مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند و مرزهای اروپا به روی ایران بسته خواهد ماند. افغانستان نیز مانند ایران در این فهرست جایی ندارد.

با این حال مرزهای اروپا طبق این فهرست بر روی چین، کره شمالی، کره جنوبی، هند و ترکیه باز می‌شود.

اتحادیه اروپا به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا از ۱۷ ماه مارس (۲۷ اسفند) به تدریج محدودیت هایی را برای سفر به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، ایسلند،‌ لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس به اجرا گذاشت.

فهرست کشورهایی که مرزهای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به‌زودی به روی آن‌ها باز می‌شود به شرح زیر است:

واتیکان

موناکو

مونته نگرو

آندورا

صربستان

بوسنی و هرزگوین

اوکراین

آلبانی

ترکیه

کوزوو

کره شمالی

ترکمنستان

ویتنام

چین

تایلند

میانمار

مغولستان

ژاپن

کره‌جنوبی

گرجستان

بوتان

لبنان

اندونزی

ازبکستان

هند

تاجیکستان

قزاقستان

پالائو

نیوزیلند

استرالیا

دومینیکا

باهاما

سنت لوسیا

اروگوئه

جامائیکا

کوبا

گویان

پاراگوئه

ونزوئلا

نیکاراگوئه

کاستاریکا

کانادا

آنگولا

تونس

نامبیا

اوگاندا

موزامبیک

موریس

زامبیا

روآندا

اتیوپی

مراکش

الجزایر

مصر

از سوی دیگر قرار است فهرست دیگری نیز تهیه شود که در آن کشورهایی که مرزهای اتحادیه اروپا به روی آن‌ها همچنان بسته می‌ماند در آن قرار گیرند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کرونا بازگشایی مرزها کشورهایی که مرزهای روی آن ها باز اتحادیه اروپا باز می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها